Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Tokina poza szerokością jako jedyna ma dobre światło.
To dla mnie duży atut, stanowi o uniwersalności.
Przymknąć zawsze można.
Ciemnica w pozostałych opcjach to na imprezach, we wnętrzach, przy słabym oświetleniu niestety porażka. Doświetlanie lampą przy 10mm... hmm... nie za bardzo.
Sunders, preferuje światło zastane. Głównie fotografuje codzienne sytuacje z udziałem ludzi, często w pomieszczeniach gdzie światła brakuje.
Z lampy korzystam kiedy muszę. Czesto mam kłopot z równomiernym doświetleniem szerokiego kadru w pomieszczeniach dużych i wysokich podobnie jak w zbyt małych/niskich. Zakładam użycie jednej lampy na aparacie. 2,8 często rozwiązuje problem.
Widoczek czy architekturę Tokiną zrobię natomiast w powyższych zastosowaniach od 3,5 czy 4 dla mnie odpada zdecydowanie.
Czesto mam kłopot z równomiernym doświetleniem szerokiego kadru w pomieszczeniach dużych i wysokich podobnie jak w zbyt małych/niskich. Zakładam użycie jednej lampy na aparacie.
Polecam Canon 10-22. Solidny, cichy i przyzwoity optycznie. Będziesz chciał szeroko - zrobisz krajobraz, a i w mieście na spacerze nie będziesz musiał zmieniać szkieł. Na węższym końcu jest super. Używam chyba najczęściej z mojego zestawu słoików.
Doświetlanie lampą przy 10mm... hmm... nie za bardzo.
Jest OK jak się odbija. Może nie sam sufit, ale nawet lekko w tył, stofen też pomaga. Na upartego można nawet na wprost z płytką rozpraszającą (np. 580EXII) ale wiadomo jak wtedy scena wygląda
Jestem amatorem i zastanawiam się nad zakupem obiektywu:
Sigma 18-250 mm f/3.5-6.3 DC OS HSM
Tamron AF 18-270 mm f/3.5-6.3 Di II VC LD Asph. (IF) MACRO
Proszę o opinie i pomoc przy wyborze.
ultra zoomy to moim zdaniem (i mysle ze nie tylko moim) marnacja pieniędzy. skoro wszedłeś w lustrzanki, to dlaczego chcesz kupić obiektyw który nie wykorzysta możliwości twojego aparatu? jerst takie powiedzenie, jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. i tak jest w przypadku tych szkieł. jakość obrazu będzie słaba. nie da się fizycznie zrobić szkła dobrego na każdej ogniskowej. jak dla mnie maksimum ultra zooma to 18-105, ewentualnie 18-135 lub w ostateczności 18-200.
kleju1, wyjdź z tego tematu z powrotem do listy tematów w tym dziale (Pomagamy w wyborze obiektywu) i w okienko szukania w prawym dolnym rogu wpisz „megazoom” a potem wciśnij przycisk „Idź” który jest obok tego pola. Wyskoczy Ci kilka tematów dotyczących Twojego problemu, jest w nich mowa także o Tamronie 18-270 i o tej Sigmie pewnie też.
Wcześniej nie trafiłem na ten temat, ale IMHO Tokina 11-16 jest lepszym wyborem od Canona, czy Sigmy. UWA używa się najczęściej na najszerszym końcu, a światło i rozdzielczość są daleko ważniejsze od rozpiętości ogniskowych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,7 sekundy. Zapytań do SQL: 14