Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Niezgodność towaru z umową - jak to działa?
Autor Wiadomość
john.can. 
Nowy


Posty: 12
Wysłany: Czw 26 Lis, 2009   

a co nie mowilem ze trzeba na spokojnie zaczac od serwisu, a co do samej ustawy to czytajac mam wrazenie ze zostala skopiowana z podobnej obowiazujacej tu w canadzie ,wasza jest podobna ale nie ma oparcia w systemie prawnym na dzien dzisiejszy w polsce,tutaj opiera sie na jednej logice i zdrowym rozsadku -rzecz kupiona ma dzialac wedlug "zdrowego rozsadku i logiki "np aparat za 100$ jak padnie po 3 latach to nie bedzie z tym problemu ale ten za 10000$ to powinien dzialac nie mniej niz powiedzmy 10 lat.mimo ze gwarancja producenta to 2 czy3 lata.Rzecz jest wtym ze egzekucja tego "zdrowego rozsadku" jest dosc prosta i wcale nie potrzeba zbytnich exspertyz ani adwokatow ,wystarcza zdrowe argumenty zeby otrzymac to co powinnismy otrzymac za nasze pieniadze.
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






bergercs 
Rozmowny


Pomógł: 7 razy
Posty: 237
Wysłany: Pią 27 Lis, 2009   Niezgodność towaru z umową

Przede wszystkim - Niezgodność Towaru z Umową to przypadek gdy w specyfikacji towaru/jego opisie/imformacjach przekazanych przez sprzedawcę są dane nie mające pokrycia w rzeczywistości - w przypadku sprzętu są to parametry techniczne. Na NTzU możesz się powoływać, gdyby np w opisie sprzętu w sklepie było "Matryca 12MPX" a w rzeczywistości ma 10 - a nie wtedy jak urządzienie się popsuło (jak ktoś wcześniej napisał w specyfikacji sprzętu nie było, że producent gwarantuje bezawaryjne działanie).
Każdy sprzęt ma prawo się popsuć - wtedy korzysta się z gwarancji a nie NTzU - wymiana na nowy sprzęt jest możliwa tylko wtedy, gdy naprawa nie jest możliwa.
I co najważniejsze - Twój sprzet teoretycznie leżał nieużywany. Na pewno masz pewnośc, że ktoś w domu nie zrzucił go na ziemię, czy też na stolik? Bo jeśli rzeczoznawca stwierdzi uszkodzenie mechaniczne to koszt wydania opinii, transportu oraz naprawy przechodzi na właściciela sprzętu.
W sklepie o wiele łatwiej byłoby Ci się dogadać w sprawie użyczenia szkła czy też uznania gwarancji gdybyś po wejściu powiedział ładnie "dzień dobry, mam problem ze sprzętem.." itd. a nie wparowywał i zaczynał rozmowę od straszenia UOKiK i to jeszcze na podstawie przepisu nie mającego nic wspólnego z rzeczywistością.
 
 
krooooolik 
Nowy


Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 27 Lis, 2009   

bergercs przeczytałeś może wcześniejsze posty, albo przynajmniej moje posty? Albo moze poszukales co dokladnie mowi ustawa?

1. Niezgodnosc towaru z umowa to nie tylko niezgodnosc ze specyfikacja. To rowmiez przypadek w ktorym produkt nie nadaje sie do celow do ktorych zostal wyprodukowany. Moj aparat zostal przeznaczony do robienia zdjec z automatycznym focusem, aktualnie sie do tego nie nadaje. Trzymajac sie sztywno tego co piszesz - specyfikacja mowi ze aparat ma autofocus - ujawnilo sie ze go nie ma.

2. Ilu sprzedawców na pytanie "ile jest gwarancji" odpowie "1 rok"? Niewielu. A ilu powie "2 lata"? Wielu. Więc jeśli mamy w Polsce "ogólnie rzecz biorąc" 2 lata gwarancji to ja teraz chcę mieć "ogólnie rzecz biorąc" naprawiony aparat.

