Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Uniwersalny zoom do reportażu
Autor Wiadomość
kijos 
Entuzjasta


Pomógł: 5 razy
Posty: 741
Wysłany: Sro 28 Maj, 2008   Uniwersalny zoom do reportażu

Witam,
Proszę o poradę. Potrzebuję uniwersalnego zoomu do EOS 40D do reporterki – konferencje, bale, przyjęcia, rauty, bankiety i inne eventy w salach i w plenerze. Rozwiązania typu 2 obiektywy odpadają (na razie mam jedno body). Ogniskowa podobna jak w EF-S 17-85. Duże tele jest mi zbędne - zawsze wolę być blisko. Cena - miło byłoby zmieścić się w 3-4 tys. Dobrze też żeby był na pełną klatkę. Zależy mi na sprawdzonych opiniach tzn. czy polecany obiektyw mieliście okazję przetestować w boju i czy sprostał zadaniu?
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






mszczyrek 
Entuzjasta


Posty: 675
Wysłany: Sro 28 Maj, 2008   

Ja nie canonik, ale do prawdziwego reportazu to chyba tylko C17-55 2.8IS. Wszystko inne to beda polsrodki. Pelnoklatkowe obiektywy nie bardzo, bo zabraknie ci szerokiego kata na APSC (reporterzy wlasnie szerokich katow uzywaja najczesciej - przynajmniej wiekszosc). Zapytaj kogos kto w tym pracuje, np MM tu na forum.

Pozdrawiam,
 
 
MichalP 
Optyczny
foto&moto



Pomógł: 15 razy
Posty: 1304
Skąd: Wrocław :-)
Wysłany: Sro 28 Maj, 2008   

Ehhh pewnie znowu się narażę...

Z uporem maniaka proponuję i zachwalam 24-105L. Zaraz się zleci stado i nawrzeszczy że nie ma 2.8, że noc i ciemno. No i co z tego!!! 2.8 być nie musi.
Obiektyw szybko ustawia ostrość, ma niezły zakres - do reporterki jak znalazł-nie trzeba latać z pięćdziesięcioma obiektywami bo właściwie 90% jak nie więcej właśnie w tych ogniskowych się foci. Dalej z uporem maniaka będę mówił, że zamiast 2.8 można korzstać z 4 i podbić ISO o 1EV, jeśli zajdzie taka konieczność, kapelusz z głowy nam nie spadnie. Przy dzisiajszych aparatach nie zauważymy różnicy w ISO 1EV, a tym bardziej w reporterce w której nastawiamy się na pstryknięcie zdjęcia a nie ma patrzenie się po pikselach jak w portretówce. Zresztą, jeśli będziesz kupował pełną klatkę kiedyś tam, może już następcę 5D, a może i 1D o jeszcze lepszej jakości zdjęć (choć 5D już oferuje całkiem niezłą) to pstrykanie przy ISO 800 czy 1600 nie będzie niczym niezwykłym i egzotycznym...

A teraz mnie rozstrzelajcie za f4 :mrgreen:

P.S. Poza tym eLka i IS i cena (3000 zł). Z 17-55 2.8 IS nie skorzystamy specjalnie na FF.
Ostatnio zmieniony przez MichalP Sro 28 Maj, 2008, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Sro 28 Maj, 2008   

MichalP, to jest swietny obiektyw do jakiegos FF, ale na cropie jest moim zdaniem troszeczke wasko.
 
 
MichalP 
Optyczny
foto&moto



Pomógł: 15 razy
Posty: 1304
Skąd: Wrocław :-)
Wysłany: Sro 28 Maj, 2008   

Chyba kijos wytrzyma do czasu gdy kupi FF, a jak nie wytrzyma to kupi szybciej na raty :mrgreen: Uważam, że reszta to półśrodki

Owszem, jest 16-35 ale za prawie 4500, jest i 24-70 2.8 za 4000, ale jak mówisz 24 może być za wąsko, więc uważam że lepszy będzie tańszy i bardziej uniwersalny 24-105 i zostanie 1000 zł w kieszeni.

