Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Wujek_Pstrykacz
Sob 02 Lut, 2013
Passport Color Checker & X-Rite Grey Scale Card
Autor Wiadomość
paul80 
Maniak
Optyczny


Pomógł: 9 razy
Posty: 971
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 02 Lut, 2013   Passport Color Checker & X-Rite Grey Scale Card

Jako że mam problem z ustawianiem balansu bieli, to chciałbym zakupić coś co mi pomoże, wtedy z takim wzornikiem nauczę się poprawności. I teraz do meritum:

1.Czy X-Rite Grey Scale Card umożliwi mi poprawne ustawienie balansu bieli z tintą, doszły mnie słuchy, że tylko Passport Color Checker mi to umożliwi.

2. Czy Passport Color Checker-a można używać w Capture One ?, ale nie chcę przy tym konwertować oryginalnych rawów do dng., to najgorsze co mogłem kiedyś zrobić, owszem to wygodny format, ale nie ma możliwości uzyskania oryginalnego rawa z pełnym potencjałem. !

3. Jakie macie doświadczenia z Passportem i innymi wzornikami, czy odczuliście rzeczywistą poprawę, czy mniej trzeba się napracować na zdjęciami?.

4. Czy mając jeden ze wzorników, będę mógł sprawdzić, jak mój Canon źle ustawia WB z Tintą?

5. Czy przestawiając miredy w aparcie, to dotyczy tylko WB zdjęć w jpg? i owe miredy zmieniają tintę, czyli to stała korekta do każdego zdjęcia?
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 02 Lut, 2013   

Konwertowaleś do linjowych DNG? To faktycznie porażka.

Co masz na myśli pisząc "z tintą"? Passport ma dodatkowy wzornik do szybkiej zmiany temp.
Ale i tak możesz sobie wszystko ustawić w kompie przecież.

Passport to wzornik jak każdy inny. Ma szarą kartę i tablice kolorów do profilowania. W przeciwieństwie do innych produktów zawiera też oprogramowanie do tworzenia profili DNG.
 
 
paul80 
Maniak
Optyczny


Pomógł: 9 razy
Posty: 971
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 02 Lut, 2013   

hijax_pl napisał/a:
Konwertowaleś do linjowych DNG? To faktycznie porażka.


To by sie zgadzało, czyli nie był dodawany oryginalny plik Raw, ale za to jest oszczędność miejsca, chyba że o czymś nie wiem.

"Standard DNG przewiduje możliwość osadzenia oryginalnego pliku RAW, jednak z tej opcji właściwie nie powinniśmy korzystać, jako że aktywowanie jej zwiększa w radykalny sposób rozmiar wynikowych plików DNG po konwersji. Jeśli koniecznie zależy nam na zachowaniu oryginalnego zdjęcia RAW, konwersja do DNG wydaje się po prostu bezcelowa, ponieważ siłą rzeczy rezygnujemy z najważniejszej zalety wynikającej z użycia tego formatu – czyli oszczędności miejsca na dysku twardym. "

hijax_pl napisał/a:
Co masz na myśli pisząc "z tintą"? Passport ma dodatkowy wzornik do szybkiej zmiany temp.
Ale i tak możesz sobie wszystko ustawić w kompie przecież.


Ustawiając WB ustawiasz temperaturę i :roll: no tintę, zapewne odpowiednia forma to tint a jeszcze bardziej zabarwienie.

"Co to jest ta temperatura i tint? Myślę, że zrozumienie tego może bardzo pomóc w ustawianiu balansu bieli. Nawiasem mówiąc spotkałem w polskich tłumaczeniach tint na... tinta. Tak jakby odcień, zabarwienie, barwa, tonacja zupełnie nie istniały"

Wszystko mogę sobie ustawić, no jak sam przeczytałeś mam z tym problem i mając jeszcze Canona który podbija tint-ę.

Czyli X-rite Grey ustawi mi WB z tint-ą?
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 02 Lut, 2013   

Żaden wzornik Ci nic nie ustawi. On tylko odbija światło. Ty ustawiasz WB.
Twój aparat ma opcje dostrajania WB po pomiarze z wzornika? Albo oprogramowanie w kompie?

