Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Adobe Photoshop Format - psd
Autor Wiadomość
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Wto 04 Sty, 2011   

hijax_pl napisał/a:
jaad75, ale żeby ciągnąć z cieni ważniejsza od przestrzeni roboczej jest ilość bitów, prawda? Przecież to czy to jest AdobeRGB, sRGB, ProPhotoRGB czy inne przestrzenie nie ma nic wspólnego z głębią koloru.
Oczywiście - no przecież nigdzie nie pisałem, że ma wychodzić do 8-bitów...
fatman napisał/a:
Nie wiem po co operować w ProPhoto, kirdy i tak nie zobaczysz tego. Co więcej... na nieskalibrowanym monitorze kolory będziesz miał tak przekłamane, że żadne twoje zdjęcie nie będzie Ci się podobało.
Po to, żeby nie robić zbędnych konwersji (nawet wirtualnych). A na nieskalibrowanym monitorze po prostu nie powinno się w ogóle tykać zdjęć.
fatman napisał/a:
Zgadzam się co do "cięcia". Jeżeli ma iść do druku to nie tnij wcale albo weź profil z labu żebyś się nie zdziwił potem, że masz np. różową trawę :mrgreen:
Albo "tnij" do aRGB.
Nie no, bo potem wychodza takie kwiatki, ze do sieci idzie AdobeRGB... :razz: Przestrzeń docelowa pliku jednak powinna być ustalana przy końcowej konwersji, a w celu podglądu (zgrubnego) można sobie użyć softproofa.
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 04 Sty, 2011   

jaad75 napisał/a:
Przestrzeń docelowa pliku jednak powinna być ustalana przy końcowej konwersji,
Czyli tak jak to jest w LR... ;)
 
 
Usjwo 
Optyczny



Pomógł: 25 razy
Posty: 4172
Skąd: Shanghai
Wysłany: Wto 04 Sty, 2011   

Ale tu nie chodzi o monitor bo fotka przerobiona przez Camera Raw ) expozycja na -2, i fotka przerobiona przez PS (tez expozycja na-2) jest robiona na tym samym laptopie i juz nie wazne czy jest lepsza czy gorsza, ale ze jest inna (co widac na powyzszych zdjeciach)

Drugia fotka robiona nastepujaco
Otwieram z PS plik CR2, otwiera sie Camera RAW 5.0, zmieniam expozycje na -2, zamisuje do jpg bezposrednio z Camera Raw.

Trzecia fotka:
Otwieram z PS plik CR2, otwiera sie Camera RAW 5.0, (16-bit, ProPhoto RGB), otwieram za pomoca "Open iamge.." otwiera sie w PS, sprawdzam ustawienia: Edit/color settings - ProPhoto, image/mode RGB color 16-bit/channel
zmieniam expozycje na -2 za pomoca adjustment layer, zapisuje jako jpg.

Co do przestrzeni to niewazne co ustawie jest tak samo, co do 8/16 bit tez :cry:
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Wto 04 Sty, 2011   

Usjwo napisał/a:
zmieniam expozycje na -2 za pomoca adjustment layer, zapisuje jako jpg.
No, ale przeciez to oczywiste - adjustment layers pracują na zdemozaikowanym pliku, nie oczekuj, że będą działały tak jak na RAW...
 
 
Usjwo 
Optyczny



Pomógł: 25 razy
Posty: 4172
Skąd: Shanghai
Wysłany: Wto 04 Sty, 2011   

Wiec jak to zrobic w PSsie inaczej?
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Wto 04 Sty, 2011   

No jak to jak? Przecież masz ACR - ustawiasz tam, co chcesz, a potem dopracowujesz w PS, najlepiej na Smart Object, bo wtedy w każdej chwili możesz wrócić do edycji w ACR.
 
 
Usjwo 
Optyczny



Pomógł: 25 razy
Posty: 4172
Skąd: Shanghai
Wysłany: Wto 04 Sty, 2011   

Ustawiam expozycje na cienie w Camera RAW, otwieram jako smart object w PS
no i teraz chce podciagnac swiatala na warstwie z maska, wiec co dalej?
 
 
dr11 
Optyczny


Pomógł: 54 razy
Posty: 3810
Wysłany: Wto 04 Sty, 2011   

Usjwo, ja bym potem ustawił ekpozycję na światła, wywołał ponownie ale do osobnej warstwy i połączył w całość bawiąc się maską. Ale ja nie jestem dobry w PS ;)
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Wto 04 Sty, 2011   

Najprościej - robisz sobie warstwę curves i ciągniesz światła, wypełniasz maskę czarnym, a potem malujesz sobie jak chcesz białym.

[ Dodano: Wto 04 Sty, 2011 10:22 ]
dr11 napisał/a:
Usjwo, ja bym potem ustawił ekpozycję na światła, wywołał ponownie ale do osobnej warstwy i połączył w całość bawiąc się maską. Ale ja nie jestem dobry w PS ;)
Tak też można. W zasadzie, to można to zrobić na kilkadziesiąt sposobów - taki urok PS-a... :smile:
 
 
Usjwo 
Optyczny



Pomógł: 25 razy
Posty: 4172
Skąd: Shanghai
Wysłany: Wto 04 Sty, 2011   

Myslalem ze te same dane co w Camera Raw mam dostepne w PSsie, tylko ja cos zle robie. Szkoda ze tak prosto sie nie da :sad:
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Wto 04 Sty, 2011   

Usjwo, nie - plik w PS jest zdemozaikowany i ma przycięte kanały, tak jak to ustawiłeś w ACR. Stąd twierdzę, że procedura wyciągania z cieni i świateł stosowana przez Optycznych w testach jest błędna - nawet 48-bitowy TIFF nie daje tych możliwości odzyskiwania koloru, co niezdemozaikowany RAW.
 
 
Usjwo 
Optyczny



Pomógł: 25 razy
Posty: 4172
Skąd: Shanghai
Wysłany: Wto 04 Sty, 2011   

Dzieki za wyjasnienie, nigdy bym nie przypuszczal ze roznica jest tak duza. Trzeba wiec bardziej przysasc do Camera Raw.
Jak to dobrze casami zle naswietlic zdjecie, mozna sie wiele rzeczy dowiedziec :wink:
Czyli jako backup i tak pozostaje plik CR2 i zadna konwersja nie przeniesie wszystkich informacji.
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Wto 04 Sty, 2011   

Usjwo napisał/a:
i zadna konwersja nie przeniesie wszystkich informacji.
Teoretycznie, 48-bitowy TIFF i UniWB powinien przenieść maksimum tego, co można wycisnąć, ale...
 
 
Usjwo 
Optyczny



Pomógł: 25 razy
Posty: 4172
Skąd: Shanghai
Wysłany: Wto 04 Sty, 2011   

jaad75 napisał/a:
Teoretycznie, 48-bitowy TIFF i UniWB powinien przenieść maksimum tego, co można wycisnąć, ale...


To niezly backup jak zajmuje ponad 4x wiecej miejsca na dysku :mrgreen:
 
 
lama 
Rozmowny


Pomógł: 6 razy
Posty: 205
Skąd: Tychy
Wysłany: Wto 04 Sty, 2011   

jaad75 napisał/a:
Stąd twierdzę, że procedura wyciągania z cieni i świateł stosowana przez Optycznych w testach jest błędna - nawet 48-bitowy TIFF nie daje tych możliwości odzyskiwania koloru, co niezdemozaikowany RAW.


Doskonale widać to na tym słynnym, pchniętym o 10EV rawie z K-5...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 10