Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Na 5d moja sztuka dziala identycznie jak 50/1.4. Uzywalna od 1.2, biorac oczywiscie pod uwage fakt ze glebia ostrosci jest PŁYTKA. Bokeh ladniejszy niz z 50/1.4, ostrość przy 1.4 też lepsza. Przy f2 oba szkla praktycznie sie zrównują. Jako amator bede sie poważnie zastanawial czy przewaga nad szklem 4 krotnie tanszym jest wystarczajaca...
[ Dodano: Wto 27 Paź, 2009 19:40 ]
Aha, 1.2 wierniej odwzorowuje kolory, no i bokeh jest ladniejszy - ale przepasci nie ma. Jest ktoz zainteresowany cropem 100% z pelnej dziury?
Stałki mają swoją skalę "śmigalności" i każdy kto robił jasnymi "krótkimi" stałkami Canona wie o co chodzi. Całkowicie inna skala to "śmigalność" reporterskich zoomów czyli 16-35. 24-70 czy 70-200. Tam AF popitala aż miło patrzeć. Jest jeszcze klasa długich jasnych stałek..... nie będę pisał dalej bo łezka do oka popłynęła Tam to jest dopiero jazda
Wywód MM, o "śmigalności" to jeden z zabawniejszych postów jakie tu czytałem. Uśmiałem się do łez Coś w tym jest bo USM z takiego 17-55 działa lekko inaczej niż USM z 85.
Jest ktoz zainteresowany cropem 100% z pelnej dziury?
Wszyscy!
Dawaj.
MM napisał/a:
Stałki mają swoją skalę "śmigalności" i każdy kto robił jasnymi "krótkimi" stałkami Canona wie o co chodzi.
Drogi MM, ale jak ktoś robił tymi stałkami to nie potrzebuje Twojej opinii, przy całym szacunku oczywiście , ta opinia jest potrzebna raczej tym, co nie robili, stąd każde słowo komentarza nie jest nadmiarowe…
himi, 50L jest wolniejszy i mniej pewny w reporterce od 35L. Oba obiektywy reprezentują tę samą klasę i jakość, ale w reporterce częściej używam 35L, bo celniejszy, pewniejszy i tym samym skuteczniejszy. Jakość w 50L przy f1.2-f1.4 nie do pobicia (jak dobrze trafi). 35L trafia o 50% częściej. Przy spokojniejszych ujęciach 50L jest super. Jednak łatwiej uzyskać ostre foty na f1.4-f1.6 z 35L, bo i głębia trochę inna. Ja nie pozbywałbym się 35L. Raczej dozbierałbym do 50L. Po przesiadce z 35L możesz przeklinać na skuteczność i prędkość 50L. Do tego obiektywu trzeba się przyzwyczaić (prędkość).
Dobra, chcieliscie to macie:) Jeszcze cieple. Odleglosc ok 1.5m, Canon 5D "Classic" , f1.2 przy 1/160s z reki, oswietlone studyjna lampa odbita od sufitu. Pierwsze zdjecie by uswiadomic jak maly fragment kadru prezentuje crop - mysle, ze odbitka 60x40cm nie byla by zadnym problemem przy f1.2! Ostrosc ustawona na slowo "AIR" na grzbiecie Air Rifle Shooting. Pierwszy crop - standardowe ustawienia ACR, 2gi - po zastosowaniu typowej obrobki (poziomy, krzywe, usm).
[ Dodano: Czw 29 Paź, 2009 01:07 ]
Przy okazji, ile razy robie zdjecia "klasykiem" nie moge wyjsc z podziwu nad jego matryca. Czemu, ach czemu Canon nie zrobi 12-14 mpix FF w nowej technologii z dzialajacym AF? Taki D700 z bagnetem EF... Marzenia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,71 sekundy. Zapytań do SQL: 15