Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
f/5.6 powinno załatwić problem, choć nawet f/4.0 może dać zadowalające efekty, bo nawet winietowanie na poziomie 20% jest widoczne tylko w wyjątkowych kombinacjach kadru i obiektów na zdjęciu.
Już trochę zjechaliśmy z tematu.A zaczyna się temat obiektywów, ale to dobrze.
Tak się zastanawiam że zamiast Sigmy 24-70 f/2,8 , Tamrona 28-75 f/2,8 i Canona 24-85 USM f/3,5-4,5 chyba jenak jestem bardziej zainteresowny stałkami 28,35 mm Canona .( 50mm posiadam)
W związku z tym mam pytanie czy obiektywy typu zoom które wyżej podałem mogą konkurować ostrością ,barwą z obiektywami typu stałka jak wyżej podałem?
Stałka 2.8/28 Canona to bardzo dobre szkło. Myśle, że tem Tamron i Sigma są w stanie dorównać mu ostrością dopiero przy f/5.6-8. Za to 35 mm to chyba za wąsko do widoczków.
jest to moj pierwszy wpis na forum wiec chce przywitac wszystkich forumowiczow
Witam chcialbym odswiezyc ten temat, mam nadzieje zostac niedlugo posiadaczem Canona 450d z kitowskim obiektywem, pisze mam nadzieje bo sie jeszcze niezdecydowalem , musze najpierw wszystko przeliczyc.
Chodzi mi glownie o fotografowanie krajobrazow, w dosc nieprzyjemnych czesto warunkach (gory, lodowce, czeste zmiany pogody itd), zalezy mi zatem na wytrzymalosci.
Chcialbym zaznaczyc ze bedzie to moja pierwsza lustrzanka i raczkuje w tym temacie, myslalem o wiekszym i byc moze wytrzymalszym body 40d. Jednak zakup planuje na sierpien a wtedy ma nie byc juz cashbacku wiec wole ta roznice wlasnie przeznaczyc na jakis odpowiedni obiektyw.
Tak jak pisalem raczkuje dopiero, wiec moze lepiej opanowac na poczatek ten obiektyw z zestawu a drugi odpowiedni dokupic dopiero w grudniu jak bede znow spowrotem
Ok to ja sie zastanowie czy teraz czy pozniej a wy jakbyscie mogli mi podsunac jakis odpowiedni obiektyw do rozpatrzenia bylbym wdzieczny.
Wytrzymały? Najlepiej analog Widzę że do wymienionych trudności atmosferycznych brakuje jedynie burzy piaskowej:-) Zaproponowałbym Ci przynajmniej 40D do takich warunków. 450D(której to lustrzanki jestem posiadaczem) się raczej nie nada. To amatorski aparat, niezłe parametry ale uszczelnienia; klapa. Poza tym cyfry z tego co wiem mają problemy z działaniem poniżej -10C(tyle wytrzymuje sony znajomego). Z gazet można wywnioskować że pro. zabierają na lodowce ze sobą analogi, w których nic nie nawali...
Sam lustrzankę kupiłem nie dawno, dotychczas jechałem na analogach.
pozdrawiam
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Sro 18 Cze, 2008
jak nie nada, wszystko się nada Tylko potem już długo nadawać się nie będzie
Jeśli Cię stać, bierz turbo fajnego Canona 10-22, jeśli chcesz mieć lepsze światło, żeby czasem walnąć na szybkiego coś z iso 800 + 1/20 to Tokina 12-24/4 bo /4
A tak całkiem poważnie zastanów się nad analogową puchą + przykładowo Flektogon 20/2.8 MC
Cyfry to ogólnie puchy do miast i w niewymagające warunki pogodowe można brać.
Analogi są hmm....jak produkcja ZSRR, wytrzyma wszystko, nawet kapitalizm
Nikon F1 jest dobrą puchą coś koło 3500zł
Analogi są hmm....jak produkcja ZSRR, wytrzyma wszystko, nawet kapitalizm
Nie mów mi o produkcji ZSRR...
Zenit był w naprawie 4 razy w ciągu 6 lat uzytkowania w latach 90tych . Powodem - migawka. Najgorsze jak mi padł w Jordanii, akurat dzień przed Petrą...
A w brand nowym egzemplarzu musiałem nieco dogiąć lustro, bo po podniesieniu przysłaniało kawałek kadru. Trzeba było RĘCZNIE dogiąc lustro...
Mój Zenit 11 kiedyś spadł z wysoka i przestał robić zdjęcia. Odłożyłem go na tydzień na półkę, po czym zaczął je robić. Wyzdrowiał. Ale paskudnie rysował filmy. Dlatego potem kupiłem Prakticę L2.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10