Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Nie było mnie ostatnio trochę na forum i teraz powracam z pytaniem o sprzęt za co z góry przepraszam (mam nadzieje, że mnie nie pobijecie ).
Ostatnio nie miałem trochę czasu na fotografię bo matura (wiadomo bzdura ale trzeba się było trochę pouczyć) i po zobaczeniu aktualnych progów na uczelnie stwierdziłem, że z moimi wynikami to się w tym roku nie dostanę, wiec trzeba będzie poprawić maturę i startować za rok.
Ale skoro szykuję się trochę wolnego postanowiłem, że można by trochę spróbować pozarabiać. Z góry mówię, a zresztą sami sobie pewnie zdajecie sprawę, że chciałbym łapać co się do i na ile umiejętności pozwolą, dlatego szukam zestawu uniwersalnego. Z Sony można powiedzieć, że na razie się wyleczyłem, więc wybór padła na Nikona.
Budżet jaki założyłem to 15-20 tys. Jak wyjdzie mniej to jestem za .
Rozważam dwa zestawy d610 + d7100 jako zapas, alb też d750 + d5300. W d750 mam ruchomy ekran i wifi, oraz podobno lepsze ISO niż w d610.
Jeśli chodzi o obiektywy to:
-Tokina 16-28 F2.8 mam szeroki kąt do pomieszczeń, krajobrazu.
-Sigma 70-200 F2.8 tele zawsze się przyda do portretu, a na APS to będzie już jakie takie przybliżenie
-Nikon 50 F1.4 / 35 F1.4 środek można by obskoczyć stałkami, ale jeszcze sam nie wiem.
-Tokina 100 F2.8 może jeszcze takie coś do makro, jak by funduszy starczyło.
Co o tym myślicie, czy może całkiem inaczej byście to skonfigurowali?
Jeśli chcesz zajmować się reporterką, to nie zapomnij o przynajmniej jednej lampie i jakiś budżet na dodatki typu torba/plecak, karty, oprogramowanie (zakładam, że komputer odpowiedni masz, co z monitorem?).
Monitor planuję już poza tym budżetem (jakieś tanie Eizo może), podobnie dodatki, torby, baterie, filtry. Komputer mam mocny, nawet za mocny jak na takie zastosowanie. Licencja Adobe dla fotografów też jest .
Co do lampy to sam nie wiem czy warto, jeszcze myślę. Mam w tej chwili lampę w Sony hvl43 i ciągle mam wrażenie, że wolał był użytecznie ISO 6400, niż lampę, choć zdaję sobie sprawę, że bez niej czasami się nie da. Choć jak robiłem ostatnio reportaż (nie wiem czy go wam pokaże bo mnie pewnie zabijecie za kolory , skutki monitora w lapku) i lampa mi padła, a dokładniej zagrzała i przy okazji zablokowała aparat (czort wie jak ) podczas rozdawania nagród dla pierwszych miejsc, to znienawidziłem lapmy . A tak bardziej na serio to pewnie kupię jakąś może nie od razu sb910, jak zostanie budżetu.
A i jeszcze jeden zestaw rozważam:
-Sigma 18-35 na APS-C
-Sigma 70-200 na FF
Czymś takim reportaż pewnie by obleciał bez zmiany obiektywów .
ciągle mam wrażenie, że wolał był użytecznie ISO 6400, niż lampę
Lampa niekoniecznie musi służyć tylko do nadrabiania szumów na wysokich czułościach. Dzięki dodatkowemu światłu można polepszyć jakość, a nie tylko ilość światła. Co do przegrzewania to jest właśnie powód, dla którego lepiej mieć lampę silniejszą niż słabszą – żeby nie musiała pracować na pełni swoich możliwości, na granicy przegrzania.
Zdaję sobie sprawę, że lampa to konieczność i kupić będzie trzeba. Wybór pewnie by padła na Voeloon V760 (duża moc, dobre wykonanie podobno), a za różnicę w cenie w stosunku do SB910 mógłbym kupić torbę (LOWEPRO REPORTER D400 AW albo NOVA SPORT 35L AW, jeszcze nie wiem).
Ale lampa to najmniejszy problem, gorzej z aparatem i obiektywami .
I tu mam dylemat, co jest lepsze uniwersalny zoom, który da mi swobodę kadrowania, czy stałka, która pozwoli skorzystać z tej "magi FF", to znaczy da lepszą jakość. Co do tej Tokiny to zapowiada się całkiem nieźle, ale wolał bym poczekać, aż będzie ją można spokojnie kupić w polskim sklepie i wybrać najlepszą sztukę. Chyba, ale może to zbędna strata czasu i przyślą z B&H dobrą sztukę.
mam dylemat, co jest lepsze uniwersalny zoom, który da mi swobodę kadrowania, czy stałka, która pozwoli skorzystać z tej "magi FF", to znaczy da lepszą jakość
MNISZKA napisał/a:
postanowiłem, że można by trochę spróbować pozarabiać. Z góry mówię, a zresztą sami sobie pewnie zdajecie sprawę, że chciałbym łapać co się do i na ile umiejętności pozwolą, dlatego szukam zestawu uniwersalnego
Wydaje mi się, że już sama na wstępie rozwiązałaś ten dylemat. Uniwersalny, jak najlepszy zoom to podstawa.
Wybór pewnie by padła na Voeloon V760 (duża moc, dobre wykonanie podobno), a za różnicę w cenie w stosunku do SB910 mógłbym kupić torbę
Budżet 15-20tysięcy, a Ty się bawisz w oszczędności złotówek.
MNISZKA napisał/a:
I tu mam dylemat, co jest lepsze uniwersalny zoom, który da mi swobodę kadrowania, czy stałka, która pozwoli skorzystać z tej "magi FF", to znaczy da lepszą jakość.
Reporterka to raczej szybka fotografia. Łapanie chwili. Tu raczej nie ma czasu na pier...nie się ze zmianą szkieł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9