DNG liniowy nie jest dla oszczędzania miejsca.
Ja nie używam tego trybu. A na DNG sie przerzucilem juz parę lat temu...
 
 
paul80 
Maniak
Optyczny


Pomógł: 9 razy
Posty: 971
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 02 Lut, 2013   

hijax_pl napisał/a:
Żaden wzornik Ci nic nie ustawi. On tylko odbija światło. Ty ustawiasz WB.
Twój aparat ma opcje dostrajania WB po pomiarze z wzornika? Albo oprogramowanie w kompie?


Nie wiem do czego zmierzasz ( rozmawiamy tylko i wyłącznie o raw), x-rite passport color checker ma oprogramowanie i dodatkowo pola do wyboru balansu bieli, biorę próbnik i wybieram WB z białego czy szarego i dodatkowo podobno jest pole do wyboru tint-y. Natomiast X-Rite Grey Scale Card to kwestia wyboru szarego pola, to co ja mam jeszcze oprócz tego ustawiać aby było naturalniej?

hijax_pl napisał/a:
DNG liniowy nie jest dla oszczędzania miejsca.
Ja nie używam tego trybu. A na DNG sie przerzucilem juz parę lat temu...


Mógłbyś rozszerzyć temat, czyli masz DNG i RAW w jednym pliku, nie za duże te pliki? i co daje Ci ten DNG, albo dlaczego się na niego zdecydowałeś, to był przymus, wygoda czy co innego?


Żródło: http://www.dfv.pl/lightroom.html?id=626

Standard DNG przewiduje możliwość osadzenia oryginalnego pliku RAW, jednak z tej opcji właściwie nie powinniśmy korzystać, jako że aktywowanie jej zwiększa w radykalny sposób rozmiar wynikowych plików DNG po konwersji. Jeśli koniecznie zależy nam na zachowaniu oryginalnego zdjęcia RAW, konwersja do DNG wydaje się po prostu bezcelowa, ponieważ siłą rzeczy rezygnujemy z najważniejszej zalety wynikającej z użycia tego formatu – czyli oszczędności miejsca na dysku twardym.
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Sob 02 Lut, 2013   

hijax_pl napisał/a:
W przeciwieństwie do innych produktów zawiera też oprogramowanie do tworzenia profili DNG.
Darmowe i do użytku z innymi wzornikami również, dodajmy.
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 02 Lut, 2013   

paul80 napisał/a:
Nie wiem do czego zmierzasz ( rozmawiamy tylko i wyłącznie o raw), x-rite passport color checker ma oprogramowanie i dodatkowo pola do wyboru balansu bieli, biorę próbnik i wybieram WB z białego czy szarego i dodatkowo podobno jest pole do wyboru tint-y. Natomiast X-Rite Grey Scale Card to kwestia wyboru szarego pola, to co ja mam jeszcze oprócz tego ustawiać aby było naturalniej?
Oprogramowanie do tworzenia i zarządzania profilami - nie ma to nic wspólnego z balansem bieli.

To co jest specyficzne w Passporcie to specjalny wzornik do używania z "pipetką" balansu bieli np w Photoshopie czy Ligthromie i z innymi programami. Czyli takie szare karty lekko zmodyfikowane, by na szybko (bez potrzeby używania suwaków temp i tinty) pozwala ocieplać bądź oziębiać obraz. One nie są do regulacji tinty.

Spójrz:


A jak chcesz się pobawić to zaraz mogę strzelić jakąś scenkę z tym passportem to sobie władujesz rawa w swój soft i zobaczysz o co biega. Podejrzewam jednak, że nie jest to rozwiązanie Twojego problemu.
paul80 napisał/a:
Mógłbyś rozszerzyć temat, czyli masz DNG i RAW w jednym pliku, nie za duże te pliki? i co daje Ci ten DNG, albo dlaczego się na niego zdecydowałeś, to był przymus, wygoda czy co innego?
Używam DNG bez zaszywania RAWa oryginalnego - bo nie ma takiej potrzeby (ja nie widzę). Oraz nie używam trybu liniowego (który demozaikuje dane) W ten sposób w pliku DNG nadal mam dane z matrycy tak jak w oryginalnym RAWie, jedyne co się różni to brakuje tych specjalnych algorytmów kompresji danych używanych przez różnych producentów. Nie byłem zmuszony - to był mój wybór. Wygoda. Porządek i oszczędność miejsca przy zachowaniu wszelkich dobrodziejstw oryginalnego pliku RAW.
 
 
paul80 
Maniak
Optyczny


Pomógł: 9 razy
Posty: 971
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 02 Lut, 2013   

hijax_pl napisał/a:
A jak chcesz się pobawić to zaraz mogę strzelić jakąś scenkę z tym passportem to sobie władujesz rawa w swój soft i zobaczysz o co biega. Podejrzewam jednak, że nie jest to rozwiązanie Twojego problemu.