Third-party lenses nie biorę pod uwagę

No teoretycznie jest jeszcze 17-40L ale chyba nie bierzesz go pod uwagę z racji na niezbyt eLkowe zachowanie

Zaraz przejrzę oferty "stałkowe" może coś się nada

No jeśli ma być szeroko to chyba tylko 20 2.8 USM (1500 zł)
Ostatnio zmieniony przez MichalP Sro 28 Maj, 2008, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Zygmunt 
Bywalec


Pomógł: 5 razy
Posty: 149
Skąd: Wadowice
Wysłany: Sro 28 Maj, 2008   

Mam 16-35 II i na cropa ten obiektyw jest fantastyczny. Możesz śmiało robić na f2.8 i na brzegach kadru przy zakresie 16-24 będzie naprawdę ostro. Nie trzeba tego szkła przymykać na cropie. Kolory i kontrast też super, więc polecam. Na cropie daje ci to ogniskową 25mm, co jest dość szerokim kadrem. Przy 24mm to jest już standardowy kadr (taki 35mm na FF), więc może być za wąsko.
 
 
kijos 
Entuzjasta


Pomógł: 5 razy
Posty: 741
Wysłany: Sro 28 Maj, 2008   

Dziękuję. Biorę pod uwagę, każdy z wymienionych przez was obiektywów (może poza 17-40). f/4 mi nie przeszkadza, oczywiście to komfort mieć f/2,8. Canonowskie szkła w miarę kojarzę gorzej z pozostałymi firmami (choć czasem zdarzają mi się takie okazje - patrz. zał.).
Czy inni producenci mają coś ciekawego do zaoferowania w tym temacie?
 
 
krisv740
[Usunięty]

Wysłany: Sro 28 Maj, 2008   

no... wiesz
ja lubie tokinę, ale jest jeden problem - aps-c - i masz 16-50/2,8 idealnie pasuje ale crop :neutral:
 
 
mszczyrek 
Entuzjasta


Posty: 675
Wysłany: Sro 28 Maj, 2008   

Jest Sigma 18-50 2.8 i Tamron 17-50 2.8. Tamron polecany i chwalony jako alternatywa dla kita, w Polsce uwazany za szklo lepsze od Sigmy, u mnie w uk natomiast na odwrot (Tamron jest tanszy i mniej "powazany"). Jak widac co kraj to obyczaj, podejrzewam ze roznice miedzy nimi to po prostu roznice miedzy konkretnymi egzemplazami... Testowalem oba i moje sztuki mialy: mydlo na 2,8 (Sigma), mydlo na 2,8 i problemy z AF (Tamron). Sigma jest obecnie w wersji HSM rowniez.

Jeszcze moje 3 grosze, choc reporterem nie jestem
- 24mm na cropie to wcale nie jest szeroko jak juz pisalem
- jesli masz czyms zarabiac, to nie mozna na tym oszczedzac

Wszyscy reporterzy o ktorych wiem uzywaja jasnych systemowych zoomow standardowych. Powod po temu jakis musi byc. Zreszta podobne watki juz byly, byl gdzies np watek "jaki obiektyw na sluby?". To tez w sumie reporterka:)

Pozdrawiam,

[ Dodano: Sro 28 Maj, 2008 20:26 ]
BTW: Tokina 16-50 ma bardzo slabe recenzje. W reku nie mialem wiec nie moge sie wypowiedziec.
 
 
krisv740
[Usunięty]

Wysłany: Sro 28 Maj, 2008   

słusznie!
podałem jako przykład obiektywu który ma mniejsze problemy z af niż sigma
co do jakości to trzeba empirycznie, bo optycznym na canonie wyszedł "inny" obiektyw niż na nikon. znaczy dużo lepiej :smile:
 
 
MM 
Temu Panu już podziękujemy
GORSZY SORT POLAKA



Pomógł: 115 razy
Posty: 7589
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 28 Maj, 2008   

