Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Właśnie dużo o nim się dyskutuje na dpreview porównuje do Sony RX10.
Pierwszy pozytywny objaw to oficjalny spadek cen RX10.
Kluczem do powodzenia tej hybrydy jest połączenie matrycy 1" i jasnego zooma 25-400.
Taki aparat wydaje się idealny dla amatora na wakacyjne wojaże pozwoli uzyskać przyzwoitej jakości zdjęcia jak i filmy nawet w 4K!
Z pewnością ten sprzęt odbierze spory procent klienteli sprzedawcom lustrzanek EL i nawet bezlusterkowców bo nikt nie kwapi się do oferowania jasnych zoomów o dużej krotności.
Co do 4K zaczynam zmieniać myślenie po tym jak widziałem wczoraj na żywo duży telewizor OLED wklęsły - obraz piękny i nawet takie kiepskie 3D ale jednak bez okularów widoczne.
Cena prawie 17 tys PLN za jakiś czas będzie ogólnie dostępny (kiedyś plazma HD kosztowała 30 tys PLN..)
Niestety w Panasonic FZ1000:
-obiektyw ma światło f/2.8 tylko na najmniejszej ogniskowej. Jak tylko dotkniesz zooma to maleje. Od ~ekw. 150mm jest f/4.
-w trybie wideo 4K - obiektyw traci szeroki koniec całkowicie i staje się 37-592mm
-przysłona domyka się tylko do f/8 a nie ma filtra ND
-przysłona ręcznie zamyka się w skokach
-w testach widać że obiektyw na brzegu ma nienajlepszą ostrość
Oczywiście że ma wady bo który ich nie ma?
Niemniej przy matrycy 1" i świetle F2,8 od 25 do 120 mm to też nieźle, potem F4 już gorzej no ale za to jest 400 mm a nie 200 mm jak w RX10.
Komu na tym tele specjalnie zależy to wybaczy wady pozostałe.
Porównując do lustrzanki DX z marnym F6,3 a jak dobrze to F5,6 też nie jest źle.
Za to jego zaletą jest z tego co pisze Jeff Keller bardzo szybki i pewny AF coś o co w lustrzankach na tym pułapie cenowym wciąż trudno.
RX10 wypada tu gorzej.
Natomiast obcięcie zakresu przy filmowaniu to wada, Czy RX10 też tak ma?
O ile to tylko w 4K to mogę przeboleć - lustrzanki nie maja tego problemu
Kwestia filtra ND można rzec jest zbędny przy takich czasach migawki. Tu też lustrzanki nie mają tego problemu.
Ostrość na brzegu porównywalna z RX10 pomimo 2x dłuższego zakresu.
Czy obiektyw lustrzanki DX o takim ekwiwalencie ma lepszy brzeg?
Auto ISO w manual dla mnie też zbędne.
Podsumowujac koszt lustrzanki i Tamrona 16-300 i tego Panasa porównując możliwości, hmm gdyby tylko ten Panas miał wymienny obiektyw.
Dla mnie kluczową wadą jest brak możliwości wymiany szkła np po awarii korpusu czy np z powodu chęci update'u.
dcs [Usunięty]
Wysłany: Czw 10 Lip, 2014
Chris62,
Cytat:
przy matrycy 1" i świetle F2,8 od 25 do 120 mm to też nieźle,
NIE. On już na 26mm nie ma f/2.8.
f/2.9 na 26mm, f/3.0 na 30mm, f/3.5 na 57-58mm...
Chris62 napisał/a:
Porównując do lustrzanki DX z marnym F6,3 a jak dobrze to F5,6 też nie jest źle.
Ciekawe czy doczeka.
Od kiedy kupiłem LX7 nie pojawił, się żaden FW.
W sumie nie ma takiej potrzeby przez ten czas aparat nawet się nie zawiesił, działa niezawodnie.
Miejmy nadzieję, że nowsze aparaty będą równie dobrze zrobione.
Póki co widać już oferty na alledrogo.
Szkoda że wcześniej się nie pojawił bo teraz po wakacjach to mogę sobie poczekać do przyszłego roku.
