Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Kompakt jakiś ,lustrzankę to nie bardzo chyba do tego podłączyć,złączkę.
RB napisał/a:
I tyle.
Oczywiście - oglądałem obraz przez ES i HR-y (8cm) i było fajnie.
I mocno się różniły?
RB napisał/a:
Za 4000 kupisz ES 80 w wersji ED (nie SD!) z dowolnym Opticronowskim okularem...
Pomyliłem się ,miało być faktycznie ED
A mniej więcej jaki okular by był dobry do digiscopingu tzn na pewno stalka,jak tak to jaka bo jest tego parę sztuk .
Kompakt jakiś ,lustrzankę to nie bardzo chyba do tego podłączyć,złączkę.
Dać to się oczywiście da, tyle, że moim zdaniem to nie ma większego sensu. Szczególnie na początek. Lustrzanka w digiskopingu to mnóstwo problemów a efekty wcale nie będą porażające, bo zawsze efekt zależy od najsłabszego ogniwa. W tej zabawie jest nim zwykle albo operator albo luneta.
Dawid1984 napisał/a:
RB napisał/a:
I tyle.
Oczywiście - oglądałem obraz przez ES i HR-y (8cm) i było fajnie.
I mocno się różniły?
Niestety, możliwości porównania side by side nie było. To nie w sklepach, to nad stawami...
Dawid1984 napisał/a:
A mniej więcej jaki okular by był dobry do digiscopingu tzn na pewno stalka,jak tak to jaka bo jest tego parę sztuk .
Zasada jest prosta: jak najmniejsze powiększenie i jak najlepszy okular. W wypadku Opticrona es80 oznacza to serię HDF lub zoom SDL i jak chcesz stałke to masz w zasadzie do wyboru x23 albo x19 (specjalny okular do digiskopingu). Tyle, ze takie rozwiązanie ma niejaka wadę... x23 to po prostu mało. Dlatego mimo wszystko rozważałbym okular x32, bo to jeszcze nie za dużo jak na foto ale z drugiej strony okular nosi znamiona uniwersalnego patrzydła.
Inna sprawa, ze z dobrymi zoomami tez da sie robić zdjęcia i jest to rozwiązanie dość wygodne. Jeżeli ktoś zoomy lubi.
Ale efekt końcowy zależy od tego jak dany aparat 'dogada' się z danym okularem...
O szczegółach można tu:
http://www.opticron.co.uk/Pages/telephoto_menu.htm
ale jest to dość upierdliwa lektura, bo chłopcy z Opticrona operują numerami kodowymi okularów a aby się dowiedziec ktróy to to trzeba przeczeswyac ze 2-3 tabelki...
To czy zoom czy stalka jeszcze bym się zastanowił,z czasem i tak pewnie zoom bym kupił.Wczoraj oglądałem ten link z Twojej stopki i szczerze powiedziawszy ten młody gąsiorek świetny, taka jakość by mnie satysfakcjonowała.Myślisz ze te opticrony dadzą tez rade przy takich próbach? No wiadomo ze potrzebny był by kompakt którego nie mam jak na razie,który nagrywał by w HD.Jak na razie jestem w końcu zdecydowany na tego Opticrona.
To czy zoom czy stalka jeszcze bym się zastanowił,z czasem i tak pewnie zoom bym kupił.
Nie przeceniałbym magii zooma
Dawid1984 napisał/a:
Wczoraj oglądałem ten link z Twojej stopki i szczerze powiedziawszy ten młody gąsiorek świetny, taka jakość by mnie satysfakcjonowała.Myślisz ze te opticrony dadzą tez rade przy takich próbach? No wiadomo ze potrzebny był by kompakt którego nie mam jak na razie,który nagrywał by w HD.Jak na razie jestem w końcu zdecydowany na tego Opticrona.
Pierwsze - te filmy były robione prymitywnym kompaktem o max. rozdzielczości filmu 640x480...
