Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
witam.
dzięki za podpowiedzi.przesyłam zdjęcie schodów( jedno z wielu) robione sigmą 18-50 2.8 z użyciem flesha. tam akurat było dość miejsca ale szerszy kąt na pewno byłby lepszy- widać było by drzwi z prawej.
czekam na dalsze wskazówki
pozdrawiam zipp
do walki włączy si również nikkor 12-24 ze stałym światłem 4
ideałem byłby nikkor 14-24 2.8 ale on jest jak na razie w sferze marzeń.
jeśli ktoś miał do czynienia z 12-24 proszę o sugestie
ZIPPURO, z tym ideałem to trochę przesadzasz, Tokina 11-16/2.8 jest sporo mniejsza, 2 x lżejsza, 3 x tańsza, nie ma wytrzeszczu (jak Nikon 14-24/2.8) na przedniej soczewce, możesz coś tam założyć, sprawia wrażenie solidnej i taka jest (mam ją). Robię nią wnętrza bez lampy i z lampą (architektura, śluby: kościoły, sala weselna) i świetnie się sprawdza. Myślałem o Nikonie ale po testach w MM przeszło mi. Powalającej różnicy nie było, a cena powala.
SlawGaw, niestety zgodzę się z Tobą bo uważam, że Sigma w ogóle nie robi kontroli jakości (widocznie bardziej opłaca się serwisować albo liczą, że część użytkowników zignoruje tego typu wady).
Ja właśnie trafiłem Sigmę 10-20 (Canon) z identyczną wadą jaką opisujesz. Centrum i lewa bardzo ostre, prawa strona mydło. Równomierną ostrość można uzyskać dopiero powyżej f/16 ale to bezsensu bo ciemno (do wnętrz) i dyfrakcja (plener).
Czy możesz napisać u kogo reklamowałeś obiektyw (sprzedawca czy serwis) i w jakim czasie Ci wymienili? Ja niestety kupiłem w dużej sieci, która ma klienta w głębokim poważaniu i zastanawiam się co z tym fantem zrobić.
Lenny, pierwszy obiektyw reklamowałem u sprzedawcy. Kupiłem w sklepie należącym do Sigma Pro-Centrum, ale przez internet. Chciałem mieć możliwość rezygnacji z transakcji w ciągu 10 dni.
Po pierwszych zdjęciach, momentalnie wyczaiłem wadę obiektywu i jeszcze tego samego dnia wysłałem do sklepu maila ze zdjęciami. Następnego dnia już wysyłałem obiektyw z powrotem do sklepu. Reklamację uwzględniono i wysłano mi drugą sztukę. Ta wydawała mi się dobra optycznie ale miała BF, więc sklep polecił mi wysłać obiektyw do serwisu Sigmy. Miałem spore problemy aby się z nimi się dogadać. Na maile odpowiadali grzecznie ale ogólnikowo, telefon cały czas zajęty, więc postanowiłem tam pojechać i im zawieść sprzęt. Mieszkam około 50 km od Gdyni więc niewiele mnie to kosztowało.
Po tygodniu odbierałem niby zrobiony sprzęt w serwisie. Dwa zdjęcia po wyjściu z serwisu i wróciłem tam ponownie, nadal nierówne brzegi. Zostałem zaproszony do trzeciej wizyty w serwisie i wtedy mogłem sobie wybrać z kilku sztuk tę którą mam. Została skalibrowana do body na poczekaniu. To wszystko trwało dwa miesiące.
Muszę tutaj napisać że w serwisie Sigmy pracują normalni ludzie, można się z nimi dogadać. Sami z siebie mnie przeprosili za problemy, chociaż tego nawet nie oczekiwałem.
Lenny napisał/a:
Centrum i lewa bardzo ostre, prawa strona mydło.
Serwis tego nie naprawi, w grę wchodzi tylko wymiana na inną sztukę.
Oby w twoim przypadku trwało to wszystko krócej.
ale z drugiej przy f/8 (szczyt rozdzielczości) problem jeszcze występuje a przymykanie to po pierwsze mniej światła a po drugie dyfrakcja. No i właśnie obawiam się, że nawet jak mi uznają reklamację to z kolei trafię na BF/FF itd... Ale chyba mimo wszystko oddam bo po co mi obiektyw którym nie da się zrobić zwykłego zdjęcia budynku...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 13