Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: komor
Wto 13 Paź, 2009
Fotografia sportu i koncertów. Co robię źle?
Autor Wiadomość
quake222 
Bywalec


Posty: 146
Wysłany: Wto 13 Paź, 2009   

Może i namówili byście mnie na stałke zamaist sigmy 70300

[ Dodano: Wto 13 Paź, 2009 17:25 ]
a może rozejżał bym sie za czymś tanim np: minolta ??

http://allegro.pl/item774..._af_50_1_7.html

stałka 50 mm a swiatło 1.7
szyli jasna w ... dobrze rozumiem ??
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






Szninkiel 
Rozmowny



Pomógł: 1 raz
Posty: 213
Skąd: Daleka północ
Wysłany: Wto 13 Paź, 2009   

quake222 napisał/a:
zamaist sigmy 70300


Skoro jesteś tak napalony na to szkło to kup je :-D Po fotografuj trochę więcej, myślę, że warto byś miał świadomość, że jak robisz zdjęcie, co oznaczają poszczególne parametry, potem przyjdzie czas na jasne szkło i wysokie iso.

1,7 jasna

Poza tym jak masz kita to ustaw sobie na 50 mm i zobacz czy taki zakres Ci odpowiada na fotografowanie sportu i koncertów
 
 
lupo57 
Optyczny
wiem że nic nie wiem



Pomógł: 18 razy
Posty: 1523
Skąd: Milanówek
Wysłany: Wto 13 Paź, 2009   

quake222 napisał/a:
Może i namówili byście mnie na stałke zamaist sigmy 70300

[ Dodano: Wto 13 Paź, 2009 17:25 ]
a może rozejżał bym sie za czymś tanim np: minolta ??

http://allegro.pl/item774..._af_50_1_7.html

stałka 50 mm a swiatło 1.7
szyli jasna w ... dobrze rozumiem ??


dobrze rozumiesz, myślę że w niektórych momentach będzie niezastąpiona
pozdr
 
 
kozidron
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Paź, 2009   

quake222 napisał/a:
stałka 50 mm a swiatło 1.7
szyli jasna w ... dobrze rozumiem ??


na przykład ta, sama ogniskowa 50 na aps-c może się "średnio" nadawać do niektórych sportów, oczywiście wszystko zależy od dyscypliny.
 
 
quake222 
Bywalec


Posty: 146
Wysłany: Wto 13 Paź, 2009   

a no do siatkowki sie nada?
moge podejsc takze wiec nie widze nic lepszego do szczescia [ i tanszego ] ; )
 
 
kozidron
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Paź, 2009   

quake222 napisał/a:
a no do siatkowki sie nada?


to zależy od ciebie, jakie chcesz ujęcia. Masz kita to ćwicz temat -jak ktoś wyżej napisał, skręć na 50mm i wszystko się rozjaśni.
 
 
B o g d a n 
Optyczny
obserwator


Pomógł: 125 razy
Posty: 3421
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 13 Paź, 2009   

quake222 napisał/a:
Ksiązka już w drodze Bryan Peterson jednak nie wiem czy kupować od pierwszego wydania w zwyż czy np odrazu czas naswietlania. Raczej ten temat mnie interesuje najbardziej

Zacznij od "Ekspozycja bez tajemnic", potem, a najlepiej razem "Kreatywna fotografia bez tajemnic", a dopiero na końcu "Czas naświetlania bez tajemnic".

Jeśli chodzi o fotografię sportu, a w szczególności koszykówki. Pooglądaj magazyny sportowe i popatrz jak wyglądają kadry z takiej imprezy. Potem zastanów się gdzie musiałbys stać, aby widzieć tak samo jak aparaty zawodowych fotografów. Potem zastanów się jakie kąty widzenia są potrzebne do tego aby zrobić podobne "zawodowe" ujecia. Jeżeli chciałbyś np. zrobić zdjęcie zawodnika wyskakującego znad siatki, z przodu, to musisz mieć bardzo długa ogniskową i ustawić się ze statywem (właśnie pomyśl o statywie) aż za tylnią linią boiska. Robiąc pod kątem możesz zainstalować się w środku pola. Może pomyśl o drabince, na której będziesz mógł stanąć. Wtedy jeśli nie statyw to chociać inne podparcie albo jedna noga. Zdjęcia z sufitem hali w tle, z dołu i/lub z tyłu zawodnika, nie są zbyt ciekawe.

Zdjęcia, które pokazałeś na dłuższych ogniskowych, według mnie są poruszone. Może za bardzo ufasz stabilizacji matrycy w Sony. Przy dynamicznych akcjach, które śledzisz aparatem, stabilizacja może przeszkadzać (nie musi). Trzeba zrobić próby. To tyle ode mnie. Powodzenia :smile:
 
 
quake222 
Bywalec


Posty: 146
Wysłany: Wto 13 Paź, 2009   

Dzieki sliczne, ta stabilizacja wedlug mni to wogole pic na wode...
chociaz ostatnio zauwazylem ze przy dlugim czasie naswitlania jak jest ona wlaczona cos brzeczy a jak nie to cichutko :D bede myslal nad minolta
powiem, ze napalilem sei na to swiatlo 1,7 zobaczymy. Mysle ze zakres 50mm jest jak najbardziej ok do tych rzeczy. Pozniej bd zbieral na np: sigme, albo w tym czasie uzbieram na cos lepsego. A przed tym wszytkim wezme sie za ksiazki.
Niestety panie Bogdanie jestem juz w polowie "czasu naswietlania" takze wiec dokoncze i sprawdze reszte ; )

ps: tak na marginesie, myslalem o tym aby zrobic jakies suepr ekstra zdjecie o swicie na polu lub podobnym tle i wywolac to tak abym mial z tego duzy fajny plakat :D tak sobie myslalem poniewaz jestem po remoncie pokoju i mam puste sciany. Jak ustawic aparat do takiego dzialania ?? napewno iso 100 przeslona powyzej 7-8 i czas jaki dobierze mi aparat mysle od 1/40-1/200 ?
co wy na to ? probowaliscie cos takiego ? jaki mniej wiecej koszt i jaki najlepszy efekt na duzym formacie ??

pozdrawiam : )
 
 
SlawGaw 
Optyczny



Pomógł: 48 razy
Posty: 1886
Wysłany: Sro 14 Paź, 2009   

Zamiast minolty za 550 można Sony DT 50mm f/1.8 SAM za 650, nowy, na gwarancji, z silnikiem, a stabilizacja to nie pic na wodę a jej skuteczność w dużym stopniu zależy od tego jak trzymasz aparat ale cudów nie ma, no i jak działa to bzyczy.
 
 
quake222 
Bywalec


Posty: 146
Wysłany: Sro 14 Paź, 2009   

dzieki wielkie za poinformowanie, ze cos takiego istnieje.
napewno wybiore nowke niz minolte z lat 90 ... ; )

pozostalo zbierac kase pozdrawiam ; )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11