Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Od razu zaznaczę, ze kiedyś widziałem odpowiedź na moje pytanie z zasobach forum, a teraz nie potrafię do tego dotrzeć.
Chodzi mi mianowicie o fotografowanie przedmiotów na czarnym tle. Zazwyczaj czarne tło wychodzi na zdjęciach szare (wiem, że aparat czerń i biel traktuje jak szarość i sprowadza to do iluśtamprocentowej szarości - to pamiętam z dawno czytanego wątku na tym forum).
Pytanie brzmi jak sprawić by czerń tła była czernią a jednocześnie obiekt był doświetlony?
Analogicznie (bo to chyba ta sama sprawa) jak sprawić by białe tło w stole bezcieniowym pozostało białe, a nie szare, a przy tym,z eby przedmiot nie był przepalony.
Pytanie brzmi jak sprawić by czerń tła była czernią a jednocześnie obiekt był doświetlony?
Korekta ekspozycji na "-", albo pomiar punktowy na szarą kartę, albo pomiar światła padającego (zewnętrzny światłomierz).
jotes napisał/a:
Analogicznie (bo to chyba ta sama sprawa) jak sprawić by białe tło w stole bezcieniowym pozostało białe, a nie szare, a przy tym,z eby przedmiot nie był przepalony.
Jeśli tło jest białe, to chyba najprościej dać na nie pomiar punktowy z korekcją +2~3EV.
Zresztą z czarnym tłem jest podobnie, tylko nie masz gwarancji, że się główny motyw nie przepali...
Aszex [Usunięty]
Wysłany: Sob 16 Lip, 2011
jeśli angielski nie jest problemem, ale można też zorientować się po "obrazkach"
Przy białym tle generalnie chodzi o to, żeby samo tło było oświetlone o dwie działki mocniej od fotografowanego obiektu. Jak to można zrobić w praktyce i nie korzystając z zewnętrznego światłomierza masz łopatologicznie pokazane krok po kroku na
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 9