Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Wto 28 Cze, 2016 Prośba o porady do sesji zdjęciowej w plenerze
Witam,
Jestem początkujący, nie dawno kupiłem trochę sprzętu.
Dziś mam umówioną pierwszą sesję w ramach swoich praktyk.
Miała to być sesja "biznesowa". Zdjęcie, które można by było udostępnić pod swoim artykułem.
Sesja ma być w plenerze na tle, ciekawej architektury, aczkolwiek stosunkowo mocno rozmytej. Spodziewałem się , że wieczór będzie dosyć słoneczny, pogoda jednak nie rozpiszcza i obawiam się ze względu na mocne zachmurzenie zbyt dużej dramaturgii zdjęcia w takim stylu. Planuje zabrać ze sobą systemową lampę + dyfuzor, żeby doświetlić portret. Może ktoś ma jakieś ciekawe rady, o których nie mam pojęcia?:) Jeszcze jedno pytanie dotyczy balansu bieli - jako, że i tak jest pochmurni czy warto go ustawić w granicy 5600-700 tak jak lampa błyskowa czy może lepiej zmierzyć go manualnie już z zastosowaną lampą? Pozdrawiam
Wow, od razu na głęboką wodę?… Co do balansu bieli, to rób zdjęcia w RAW, to balans będziesz mógł ustalić w obróbce, co pozwala nie tylko naprawić ewentualny błąd, ale też podejść do sprawy kreatywnie. Jak masz szarą kartę to sfotografuj modela w finalnym ustawieniu także z kartą, to będziesz miał punkt wyjścia do obróbki.
Co do oświetlania, to skoro masz mało czasu, to proponuję szybką lekturę pierwszych stu odcinków Strobista
Wiesz to sesja za darmo w ramach praktyki zrobiłem z 2 tydź jednej koleżance, jej koleżance zdjęcia się spodobały i poprosiła o kontakt więc dzięki temu mogę ćwiczyć.
Zdjęcia zapisywane są w raw, czytałem, że w tedy można poprawić balans bieli w zakresie ok 1000 stopni, więc mam nadzieje, że aż tak kosmicznie tego nie spieprzę
Haha z tą lekturą to akurat idealny moment na 7 godzin przed sesją .. ale książka już zamówiona więc nie długo będę się zagłębiał, tymczasem zabieram się za to co podesłałeś.
Statyw i wyzwalacz posiadam, dyfuzor to niestety póki co tylko dyfuzor z blendy 5w1 więc biorę kumpla, żeby go trzymał przed lampą.
Kupiłem yongnuo yn-685 + yn-622n wyzwalacz, do tego mam dp-600 z zewnętrznym akumulatorem, ale nie doszedł mi jeszcze do niej softbox + nie chce za bardzo jej dziś brać ze względu na opady i wilgotność powietrza więc w grę wchodzi 685 na statywie.
Trochę też obawiam się, że spierdziele złapanie ostrości i myślę, czy warto zabierać ze sobą statyw dla pewności, że zdjęcia wyjdą piekielnie ostre czy zrobić ich 100 na pasku zawieszonym przez ramie i liczyć na to, że część będzie ostra. To pierwsze sesja z błyskiem i w sumie nie wiem czego się spodziewać.
Zdjęcia zapisywane są w raw, czytałem, że w tedy można poprawić balans bieli w zakresie ok 1000 stopni
RAW-y zasadniczo nie mają zapisanego na sztywno ŻADNEGO balansu bieli, możesz więc pomylić się o dowolną wartość. To są surowe dane z matrycy, sprzed ustawienia balansu przez procesor aparatu.
Jak masz kumpla do pomocy, to już sporo, niech pilnuje lampę na statywie podniesioną powyżej modela i skierowaną w dół w stronę twarzy i trzyma odpowiednio dyfuzor. Starajcie się tylko utrzymać nie za małą odległość między lampą a dyfuzorem, żeby mógł spełnić swoją drogę.
O ostrość zdjęć nie musisz się martwić, jeśli używasz Nikona D600 (w końcu z 50/1.8D czy czymś innym?), używać i tak będziesz przysłony f/2.8 moim zdaniem, jeśli warunki oświetleniowe nie wymuszą wyższej przysłony. Tylko używaj z sensem, nikoniarze niech się wypowiedzą, jak najlepiej stosować AF do portretu, ale pewnie tak samo jak w Canonie najlepiej pojedynczy, a nie ciągły.
Z lampą właśnie jest taki problem, że będzie musiałabyć co najwyżej niewiele powyżej głowy modelki ponieważ można ją ustawić max do 90 stopni przy obecnym adapterze do statywu, który posiadam (nie posiada on regulacji kąta nachylenia).
Na sesji planuje głównie korzystać z 80-200 f 2.8, żeby odpowiednio rozmyć tło. 50mm biorę ze sobą i jeszcze nie wiem czy będę go stosował. Dzięki za rady.
stalowypępek, w RAW-ie? W sensie że pomiar co innego uzna za standardową ekspozycję jak WB mam ustawione na żarówkę, a inaczej niż gdy mam ustawione np. na chmury?
komor, nie, jeśli wspomagamy się histogramem.
Ale to w sumie ciekawe zagadnienie, czy współczesne systemy pomiaru światła TTL uwzglęðniają ustawiony balans bieli.
Ja tłukę zwykle na AWB, żeby podgląd na ekranie był jako-taki, a w Lightroomie zmieniam, jeśli uznam, że chcę inaczej (w przypadku reporterki i kreatywnej), lub colorchecker (w przypadku produktówki).
W przypadku skrajnych wartość WB, czyli przeważnie okolic 3000K lub mniej, problemów z naświetlaniem jest zwykle więcej, bo jest po prostu ciemno, do tego wysokie ISO i w sumie większy problem jest z wszystkim, nie tylko z balansem bieli.
Dobra, ja już po sesji. W końcu umówiliśmy się wcześniej niż planowaliśmy. Problemy były takie jak przypuszczałem w sumie.. ciężko było ostrość utrzymać w ręce przy takim dużym obiektywie, a czasy ok 1/125 do max 1/200, błyskałem lampą, a kolega trzymał dyfuzor ok 30-50 cm przed nim (ten z zestawu blenda 5w1) i niestety też często cienie wychodziły za ostre niż bym tego oczekiwał, no ale nowe doświadczenie, następnym razem będzie lepiej, a z tej sesji wyciągnę wnioski i postaram się oddać jak najlepsze zdjęcia modelce Pozdrawiam
Na szarą pogodę można rozważyć urozmaicenie kolorystyki, poprzez podniesienie temperatury lampy względem tła i potem przypilnowanie WB w obróbce. Wychodzi wtedy tak:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9