Bardzo chętnie zobaczyłbym takiego rawa, ale ustaw automatyczny balans bieli :wink:

hijax_pl napisał/a:
Oprogramowanie do tworzenia i zarządzania profilami - nie ma to nic wspólnego z balansem bieli.


To wiem, od balansu bieli są odpowiednie pola w które trzeba kliknąć.

hijax_pl napisał/a:
To co jest specyficzne w Passporcie to specjalny wzornik do używania z "pipetką" balansu bieli np w Photoshopie czy Ligthromie i z innymi programami. Czyli takie szare karty lekko zmodyfikowane, by na szybko (bez potrzeby używania suwaków temp i tinty) pozwala ocieplać bądź oziębiać obraz. One nie są do regulacji tinty.


Chcesz mi powiedzieć, że Color Passport Checker nie jest do ustawiania min. tinty ?

Czy zgodzisz się z tymi słowami :

" Temperatura barwowa to tylko ściśle określone koordynaty na krzywej temperatury. Do poprawki może być konieczne użycie koordynatów xy spoza tej krzywej. To właśnie tinta."
?

"W checkerze tinta to jedo z podstawowych celów istnienia tego wzornika."
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 02 Lut, 2013   

paul80 napisał/a:
Chcesz mi powiedzieć, że Color Passport Checker nie jest do ustawiania min. tinty ?

Matko z córką… Bierzesz pipetkę balansu bieli w C1 czy LR czy czymkolwiek, klikasz w odpowiednie pole szare z Passporta lub dowolnej innej szarej/białej-nie-prześwietlonej kartki i ustawia Ci się balans bieli, czyli dwie wartości: temperatura i tinta. Te dwie wartości razem stanowią to, co nazywamy balansem bieli.

paul80 napisał/a:
3. Jakie macie doświadczenia z Passportem i innymi wzornikami, czy odczuliście rzeczywistą poprawę, czy mniej trzeba się napracować na zdjęciami?.

Przy zdjęciach studyjnych (mam na myśli przy kontrolowanym oświetleniu) daje Ci spokój ducha, że masz ustawiony nie tylko balans bieli ale także kalibrację kolorów, co daje dobry punkt wyjścia do pracy, nawet jeśli praca ma polegać na: „niech pan zrobi, żeby te pomidory były bardziej czerwone a ten ogórek bardziej zielony”. Przy pracy portretowej to samo.
Natomiast próbowałem Passporta stosować też w tzw. reporterce, ale nie miałem spektakularnych rezultatów, tzn. zmienne warunki oświetleniowe w zależności od miejsca pomieszczenia, plus lampa na aparacie, oznaczało, że musiałbym wzornik fotografować co chwilę, jak tylko zmienię miejsce. YMMV.
 
 
paul80 
Maniak
Optyczny


Pomógł: 9 razy
Posty: 971
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 02 Lut, 2013   

Cytat:
Matko z córką… Bierzesz pipetkę balansu bieli w C1 czy LR czy czymkolwiek, klikasz w odpowiednie pole szare z Passporta lub dowolnej innej szarej/białej-nie-prześwietlonej kartki i ustawia Ci się balans bieli, czyli dwie wartości: temperatura i tinta. Te dwie wartości razem stanowią to, co nazywamy balansem bieli.