Drugie - luneta to tylko 66mm i zwykłe szkło. Fakt, Kowa, ale nie przeceniałbym jej kowowatości
Myślę, ze Opticrony sobie spokojnie poradzą... ale: zdjęcia i filmy dobrze jest nieco obrobić. Dobrze jest też zmajstrować sobie jakiś wyzwalacz migawki, aby nie dotykać aparatu podczas fotografowania czy nagrywania. Po prostu nie zniechęcaj się na początku, bo jak znam zycie to będzie co najwyżej tak sobie. Nabierzesz nieco doświadczenia i jakoś to pójdzie...
Pierwsze - te filmy były robione prymitywnym kompaktem o max. rozdzielczości filmu 640x480...
Drugie - luneta to tylko 66mm i zwykłe szkło. Fakt, Kowa, ale nie przeceniałbym jej kowowatości
Wyglądają dobrze nawet bardzo dobrze.A co do kompakta to polecił byś coś sensownego bo w sumie w kompaktach dawno przestałem się orientować,wyzwalacz migawki bym kupił. A do tego opticrona generalnie każdy kompakt by pasował ,tzn chodzi o te wszystkie złączki.
A co do kompakta to polecił byś coś sensownego bo w sumie w kompaktach dawno przestałem się orientować,wyzwalacz migawki bym kupił. A do tego opticrona generalnie każdy kompakt by pasował ,tzn chodzi o te wszystkie złączki.
Otóż obecnie nie jest wcale łatwo znaleźć kompakt łatwo dokręcalny do lunety. Kiedyś kompakty miały adaptery do róznych nasadek makro, telekonwerterów itede... i to miało od czoła jakiś tam gwint. I poprzez ten gwint się aparat z adapterem dokręcało do kolejnego adaptera - i to był najprostszy i najtańszy sposób dołaczenia aparatu do lunety. Dzisiaj kompaktów z taka opcją jest bardzo mało... Istnieją adaptery innego typu - uniwersalne, gdzie aparat mocuje się poprzez gniazdo statywowe. Adapter uniwersalny ma zaletę uniwersalności, niestety ma też swoje wady: jest duzy, dość ciężki i drogi.
Sa tez adaptery dedykowane do konkretnego modelu aparatu, które wkręca się w gniazdo statywowe a które umieszczaja przed obiektywem gwint do przykręcenia do adaptera lunety - ale to znowu tez nie jest wcale tanie rozwiazanie. Ten patent stosuje Opticron, który obecnie za 1200 PLN sprzeda ci Lumixa FS10 z całym kompletem dupereli do podłaczenia z lunetą. Tyle, ze ten Lumix kosztuje w internecie gdzies tak 450-500 złotych... czyli złaczki kosztują Cię co najmniej okragłe 7 stów... To nie jest jakas zawrotna cena. Ja za swój adapter do Kowy dałem mniej więcej tyle samo. Uniwersalny adapter Nikona (do prawie kazdego aparatu, ale właściwie tylko do, lunet Nikona) kosztuje 1300 PLN...
Istnieje mozliwość dokupienia samej złaczki Opticrona - adaptera do okularu DCC - za 300 złotych. Całkiem znośnie. Tyle, że to jest zaledwie połówka problemu - to jest to coś co się nasadza na okular i do tego musisz jakoś dokręcic aparat. Ale sorry, tej drugiej częsci która pozwala dokręcić tego Lumixa do adaptera DCC nie kupisz u Opticrona luzem Kupisz ją u SRB Griturn za jakieś 30 funtów:
http://www.srb-griturn.co...fs10-1829-p.asp
Czyli razem, kombinując trochę kupisz to nieco taniej niż u Opticrona.
Możesz też do adaptera DCC dokręcić któryś kompakt Nikona serii coolpix P (p5000, P5100, P6000...). Tyle, ze musisz do niego kupić tą nasadkę z gwintem 28mm...
Możesz tez kupic uniwersalny adapter secon handowy. Ta uniwersalność polega na tym, że przykręcisz go do każdej lunety, ale aby przykręcić aparat musisz mieć gwint przed obiektywem... czyli wraca problem jaki aparat i jak go dokręcić... Cena takiego uniwersalnego adaptera to będzie rzędu 40 funtów.