3. Kto powiedział że ja chcę wymieniać sprzęt na nowy? Całkowicie mnie satysfakcjonuje naprawa.

4. Poza tym skąd wziąłeś że wparowałem do sklepu i zacząłem od straszenia UOKIK? Wszedłem, powiedziałem ładnie "dzień dobry, mam problem ze sprzętem..", zgłosiłem że aparat przestał działać dzień wcześniej i zostałem poinformowany że to podchodzi pod niezgodność towaru z umową.

5. Jeszcze jedno: sprzedawca nie chce użyczyć szkła do sprawdzenia czy z innym szkłem też nie działa nie dlatego że wparowuję i straszę, tylko dlatego, że nikt chętnie nie podpina czegoś potencjalnie zepsutego do czegoś na pewno sprawnego. Znam przypadek kiedy uszkodzona karta pamięci była "sprawdzana" w dwóch różnych nowych kompaktach w sklepie. Po tym jak spaliła elektronikę w obydwu aparatach - sprzedawca zgodził się że rzeczywiście jest uszkodzona ;)

Aktualny status sprawy: drogą mailową zgodziłem się żeby FotoJoker wysłał mój aparat do Canona (który to, bergercs, nie pobiera opłat za ekspertyzę).

Pozdrawiam!

krooooolik
 
 
bergercs 
Rozmowny


Pomógł: 7 razy
Posty: 237
Wysłany: Pią 27 Lis, 2009   Cd

Jednego nie rozumiem - czy kupiony sprzęt nie posiadał funkcji "automatycznego ostrzenia" i zauważyłeś to po 1,5 roku użytkowania czy też funkcja ta przestała działać po tymże czasie>
1. "Moj aparat zostal przeznaczony do robienia zdjec z automatycznym focusem, aktualnie sie do tego nie nadaje. Trzymajac sie sztywno tego co piszesz - specyfikacja mowi ze aparat ma autofocus - ujawnilo sie ze go nie ma." - niezgodność.. miała by miejsce gdyby aparat/obiektyw on nie posiadał opcji/funkcji w ogóle w dniu zakupu. To że w wyniku awarii podzespołu dana funkcja przestała funkcjonowć nie znaczy, że nie ma tej funkcji w aparacie. W końcu po 18 miechach korzystania ze sprzętu nie skapłeś się, że nie ma takiej funkcji, tylko że się popsuła. Przy Twoim podejściu do tematu to w momencie kradzieży koła z samochodu właściciel może żądać nowego od producenta ponieważ nie jest zgodny z umową - nie jeździ a do tego go stworzono. Niezgodność z umową jest innym pojęciem niż wada towaru.
2. W umowie masz zapis 12 miesięcy gwarancji? Więc serwis ma rację - zgłosiłeś się po naprawę po upływie garancji - na podstwie złej interpretacji przepisu prawnego. Masz 24 miesiące na zgłoszenie NIEZGODNOŚCI TOWARU Z UMOWĄ a nie AWARII - w Twoim wypadku miała miejsce awaria/uszkodzenie.
3. OK tyle, że ta ustawa służy głównie do - wymiany na sprzęt zgodny z umową (oczywiście nowy) - odzyskania pieniędzy za sprzęt jeśli nie jest możliwe przekazania klientowi zgodnego z daną umową; czasami, ale bardzo rzadko stosuje się także jeśli klient na to pójdzie wyrównanie finansowe braku danej funkcji (czyli zwrot części kasy),
4. "reklamowałem Canona w FotoJokerze na podstawie niezgodności towaru z umową, dostałem odpowiedź informującą że reklamacja nie zostaje uznana" - sprzedawca musiał by być zdrowo walnięty żeby samemu zaproponować "podpięcie" usterki pod niezgodność.., a przyjąć go do serwisu na podstawie tego przepisu obsługa mogła tylko po to żeby wreszcie pozbyć się klienta nader upierdliwego (sorry - mam pracę w której mam kontakt z klientami - większości Polakom nie da się niczego przetłumaczyć jak im się coś wydaje) do którego nie docierały żadne argumenty i który zapewne straszył sądami, Urzędem Ochrony Konsumenta itd. Jeśli było inaczej to przepraszam.
5. Nikt w sklepie nie podpina niczego do niczego bo pracownik sklepu jest SPRZEDAWCĄ a nie SERWISANTEM i nie jest do tego upoważniony. Tym bardziej, że pewnie musiałby podpiąć nowy obiektyw - w razie porysowania go byłyby problemy ze sprzedażą (bo FOTOJOKER sprzedaje używany).
Wysłał na Twój koszt - na razie kuriera. Natomiast z wywiadu z DIGITAL wynika że serwisanci pobierają opłatę gdy zgłoszenie nie podchodzi pod gwarancję.
W Twoim przypadku problem polega na próbowaniu na siłę "naciągnięciu" ustawy żeby ominąć koszty naprawy.
"Przeczytałem ustawę itd, rzeczywiście jest tam wyraźnie powiedziane że jest podstawa do roszczeń jeśli niezgodność istniała w momencie wydania towaru. Ale ja chyba czegoś tu nie kumam. Jeśli do w/w ustawy można się odwoływać przez dwa lata od daty zakupu, to jakie przypadki podchodzą pod "niezgodność"? Jeśli po 18 miesiącach zauważę że nie mam matrycy w aparacie? Albo że półtora roku temu sprzedano mi aparat mający nie 10 jak w specyfikacji, tylko 8Mpikseli? Albo że wcześniej nie zauważyłem że obudowa jest czarna a miała być biała? Albo biorąc pod uwagę mój przypadek, dopiero po 18 miesiącach od sprzedaży zauważyłem że od samego początku nie działa auto focus? O CO TU CHODZI? " - DOKŁADNIE O TO
 
