Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Trochę mnie to zaskoczyło, że produkt wystawiony jako fabrycznie nowy, a "drobnym drukiem" jest coś innego. To jak tu ufać temu ebajowi? Jak sprawdzać?
Edit:
Nie mogę skasować wiadomości więc prostuję:
nie jest jako fabrycznie nowy, tylko "nowy: inny". Mój błąd.
W sumie fajny temat, ale przyznam, że ciężko jest się przesiąść z FF na m4/3, a nawet na APS-C. Ja używam teraz wszystkich wspomnianych 3 formatów i jakoś nie mogę pozbyć się FF, już łatwiej zrezygnować z APS-C, chociaż mam dwie puszki i na ptaszki z 300/4 L IS to świetny niedrogi komplet. Napiszcie lepiej, jak wam się to udało? Jakie szkła mieliście i czym je wypchaliście w m4/3?
Moim głównym szkłem pracującym jest Canon 70-200/2.8 i zastanawiam się, jak spisze się zastępstwo w postaci Vario 35-100/2.8 (pomijam głębię, coś za coś). Znienawidzony przeze mnie Canon 50/1.8 II na FF też dostaje skrzydeł i wiele razy już mnie ratował kiedy brakowało światła. Pracuje ktoś z was zawodowo na m4/3?
Wojmistrz, fatman kiedyś popełnił już elaborat o swojej przesiadce, potem chyba jeszcze drugi raz pisał coś. Nawet chyba poświęciłem się i wyszukałem to raz komuś, drugi raz szukać nie będę. Zdaje się w „Fotografii Krajobrazowej” to było, ale chyba łatwiej będzie przelecieć przez http://forum.optyczne.pl/...h_author=fatman w poszukiwaniu dłuższych postów.
Bawiłem się przy okazji paru imprez kompletami typu puszka m4/3 plus obiektywy z serii Pro, jestem w stanie zrozumieć, że przy podróżniczym/wycieczkowym trybie rozmiar i waga staje się kluczowa, a potencjalne problemy wynikające z mniejszej matrycy (wysokie czułości) odchodzą na plan dalszy.
Komor, ja kupiłem DMC-G6 wyłącznie do filmowania, ale sprzęt okazał się taki mały, lekki, poręczny i ogólnie fajny do fotografii, że czasem miewam myśli o rozstaniu z FF. Po prostu boję się wydać kasę na drogie obiektywy i to, że okażą się porażką w porównaniu z eLkami, które są w podobnych cenach. Teraz takiego G6 z dwoma szkłami jestem w stanie upchnąć zamiast jednego obiektywu w plecaku i to jest na prawdę świetne, bo jakość obrazka jest całkowicie wystarczająca, za to niektóre zdjęcia po prostu muszę robić na FF, choćby ze względu na głębię. Zaczynam myśleć o speed boosterach i używaniu szkieł EF Canona, ale też nie chcę wydać 400 funtów i się na tym przejechać.
W sumie fajny temat, ale przyznam, że ciężko jest się przesiąść z FF na m4/3, a nawet na APS-C. Ja używam teraz wszystkich wspomnianych 3 formatów i jakoś nie mogę pozbyć się FF, już łatwiej zrezygnować z APS-C, chociaż mam dwie puszki i na ptaszki z 300/4 L IS to świetny niedrogi komplet. Napiszcie lepiej, jak wam się to udało? Jakie szkła mieliście i czym je wypchaliście w m4/3?
Moim głównym szkłem pracującym jest Canon 70-200/2.8 i zastanawiam się, jak spisze się zastępstwo w postaci Vario 35-100/2.8 (pomijam głębię, coś za coś). Znienawidzony przeze mnie Canon 50/1.8 II na FF też dostaje skrzydeł i wiele razy już mnie ratował kiedy brakowało światła. Pracuje ktoś z was zawodowo na m4/3?
"Na ptaszki" spróbuj Olka 300/f4 a nawet 40-140/f2.8 z konwerterem 1.4 (mam). Wtedy porównaj do Canona. Sprawdź jak długą migawkę utrzymasz Canonem "z ręki". Olkiem...1/10 sekundy spoko.
Odpowiadam na Twoje pytanie: w Canonie miałem: 17-40, 24-105, 70-300IS, 100/2.8 macro i 50/1.8.
W Olku zastapiłem je kompletem PRO: 7-14; 12-40 i 40-150 (jak wiesz wszystkie ze światłem 2.8). Oprócz tego świetnie sprzwdzające się stałeczki (kiedy muszę ograniczyc wage bagażu):
12/2; 20/1.7; 45/1.8 i 75/1.8. Do macro służy mi najnowszy Olek 30/3.5.
PS: w Twojej sytuacji jeżeli miałbym z czegoś rezygnować to też z APS-C.
"Na ptaszki" spróbuj Olka 300/f4 a nawet 40-140/f2.8 z konwerterem 1.4 (mam). Wtedy porównaj do Canona. Sprawdź jak długą migawkę utrzymasz Canonem "z ręki". Olkiem...1/10 sekundy spoko.
Potwierdzam 1/10 jeśli nie jest konieczne zamrożenie ruchu, osiągalne bez problemu. Choć ja to ma jeszcze ZD50-200 ze starego 4/3. Często jak nie chcę podbijać czułości to schodzę z czasem, i schodzę... nawet 1/5 z krótkimi szkłami.
fatman napisał/a:
W Olku zastapiłem je kompletem PRO: 7-14; 12-40 i 40-150 (jak wiesz wszystkie ze światłem 2.8)....
Cóż, nie jestem posiadaczem Olympusa, tylko Panasonica G6, bo potrzebowałem odchylanego ekranu. Z Olka mam tylko M.Zuiko 40-150/4-5.6 R ED MSC, a ten stabilizacji nie posiada.
avalon, spoko.
Tu już wiele nożyc a nawet noży (w plecy) było. Porównywaczy pikseli na cropach, szumów itp.
Mam to "w tyle"
Niech każdy foci czym lubi byleby ze zdjęć był zadowolony.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13