Co bym kupował do Opticrona? Lumixa Fs10 i DCC. Chyba nie chciałoby mi sie kombinowac na własną ręke. Kupiłbym więc zestaw Opticrona. Bo to jest moim skromnym zdaniem sens kupowania Opticrona w Polsce - za dość znośne pieniądze zapewniają ci firmowy bezproblemowy digiskoping.
IMO jeśli chodzi o sama lunete lepszym wyborem jest Nikon ED82 - tyle, że nie mam pojęcia ile kosztuje zestaw: adapter FSB-7 + aparat Nikon s5100 i gdzie to kupić w Polsce...
Istnieją adaptery innego typu - uniwersalne, gdzie aparat mocuje się poprzez gniazdo statywowe. Adapter uniwersalny ma zaletę uniwersalności, niestety ma też swoje wady: jest duzy, dość ciężki i drogi.
Możesz też do adaptera DCC dokręcić któryś kompakt Nikona serii coolpix P (p5000, P5100, P6000...). Tyle, ze musisz do niego kupić tą nasadkę z gwintem 28mm...
Bo to jest moim skromnym zdaniem sens kupowania Opticrona w Polsce - za dość znośne pieniądze zapewniają ci firmowy bezproblemowy digiskoping.
Nie będę kupował w Polsce.
RB napisał/a:
Co bym kupował do Opticrona? Lumixa Fs10 i DCC. Chyba nie chciałoby mi sie kombinowac na własną ręke. Kupiłbym więc zestaw Opticrona.
To najrozsądniejszy chyba wybór ,chciałem jakiś fajny dobry kompakt do tego podłączyć z dobrym video ,no jeszcze alternatywa jest ten uniwersalny adapter.
RB napisał/a:
IMO jeśli chodzi o sama lunete lepszym wyborem jest Nikon ED82 - tyle, że nie mam pojęcia ile kosztuje zestaw: adapter FSB-7 + aparat Nikon s5100 i gdzie to kupić w Polsce...
Luneta fajna ale to już za drogo wychodzi ,te FSB-7 nie jest tu dostępne wszystkie są oprócz tego.
Mniej więcej. To sa 'third party' adaptery uniwersalne. Pasuja do +/- każdej lunety i +/- każdego aparatu. Są nieco niewygodne w zakładaniu. Za to zdecydowanie tańsze od firmówek.
RB napisał/a:
Możesz też do adaptera DCC dokręcić któryś kompakt Nikona serii coolpix P (p5000, P5100, P6000...). Tyle, ze musisz do niego kupić tą nasadkę z gwintem 28mm...
Też nie wiem. Ale to może być jakas redukcja. Np. adapter do lunety ma gwint 42mm a adapter aparatu 28mm. Aby można było to ze sobą połaczyć trzeba mieć redukcje.
RB napisał/a:
Bo to jest moim skromnym zdaniem sens kupowania Opticrona w Polsce - za dość znośne pieniądze zapewniają ci firmowy bezproblemowy digiskoping.
Nie będę kupował w Polsce.[/quote]
Nie znam sytuacji w Szwecji.
To już w zasadzie mam wszystko nakreślone,dzięki za pomoc ps: pytanie nie na temat z jakiej odległości kręciłeś tego tego gąsiorka.W ramach ciekawostki dziś widziałem mała lunetkę nikona ED50 za nie cale 800 zł w sklepie.
David, jesli myslisz o zdjeciach, to duza soczewka i ED sa bardzo wazne i 80mm sie oplaci, jesli zas o filmach, to ani ED ani duza soczewka nie sa juz tak kluczowe.
Zestawy opticrona z tego co pamietam mialy w sobie takie piekno konceptu, wykonania i uzytkowania, czego sie żadną partyzantką nie osiagnie.
Co zas dotyczy kompaktow, to wcale nie prawda, ze nie maja adapterow. Dzis jest po prostu wiecej aparatow bardzo tanich. Te za cene od 1500zl, tak jak i kiedys mozliwosc dopiecia czegos z przodu czesto zachowaly. Np. coolpx p7000, canon G11, panasonic LX5, Samsung EX1. Natomiast taniocha zrezygnowala (i slusznie), po co to takiemu nabywcy.