 
krooooolik 
Nowy


Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 27 Lis, 2009   

Nie rozumiem jednego. Fotojoker mówi że naprawi sprzęt jeśli ekspertyza wykaże że aparat się nie wyeksploatował i nie został uszkodzony. I nie jest to skutkiem mojej upierdliwości. Zapewniam Cię że chciałbyś żeby wszyscy Twoi klienci mieli takie zrozumienie dla sprzedawcy i prezentowali taki poziom kultury osobistej w kontakach klient-sprzedawca jaki ja prezentuję. Wracając do tematu: FotoJoker (sam od siebie) dąży w kierunku naprawy, ja też chcę żeby tak się to odbyło, tylko Ty uważasz że powinno być inaczej. Nie rozumiem Twoich intencji. Życzysz mi żeby się tak nie stało?
Pozdrawiam,
krooooolik
 
 
palindrom 
Optyczny
inaczej



Pomógł: 23 razy
Posty: 1144
Skąd: Wrocław, PL
Wysłany: Pią 27 Lis, 2009   

bergercs,
mylisz się. Kupują sprzęt (z wyjątkiem materiałów z natury eksploatacyjnych; tonerów, papieru toaletowego :P ) masz zagwarantowane że ma on działać 2 lata bez względu na to co jest napisane w gwarancji producenta. Jakakolwiek próba ograniczenia praw konsumenta przez gwarancję jest nieprzepisowym zapisem umownym i może zostać bardzo łatwo uchylona.
Sprzęt ma pracować co najmniej przez 2 lata. Jeżeli jest inaczej, jest on niezgodny z umową.