komor, mi tego nie pisz,

hijax_pl napisał "To co jest specyficzne w Passporcie to specjalny wzornik do używania z "pipetką" balansu bieli np w Photoshopie czy Ligthromie i z innymi programami. Czyli takie szare karty lekko zmodyfikowane, by na szybko (bez potrzeby używania suwaków temp i tinty) pozwala ocieplać bądź oziębiać obraz. One nie są do regulacji tinty." a więc Passport Color Checker umożliwia ustawienie tinty czy nie?
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 02 Lut, 2013   

paul80, nieporozumienie wynika z tego, co rozumiesz pod pojęciem ustawiania tinty. W Passporcie poza neutralną szarością są też pola „cieplejsze” i „zimniejsze” dla szybkiej korekty na potrzeby portretu czy krajobrazu. Użycie tych właśnie pól (zamiast prawdziwie neutralnych) powoduje, że wybrany balans bieli (nie tylko tinta!) będzie odpowiednio cieplejszy lub zimniejszy od idealnie neutralnego.
I o tym właśnie pisał Hijax.
 
 
paul80 
Maniak
Optyczny


Pomógł: 9 razy
Posty: 971
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 02 Lut, 2013   

Łomatko i córko :mrgreen: , albo checkerem można ustawić tintę albo i nie, ktoś kto mi na to odpowiedział, zna się na tym bardzo dobrze!. komor, chyba się mylisz, tinta to tinta, czyli zabarwienie balansu bieli.

" Temperatura barwowa to tylko ściśle określone koordynaty na krzywej temperatury. Do poprawki może być konieczne użycie koordynatów xy spoza tej krzywej. To właśnie tinta."
i
"W checkerze tinta to jedo z podstawowych celów istnienia tego wzornika."

[ Dodano: Sob 02 Lut, 2013 17:23 ]
hijax_pl napisał/a:
Używam DNG bez zaszywania RAWa oryginalnego - bo nie ma takiej potrzeby (ja nie widzę). Oraz nie używam trybu liniowego (który demozaikuje dane) W ten sposób w pliku DNG nadal mam dane z matrycy tak jak w oryginalnym RAWie, jedyne co się różni to brakuje tych specjalnych algorytmów kompresji danych używanych przez różnych producentów. Nie byłem zmuszony - to był mój wybór. Wygoda. Porządek i oszczędność miejsca przy zachowaniu wszelkich dobrodziejstw oryginalnego pliku RAW.


Oryginalne dane, ale niemożliwe do odczytania w DPP tzn. nie ma możliwości na dzień dzisiejszy wywołania takiego pliku ze 100% procentowymi przejściami tonalnymi jak w DPP?
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 02 Lut, 2013   

paul80 napisał/a:
chyba się mylisz, tinta to tinta, czyli zabarwienie balansu bieli.
Nie. Balans bieli to: temperatura + tinta :D
paul80 napisał/a:
W checkerze tinta to jedo z podstawowych celów istnienia tego wzornika
Wyrwane z kontekstu zdanie staje się zdaniem bezużytecznym. O ile nie wprowadzającym w błąd.
paul80 napisał/a:
Oryginalne dane, ale niemożliwe do odczytania w DPP?
Tak - oryginalne dane. A DPP czyta format plików DNG?
 
 
paul80 
Maniak
Optyczny


Pomógł: 9 razy
Posty: 971
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 02 Lut, 2013   

hijax_pl napisał/a:
Tak - oryginalne dane. A DPP czyta format plików DNG?

Szczerze mówiąc, jestem przekonany że nie czyta :wink: , tylko mi nie pisz proszę że jest inaczej i jak zuważyłeś postawiłem znak zapytania na końcu.

hijax_pl napisał/a:
paul80 napisał/a:
W checkerze tinta to jedo z podstawowych celów istnienia tego wzornika
Wyrwane z kontekstu zdanie staje się zdaniem bezużytecznym. O ile nie wprowadzającym w błąd.


Ja jestem za cienki do polemizowania z tym twierdzeniem, ale jak dostanę odpowiedź to się wtedy będzie można ustosunkować i nie wyrywałem tego z kontekstu :wink:
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 02 Lut, 2013   

paul80 napisał/a:
Szczerze mówiąc, jestem przekonany że nie czyta
I dobrze. gdyby zaczął wtedy pewnie by aparat sam wypluwał takie pliki jak to robi Np Pentax...
paul80 napisał/a:
a jestem za cienki do polemizowania z tym twierdzeniem
To widać ;) Ale może na przyszłość cytuj kontekst, a nie wybrane zlepki słów.

Przyrzeczony RAWik - 10MB
(NEF - nie otworzysz w DPP).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 10