Najtansze z adapterami to sa chyba canony serii A.
Np. coolpx p7000, canon G11, panasonic LX5, Samsung EX1. Natomiast taniocha zrezygnowala (i slusznie), po co to takiemu nabywcy.
Najtańsze z adapterami to sa chyba canony serii A.
Niestety, ostatnim tanim kompaktem serii A canona z taką możliwością był a590is. Od tamtego czasu seria A nie oferuje już niczego dokręcalnego z przodu. Nota bene - 590 nie polecam z racji niezbyt dobrze działającego AF z luneta i z racji podłego ekranu utrudniającego ostrzenie ręczne. Natomiast cena i współpraca z lunetą - naprawdę dobre.
Problem z niektórymi z wymienionych powyżej aparatów jest taki, że ponoć niezbyt dobrze współgrają z okularami lunet (co przy niemałej cenie znacząco obniża ich atrakcyjność do naszej zabawy...). Winieta. Tak ponoć jest z g11 (podobno s90 jest lepszym wyborem do digiskopowania, ale tego znowu tak łatwo nie przyczepisz), czy lx5 (przypadki walenia obiektywem w okular lunety...). Podobno p7000 jest w miarę OK, z tym, ze i tak najlepiej wspominany jest p5100. Jeszcze do kupienia w dobrym stanie.
co do winiety, to one maja duza soczewke obiektywu i wzglednie szeroki kat, wiec to nie dziwi. Ale na odp. okularze (np.staloogniskowym z duza soczewka) i z czesciowym zoomem bedzie ok. Tym niemniej rzeczywiscie udoskonalenie p6000 do p7000 powoduje mniejsza funkcjonalnosc w digiscopingu. Tyle, ze 200mm na dlugim koncu tez sie zawsze moze przydac - zwlaszcza z konwerterem x1,7-2,2.
David, jesli myslisz o zdjeciach, to duza soczewka i ED sa bardzo wazne i 80mm sie oplaci, jesli zas o filmach, to ani ED ani duza soczewka nie są już tak kluczowe.
To już wiem na pewno będzie 80 ,zostaje kwestia ,aparatu i złączek,RB wyraził swoja opinie ze brał by gotowy zestaw Opticrona i się nie bawił ,a Ty co myślisz?
Zestawy Opticrona sa naprawde super i swiety spokoj po kupieniu tez jest wazny. Nie wiem, czy jest jakas firma na rynku, ktora by robile tak dopasowane dla ptasiarzy zlaczki i zestawy. Sprzet jest swietnie wykonany, nie ma porownania z zalewajaca rynek chinszczyzne ED. Jest to wybitnie nastawiona na ptaki firma.
Tyle, ze ja jestem z tych co to sie zawsze bawia, odkrecaja, dokrecaja, wymieniaja. Poza tym obraz z opticrona, rzekomo najlepszego wowczas w ofercie, a porownywalem bezposrednio z Zeissem T*85mm mnie ciut rozczarowal. Nie tak kontrastowy i nie tak jasny. To bylo pare lat temu. Zeiss jest znacznie drozszy, a obraz jednak moim zdaniem wystarczajaco za te doplate lepszy. Dzis zeiss diascope stanial bo ma nastepce, a Opticrony pewnie tez sa nowe.
Poza tym Zeissem moim absolutnym faworytem jest Pentax PF. Ostatnio z cenami i dostepnoscia w PL zrobilo sie o wiele lepiej. Zajrzyj tu na zdjecia kolegi przez ta lunete i oryginalny okular 20x:
http://bujanowicz.info/index.php?d=sprzet
Jego aparat Coolpix 4500 to praprzodek p7000. Od tej serii, a wlasciwie Coolpixa 950 zaczal sie digiscoping. I po dzis dzien wielu uznaje tylko kompakty Nikona w digiscopingu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 10