A ja teraz mam inny problem. Nagrywam film 100klatek, ale za chiny nie działa na tv (sony hx920), obraz klatkuje. Co ciekawe, ściągane z neta sample z fz1000 w slow-mode działają normalnie.
I teraz nie wiem, czy pominąłem jakieś ustawienie, czy grzebać w tv?
W życiu FHD 100 klatek nie widziałem więc nie wiem ale spróbowałbym czy odtwarza to sam aparat a jeżeli tak to potem czy idzie na komputerze (pewnie z aparatem dali jakiś soft do tego?)
Jeżeli tak to tv może być nie przystosowany i będziesz musiał zrobić kopię - przekonwertować film do zwykłego 1080p/50kl.
A jak foty wychodzą? zapodasz jakieś sampelki?
Mówią, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego i coś w tym jest.
Firmware 2.0
Zalety:
Masywny korpus z potężnym obiektywem.
Układ przycisków idealny. Może tylko przycisk podglądu powinien być niżej od display, bo się myli.
Ergonomia super.
Przestrzeń kolorów bardzo duża od sRGB po sADOBE.
Kolory mocne nasycone. Sporo ustawień od standard do ustawień własnych.
Bardzo dużo ustawień aparatu. Samego ustawiania ostrości jest kilka od AFS/AFF AFC po MF.
Jak na tak dużą ogniskową mało jest zniekształceń obrazu.
Jakość wideo w dobrym świetle a nawet w słabym jest dobra.(w sztucznym źle) Zasługa dużej matrycy.
Szybkość działania, ustawianie AF momentalne.
Filmy 4K trudno mi ocenić. Na laptopie Full HD nie zobaczymy jakości a po zmianie rozdzielczości wyglądają jak 1080p.
Trzeba pamiętać, że w 4k stabilizacja optyczna nie działa i nagranie z ręki to sztorm na morzu a do tego szeroki kąt się zmniejsza.
Kartę polecam sandisk UHS U3 60MB/s. Jest super.
Wady:
W cichym pomieszczeniu nagrywa się dźwięczny pogłos z wnętrza aparatu.
Zoom przy obracaniu pierścieniem jest skokowy.
Nagrywa się na filmie odgłos zębatki zoomu.
Podczas zoomu widać rozostrzanie obrazu ten sam efekt zdarza sie przy filmach nagrywanych z ręki kiedy AF ciągle koryguje ostrość.
Aparat nadaję się głownie do statywu. Stabilizacja podczas nagrywania filmów jest za słaba. Obraz buja sie jak statek po morzu.
Jakość filmów w sztucznym świetle drastycznie spada. Utrata detali. W tych warunkach najkorzystniejszym trybem przy ciągłym AF jest AFC lub MF.
Bateria wytrzymuje nagranie ok 30 min filmu i zrobienie kilkaset zdjęć. Po zabawie z zoomem zdjęcia film szybko się rozładowuje.
Jakoś zdjęć. Tutaj mam odczucia mieszane. Piękne kolory kłócą się z jakościa materiału. Zdjęcia sa mocno odszumione i tracą na dynamice. Można wyłaczyć odszumianie, ale to nie wiele zmienia.
W pomieszczeniach aparat sam dopiera iso w iauto. Dość mocno zawyża i przy 800 czy 1600 zdjęcia są mdłe. Na niższych wartościach iso niestety nie ma poprawy.
Dość mocne jest rozmycie tła. Można to skorygować w trybie iauto plus wciskając pokrętło i na skali zmienić wartości tak aby rozmycie było mniejsze.
Samowyzwalacz nie działa dobrze. AF nie może ustawić ostrości na postaci. Brakuje jak w sprzęcie sony wyzwalania migawki wykryciem twarzy po kilku sekundach. Tutaj tego nie robi.
Podsumowanie:
Tak naprawdę mam mieszane uczucia co do tego sprzętu. Zdjęcia robi trochę lepsze niż mały kompakt, ale gorsze niż lustrzanka.
Z drugiej strony nie zastąpi kamery. Sprzęt po ustawieniu ostrości na dalszy plan nie bardzo radzi sobie ze zmianą ostrości na obiekty zmieniajace położenie na bliższe. np idąca osoba w kierunku nas.
Czy kupiłbym drugi raz? Nie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 10