Napisz może jakie masz podstawy do pisania takich rzeczy? Wprowadzasz ludzi w błąd niestety...
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Pią 27 Lis, 2009   

bergercs, powiem w skrocie. Wypisujesz glupoty. Innym radze nie czytac.
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 27 Lis, 2009   

bergercs napisał/a:
Przede wszystkim - Niezgodność Towaru z Umową to przypadek gdy w specyfikacji towaru/jego opisie/imformacjach przekazanych przez sprzedawcę są dane nie mające pokrycia w rzeczywistości - w przypadku sprzętu są to parametry techniczne. Na NTzU możesz się powoływać, gdyby np w opisie sprzętu w sklepie było "Matryca 12MPX" a w rzeczywistości ma 10 - a nie wtedy jak urządzienie się popsuło (jak ktoś wcześniej napisał w specyfikacji sprzętu nie było, że producent gwarantuje bezawaryjne działanie).


Nie prawda. Ustawa definiuje ten termin nie tylko jako niezgodność cechy czy wzoru ale też jako wadę, brak właściwości/funkcjonalności.

W przypadku zakupu towaru "z półki" - nie uzgadniamy ze sprzedawcą cech nas interesujących - towar jest niezgodny z umową kiedy nie nadaje się do celów do których jest zwykle używany. Czyli jak aparat przestanie robić zdjęcia - jest niezgodny. I nie ma znaczenia czy się nie włączy, nie pracuje światłomierz czy też nie ostrzy.

Co do gwarancji - przed rozpoczęciem roszczenie podejmujemy decyzję którą drogę obieramy: gwarancję producenta czy odpowiedzialność sprzedawcy. Nie możemy tego mieszać, np idzmiemy do gwaranta, ten nam nie naprawia to idziemy do sprzedawcy. Tak nie możemy postąpić.
 
 
bergercs 
Rozmowny


Pomógł: 7 razy
Posty: 237
Wysłany: Pią 27 Lis, 2009   

krooooolik napisał/a:
Nie rozumiem jednego. Fotojoker mówi że naprawi sprzęt jeśli ekspertyza wykaże że aparat się nie wyeksploatował i nie został uszkodzony. I nie jest to skutkiem mojej upierdliwości. Zapewniam Cię że chciałbyś żeby wszyscy Twoi klienci mieli takie zrozumienie dla sprzedawcy i prezentowali taki poziom kultury osobistej w kontakach klient-sprzedawca jaki ja prezentuję. Wracając do tematu: FotoJoker (sam od siebie) dąży w kierunku naprawy, ja też chcę żeby tak się to odbyło, tylko Ty uważasz że powinno być inaczej. Nie rozumiem Twoich intencji. Życzysz mi żeby się tak nie stało?
Pozdrawiam,
krooooolik

Po kolei - nie życzę Ci żeby Ci nie naprawiono - z tego co wcześniej pisałeś gwarancja miała 12 miesięcy - już upłynęła. Próbujesz skorzystać z Towar Niezgodny z ... - przepisu, który w tym przypadku nie funkcjonuje - jest tak zdefiniowany, że jak sam napisałeś :" dopiero po 18 miesiącach od sprzedaży zauważyłem że od samego początku nie działa auto focus".
Żaden z obowiązujących przepisów regulujących stosunki konsumenckie w Polsce nie przewiduje obligatoryjnego 24-miesięcznego okresu trwania gwarancji.
Oprocz gwarancji 12 miesiecznej przysluguja roszczenia (korzystniej uregulowane niz gwarancja) z ustawy o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej i o zmianie Kodeksu cywilnego. Faktycznie ustawa daje prawo do reklamacji towaru przez okres 2 lat.
Tylko, że ta 24 miesięczna gwarancja z tytułu praw konsumenckich jest realizowana przez sklep a nie producenta (i to tylko pod warunkiem, że usterka istniała już podczas zakupu towaru) a 12 miesięcy to gwarancja oferowana przez firmę czyli Canon.(chyba, że masz inny zapis w umowie kupna/gwarancji).
To tyle z przepisów.

MC jakieś konkrety, bo Twoja wypowiedź nie cechuje się jakąś szczególną rzeczowością.

"Nie prawda. Ustawa definiuje ten termin nie tylko jako niezgodność cechy czy wzoru ale też jako wadę, brak właściwości/funkcjonalności. " Hijack_pl - "W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania. Niezgodność z umową jest innym pojęciem niż wada towaru - w zakres tego pojęcia wchodzą także braki ilościowe."

