Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sro 18 Lis, 2009 zdjęcie w bardzo złym oświetleniu
Potrzebuje zrobić zdjęcie w bardzo źle oświetlonym pokoju( gdyż jest to kamienica).A zatem w pokoju jest bardzo mało światła( jedynie z żyrandola).Koncepcja zdjęcia jest taka -na 1 planie maja znajdowac sie buty , a w tle rozmyte łóżko.A zatem tak: najmniejsza wartośc przysłony tak i dosyc dugi czas naświetlenia nie wiem 5 sekund? Ale ciagle jakos jak ustawie sobie ta migawke ciagle kolory wychodza jakies albo zbyt pomaranczowe i jasne albo za ciemne.Co byscie na to poradzili?
Co do czasu naswietlania to nikt Ci nie powie. Zalezy od warunkow.
Przyslona oczywiscie pelna dziura.
Co do kolorow - musisz w obrobce dopasowac balans bieli, bo praktycznie zaden aparat cyfrowy sobie nie radzi ze swiatlem zarowym.
Ze za jasne lub za ciemne - efekty widac natychmiast na wyswietlaczu. Pozostaje tryb M i metoda prob i bledow.
najeczka7, najlepiej się wyposażyć w jakąkolwiek metodę ustawiania balasnu bieli, np szara karta. Nie musi byc duża ani droga. Nie musi być też profesjonalna. Wystarczy że będzie coś szarego (neutralnego) w kadrze. Wtedy będziesz miała mozliwość szybkiej korekcji.
Jeśli masz lustrzanke to proponuję zdjęcia robić w trybie RAW - wtedy na kommputerze sobie dopasujesz kolorystykę tak aby Ci odpowiadała. Z JPGami zrobisz podobnie, jednak nie beedzie już to tak elastyczne jak przy RAWach.
Szara karta w kadrze? Tzn w ktorym miejscu mniej wiecej powinna się znajdować,nie może przeciez znajdowac sie tak,aby było ją widac. Czy powinnam jeszcze ustawić najmniejsza wartość ISO? Z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi;)
ISO 100-200.
W instrukcji obslugi aparatu powinno byc cos napisane o ustawianiu balansu bieli wedlug wzorca. "Cos" bialego w kadrze bardzo ulatwi ustawienie poprawnego balansu podczas obrobki. Wtedy wystarczaja 2 klikniecia.
najeczka7, szarą kartę możesz umieścić w kadrze na jednym zdjęciu. Wykorzystasz ją do ustawieniu balansu bieli, który możesz zastosować do wszystkich zdjęć zrobionych w tym samych warunkach oświetleniowych. Nie musi być na każdej fotce
Na dobrą sprawę nawet nie musisz wykorzystać komputera. Większość aparatów umożliwia zdefiniowanie wzorca bieli na podstawie zdjęcia. Robisz wtedy fotkę szarej karty zajmującej większość kadru i wybierasz fotkę jako wzorzec. Na pewno znajdziesz to w instrukcji, a jak nie to napisz jaki masz aparat i powiemy gdzie klikać
najeczka7, to co piszą koledzy to prawda, ale zanim zaczniesz ustawiać balans ręcznie sprawdź czy użycie wzorca balansu nie da tobie zadowalającego efektu, ustaw balans na żarówkę, jeśli głównym źródłem światła jest żyrandol a w nim zwykłe żarówki to powinno wystarczyć, jeśli w nim są żarówki energooszczędne to metoda kolegów będzie lepsza, choć może się okazać że kolor światła jest poza możliwościami aparatu.
Na ciemne zdjęcia może pomóc korekcja ekspozycji na +, przy takim świetle często używam +1EV.
Co do czasu naswietlania to nikt Ci nie powie. Zalezy od warunkow.
Przyslona oczywiscie pelna dziura.
Przysłona nie musi być wcale pełna dziura, jeśl i tak robimy na długim czasie i ze statywu (prawda, że ze statywu, najeczka7?). Można więc domknąć dla lepszej jakości i/lub większej głębi ostrości.
No tak, taki skrot myslowy. Jesli z reki to pelna dziura najlepiej. Jak ze statywu, to mozna troche domknac, ale autorka raczej miala na mysli (z tego co zrozumialem) maksymalne rozbeblanie tla.
Hm,zrobiłam dając najmniejsza przysłona to chyba bylo 3,5, długi czas naświetlania "3 sek,na ISO 200, i ustawiajac balans bieli na żarówke.Choc i tak przerobiłam na sepie.Chyba wyszło całkiem ok.Wstawie to zdjecie to ocenicie ok?:) Choc nagle przyszla mi do głowy całkiem inna koncepcja tego zdjęcia.A tyle sie wczoraj naustawiałam:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10