Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Ustawienie sRGB/AdobeRGB dotyczy zdjęć robionych w JPG. Pliki RAW są zapisywane w natywnej przestrzeni aparatu. Niesamowite kolory nie są raczej wynikiem większej przestrzeni barwnej tylko jednego lub więcej z tych warunków: dobrych kolorów w naturze, dobrych warunków oświetleniowych, dobrej obróbki.
Jak mam ustawione AdobeRGB, tak „na zapas”, na wszelki wypadek, ale zdjęcia od dawna robię tylko w RAW/sRAW, więc problemem przestrzeni przy rejestracji się nie martwię.
Mam dla JPG ustawione sRGB w aparacie, ale nigdy nie używam JPG z aparatu... A sieciowe zdjęcia zawsze eksportuję w sRGB.
Co do bardziej nasyconych kolorów, to w prawidłowo zarządzanym środowisku, na szerokogamutowym monitorze, kolory Adobe RGB będą faktycznie mogły być bardziej nasycone, w zarządzanym systemie, na monitorze sRGB, kolory zdjęcia w Adobe RGB będą wyglądały tak samo jak te w sRGB, natomiast w niezarządzanym środowisku na szerokogamutowcu, zarówno sRGB, jak i Adobe RGB będą żarówiaste, a np. na wąskogamutowcu Adobe RGB będzie mniej nasycone od sRGB (jeśli oprogramowanie respektuje przestrzeń zdjęcia, ale ignoruje profil monitora)...
Ustawienie sRGB/AdobeRGB dotyczy zdjęć robionych w JPG. Pliki RAW są zapisywane w natywnej przestrzeni aparatu. Niesamowite kolory nie są raczej wynikiem większej przestrzeni barwnej tylko jednego lub więcej z tych warunków: dobrych kolorów w naturze, dobrych warunków oświetleniowych, dobrej obróbki.
Jak mam ustawione AdobeRGB, tak „na zapas”, na wszelki wypadek, ale zdjęcia od dawna robię tylko w RAW/sRAW, więc problemem przestrzeni przy rejestracji się nie martwię.
Przeglądając swoje zdjęcia z analoga(EOS 300V) dostrzegam dużo lepsze kolory w zdjęciach (głównie krajobrazów) od zdjęć z APS-c (EOS 400D, EOS 50D).... Czy to efekt pełnej klatki? Dodam, że część porównywanych zdjęć była robiona w zbliżonych warunkach oświetleniowych.... Fakt, że swoje Rawy raczej lekko obrabiam, żeby nie przesadzać... Ale nawet przy mocniejszej obróbce trudno byłoby uzyskać takie ładne nasycenie kolorów..... I trochę denerwuję się, bo o wiele łatwiej było mi zrobić ładne zdjęcie analogiem.... Różnica w jakości zdjęć wychodzi głównie w krajobrazach...
Kolory z kliszy zależą od ... kliszy. Niektóre rodzaje filmów były wręcz dedykowane to krajobrazów. W cyfrówce to jest tylko kwestia obróbki, zastosowanego balasnu bieli czy odpowiednio skalibrowanego monitora.
siosio, negatywy analogowe są tworzone pod konkretne zastosowania. Kalibruje się je również do oświetlenia, inaczej wyjdą zdjęcia z negatywu dedykowanego do naturalnego światła wykonane w sztucznym niż zrobione z takimi samymi parametrami ekspozycji, ale na błonie do światła sztucznego. Popularne klisze amatorskie (superia, czy wszelkie inne koniki minolty) pewnie są tak kalibrowane jak jpgi w aparatach - zdjęcia mają z nich wyglądać "ładnie" Po to się robi RAWy, żeby potem dostosować do własnych potrzeb zdjęcie, trzeba tylko poświęcić czas na przygotowanie sobie stanowiska pracy - monitora, oświetlenia w pokoju, drukarki. Do tego w wypadku kliszy dochodzi sposób wołania i wykonania odbitki. Automatyczne minilaby też się przecież jakoś ustawia. :]
Quaint [Usunięty]
Wysłany: Sob 11 Lut, 2012 Re: W jakiej przestrzeni barw robicie zdjęcia
siosio napisał/a:
Niektóre dobrze obrobione zdjęcia mają niesamowite kolory - czy to przez adobe RGB?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10