24-105L na cropie do reporterki odradzam. Miałem taki zestaw i się męczyłem. Ale miło poczytać dobrych rad, szczególnie tych nie parających się reporterką albo takich co w tego typu okolicznościach nie robili zdjęć takim zestawem...
Już dziesiątki razy pisałem i napisze jeszcze raz - reporter nie może polegać na tylko jednym obiektywie. Szklarnia powinna być zawsze możliwie jasna - światło 2.8 jest standardowe w tej specjalności. I szkoda czasu na czytanie wpisów o podbijaniu czułości o 1 EV bo co będzie, jak czułość jest 3200 i światło 2.8 to minimum? Że niby mam sobie RAW-y rozjaśniać? Gratuluję pomysłów, już widzę tabuny reporterów bawiących się rawami leżąc z laptopami w deszczu na trawnikach. Dobry fotoreporter to taki, który zrobi poprawne zdjęcie na poziomie aparatu i nie wstydzi się pokazać gotowego jpg-a.
Proponuję przeprosić się z techniką szybkiej wymiany obiektywów (można to naprawdę robić błyskawicznie), zainwestować w pas foto, dwa pokrowce na obiektywy i wtedy wszystko mamy pod ręką. Fotoreporter musi myśleć przed zrobieniem zdjęcia i do tego dostosować optykę. Nie jest to łatwe, ale generalnie ta specjalność lekka nie jest. Szeroki kąt musi być, dlatego takie 16-17mm na cropie to MINIMUM. Do tego obiektyw klasy 70-200/4L to też taki niezbędnik. Oczywiście każda wersja ze światłem 2.8 jest najlepszym rozwiązaniem.
Łatwo polecić L-ki 16-35/2.8 i 70-200/2.8 IS. Za 4 kzł absolutne minimum to moim zdaniem choćby Sigma 17-35/2.8-4 i Canon 70-200/4 L. Oba szkła są pełnoklatkowe.
 
 
grzybart 
Uczestnik


Posty: 81
Skąd: Od mamusi i tatusia.
Wysłany: Sro 28 Maj, 2008   

Jeżeli robiłeś reporterkę to wiesz że dość często nie jesteś jedynym fotografem a w bardziej popularnych imprezach jednym z wielu. Często jest bardzo mało komfortowa sytuacja jeżeli chodzi o ustawienie, czyli miejsce z którego fotografujesz, dlatego ogniskową od 24mm można sobie w buty włożyć. Odpowiednikiem 16-35 dla cropa jest Canon 10-22 lub Sigma 10-20 i to są zoomy do reportażu jeżeli tak jak mówisz "zawsze wolisz być blisko". Jeżeli chcesz wyławiać detale i pokazywać szczegóły to drugi teleobiektyw jest niezbędny i tutaj jasne szkło jest koniecznością. Jeśli nie potrzebujesz superszerokokątnego szkła to Canon 17-55/2.8 wydaje mi się dobrym pomysłem. Osobiście używam 10-22 i polecam.

[ Dodano: Sro 28 Maj, 2008 22:26 ]
O widzę że podczas pisania postu MM się odezwał :grin:
A uniwersalny obiektyw do reporterki to Sigma 18-200 :mrgreen:
 
 
MM 
Temu Panu już podziękujemy
GORSZY SORT POLAKA



Pomógł: 115 razy
Posty: 7589
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 28 Maj, 2008   

Jest tylko ten problem, że te szkła nie są pod FF. Też o nich myślałem, ale ... patrz jak wyżej :wink:
Dlatego ni episałem choćby o tanim Tamronie 17-50/2.8
Ostatnio zmieniony przez MM Sro 28 Maj, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krisv740
[Usunięty]

Wysłany: Sro 28 Maj, 2008   

taaak!
i s a100 lub c300d :grin:
 
 
grzybart 
Uczestnik


Posty: 81
Skąd: Od mamusi i tatusia.
Wysłany: Sro 28 Maj, 2008   

Moje zdanie: mam 40D, kupuję szkła pod 40D. Chcę, umiem i mam możliwość zarabiać a 40D to za mało, sprzedaję i kupuję 5D i niech mi ktoś nie mówi że to duża strata bo ceny szkieł spadają zarówno pod cropa jak i FF. A jak zarabiam śmieszne pieniądze to 40D WYSTARCZY.
Ostatnio zmieniony przez grzybart Sro 28 Maj, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9