"Czyli jak aparat przestanie robić zdjęcia - jest niezgodny" - takie podejście do sprawy powodowałoby, że przestały by mieć sens pojęcia takie jak wada, usterka itp. bo wszystko podchodziłoby pod "Towar.."
Tyle na ten temat - jeśli wciąż są niejasności to wystarczy pogooglować - hasła - rękojmia, gwarancja 24 miesiące itd.
A ze strony Canona czeka Cię zapewne taka odpowiedź:
"W odpowiedzi na reklamację z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, złożoną przez Pana w dniu ......2009 r., dotyczącą towaru o nazwie Canon......, uprzejmie informujemy, że w wyniku przeprowadzonych przez autoryzowaną placówkę serwisową czynności diagnostycznych dotyczących wskazanego towaru jesteśmy zmuszeni odrzucić zgłoszoną przez Pana reklamację. Wedle przepisu art.4 ust.l ustawy z dnia 27 lipca 2002 r.o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego ( Dz. U. Nr 141, poz. 1176 ze zmianami), w przypadku niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, która została stwierdzona po upływie sześciu miesięcy od daty wydania towaru kupującemu (jak to miało miejsce w niniejszym przypadku), nie działa domniemanie, że owa niezgodność istniała już w dacie jego wydania kupującemu. W związku zatem z ustaniem działania tego domniemania ciężar dowodu na tę okoliczność spoczywa na kupującym ( czyli Panu), który może w tym celu korzystać z dowolnych środków dowodowych. Mając na uwadze fakt, że Pana sprzęt działał bez zarzutu przez prawie 18 miesięcy, trudno jest nam się zgodzić z opinią, że usterka istniała już w momencie zakupu sprzętu. Z powyższych względów, po wszechstronnym rozważeniu wszelkich znanych nam okoliczności faktycznych niniejszej reklamacji, zmuszeni jesteśmy zatem podjąć decyzję jak na wstępie."
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Pią 27 Lis, 2009   

bergercs, ja juz o tym pisalem wielokrotnie i nie mam ochoty sie powtarzac. Troszeczke dziwi mnie logika Twojej wypowiedzi i nie mam czasu ani przyjemnosci wchodzic w polemike. Milego wieczora.
 
 
bergercs 
Rozmowny


Pomógł: 7 razy
Posty: 237
Wysłany: Pią 27 Lis, 2009   Wzajemnie

Również życzę miłego wieczoru.
Przetłumaczone było z prawa na polską codzienność - mając gwarancję 12 miesięczną aby uzyskać naprawę po upływie tego okresu trzeba udowodnić, że sprzęt był niezgodny z umową (felerny zapis o 6ciu miesiącach) - a jedynie mamy na to szansę w przypadkach typu "kupiłem aparat 10mpx a okazało się, że ma 8"; druga metoda to próbować na krzyk i sąd - ale skuteczność znikoma - firmy wiedzą, że mało komu chce się chodzić po sądach, sprawy ciągną się miesiącami - a potem i tak można się odwoływać.
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 27 Lis, 2009   

Dziennik Ustaw z 2002 r. Nr 141 poz. 1176

Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.
2. W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości towaru konsumpcyjnego domniemywa się, że jest on zgodny z umową, jeżeli odpowiada podanemu przez sprzedawcę opisowi lub ma cechy okazanej kupującemu próbki albo wzoru, a także gdy nadaje się do celu określonego przez kupującego przy zawarciu umowy, chyba że sprzedawca zgłosił zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia towaru.
3. W przypadkach nieobjętych ust. 2 domniemywa się, że towar konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar ma je zachować.
4. Na równi z zapewnieniem producenta traktuje się zapewnienie osoby, która wprowadza towar konsumpcyjny do obrotu krajowego w zakresie działalności swojego przedsiębiorstwa, oraz osoby, która podaje się za producenta przez umieszczenie na towarze swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego.

Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

Art. 10. 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.
2. Roszczenia kupującego określone w art. 8 przedawniają się z upływem roku od stwierdzenia przez kupującego niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową; przedawnienie nie może się skończyć przed upływem terminu określonego w ust. 1. W takim samym terminie wygasa uprawnienie do odstąpienia od umowy.
3. Zawiadomienie sprzedawcy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową przerywa bieg przedawnienia. Przedawnienie nie biegnie w czasie wykonywania naprawy lub wymiany oraz prowadzenia przez strony, nie dłużej jednak niż przez trzy miesiące, rokowań w celu ugodowego załatwienia sprawy.
4. Upływ powyższych terminów nie wyłącza wykonania uprawnień wynikających z niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, jeżeli sprzedawca w chwili zawarcia umowy wiedział o niezgodności i nie zwrócił na to uwagi kupującego.
 
 
john.can. 
Nowy


Posty: 12
Wysłany: Wto 01 Gru, 2009   

berqercs,czy Ty piszesz z polski? podziwiam twoja logike myslenia i przyznaje ci calkowita racje ,mi to osobiscie zajelo 20 lat i wiele wojazy po swiecie ,brawo a juz zwatpilem w zdrowy rozsadek w moim kraju maternelym

[ Dodano: Pon 30 Lis, 2009 22:54 ]
RECEPTA-na logike jak udowodnic przewage malpki nikona za 100$ nad 1Ds canona za 8000$.kupujemy canona i kupujemy nikona nikon pada po 2 latach i zgodnie co twierdzi palindrom wymieniamy na nowy (ma dzialac co najmniej 2lata i3 miesiace)za nastepne 2 lata powtarzamy itd, az do smierci ,a canon pada powiedzmy po 6 latach i poniewaz nie mamy podstaw do wymiany wyrzucamy do kosza.
 
 
palindrom 
Optyczny
inaczej



Pomógł: 23 razy
Posty: 1144
Skąd: Wrocław, PL
Wysłany: Wto 01 Gru, 2009   

john.can.,
kupujesz sprzęt żeby działał a nie psuł się. Tutaj ja podziwiam Twoją logikę :P Kupujesz aparat, czy abonament na 1 rok robienia zdjęć? Rozumiesz o co mi chodzi?

Sam ze swojego doświadczenia wiem że da się dowieść swoich praw.
Ostatnio zaniosłem do Media Markt uszkodzony magnetowid (po ponad roku użytkowania). Na podstawie niezgodności towaru z umową został on naprawiony a ja otrzymałem listownie przeprosiny za to że musiałem się fatygować i byłem pozbawiony sprzętu przez tydzień.

john.can. napisał/a:
za nastepne 2 lata powtarzamy itd, az do smierci ,a canon pada powiedzmy po 6 latach i poniewaz nie mamy podstaw do wymiany wyrzucamy do kosza.

Co Ty... Ehm... Opowiadasz?
Ustawa stanowi jasno - usterka ma zostać usunięta. Jeżeli dostaniesz naprawiony aparat, okres w którym masz prawo składać reklamacje wydłuża się o czas naprawy.
Masz prawo do reklamacji przez kolejne 2 lata tylko i wyłącznie wtedy kiedy nie doszło do naprawy, tylko dostałeś nowy sprzęt. Dlatego bardziej się opłaca mimo wszystko naprawić niż wymienić (z perspektywy sprzedawcy, dystrybutora i producenta).

------------------------------------
Od tej linii uprasza się o nie opowiadanie głupot :mrgreen:
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 01 Gru, 2009   

palindrom napisał/a:
Od tej linii uprasza się o nie opowiadanie głupot


Ja też proszę o wypowiadanie się tylko osób które korzystały z w/w prawa, a nie ograniczają się do czytania nierzetelnych interpretacji :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 10