Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sob 13 Lip, 2013 filtry ND i polaryzacyjny do naleśnika
Cześć,
wstępuję właśnie do świata lustrzanek cyfrowych i kupuję sobie Canona 650D + naleśnika 40mm 2.8 STM. Chciałbym do tego dokupić filtr ND i polaryzacyjny, ale kompletnie się nie orientuję w co celować.
Co do ND - chciałbym cykać fotki na długim naświetlaniu w ciągu dnia, coś na kształt tego:
Jaką wartość ND wybrać? Widziałem filtry o zmiennej wartości (2-400), możecie coś o nich powiedzieć (warto/nie warto)?
I przy okazji mam jeszcze pytanie - w jakich sytuacjach przydaje się tulipan do obiektywu?
Osłona przeciwsłoneczna przydaje się zawsze, w celu ochrony przed odblaskami, a także w celu ochrony fizycznej. Wiele osób używa filtra UV jako „warstwy ochronnej”, ja od paru lat filtrów nie mam, w zamian za to na każdym szkle mam zawsze założoną osłonę.
Co do wartości ND, to do krajobrazu, w celu uzyskania bardzo długich czasów, wymagane są niestety spore wartości przyciemnienia, które wiążą się z niebezpieczeństwem powstania zafarbów - ciężko jest wyprodukować idealnie neutralny filtr, a im ciemniejszy, tym bardziej widoczny jest pojawiający się zafarb.
mozer, gdzieś padło jak pamiętam w kontekście filtrów systemu Cokin. Była mowa o Cokinie, Lee i czymś jeszcze. O filtrach nakręcanych też coś było, ale nie śledzę dokładnie, bo fotografia krajobrazowa jest poza moim zakresem zainteresowań obecnie.
Można poszukać po haśle „fader”, jeśli te linki które dałem to za mało.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9