Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Czw 06 Sty, 2011 Uniwersalne rozwiązanie: w domu i w plenerze.. co kupić..?
Witam!
Wiem, że podobnych tematów w sieci jest setki. Trochę poszperałem, poczytałem.
Nie chciałbym dokonać złego wyboru i później żałować więc mam parę pytań do Was.
Chcę urządzić sobie domowe studio. Lampy w niedalekiej przyszłości będę chciał zabierać w plener. Obecnie interesuje mnie portret, trochę fotografii reklamowej.
Wole dać za sprzęt parę stówek więcej i mieć uniwersalny sprzęt (w rozsądnych jak dla amatora pieniądzach).
Kwota jaką mogę przeznaczyć to ok 4-5tys. zł.
Ze sprzętu posiadam: 580 EXII, statyw z uchwytem na parasolke oraz lampe sys,biala parasolka 90cm, blenda 110cm, aparat, szkiełka, statyw.
W podobnym temacie znalazłem wypowiedź kolegi jaad75 na temat tych lamp:
jaad75 napisał/a:
mati83 napisał/a:
Czy takie zestaw 2 x Quantuum R+ Dual Power 600Ws z dwoma softboxami na przody będzie dobrym wyborem ?
Ujdzie... Aczkolwiek ani zakresem regulacji (BTW, w końcu schodzi do 1/16, czy do 1/32?), ani czasem błysku nie imponuje.
Czy zakres regulacji 1/16, 1/32 oraz czas błysku jest mało konkurencyjny do lamp innych firm w podobnych przedziałach cenowych? Moja wiedza jest niestety znikoma w tym temacie.
Jakie lampy (2szt) warto byłoby kupić aby sprawdzały się w domowym studiu jak i w plenerze..? Chyba lepiej zakupić mocniejsze 600Watowe.
SOFTBOXY
Jakie softboxy kupić?
80 x 120 , 60 x 140 czy 60 x 60 ?
Zdaje się, że im większy tym lepszy. Plaster miodu musi być.. A podwójny dyfuzor?
WYZWALACZ RADIOWY
RF-602 (dwa odbiorniki) powinien na dobry początek wystarczyć.
Jakie lampy (2szt) warto byłoby kupić aby sprawdzały się w domowym studiu jak i w plenerze..?
Z tym zakresem regulacji to jest tak, że jak jest słaby to aby dalej zejść z mocą trzeba lampę odsunąć. Jednak to powoduje zmianę efektywnej powierzchni emitującej światła - czyli tracimy na miękkości światła. Słaba lampa może być dobra w domu, ale może mieć problem by efektywnie przebić się przez zastane na dworze (no chyba, że będziesz używał jakiś ND)
cangee napisał/a:
600W
cangee napisał/a:
mocniejsze 600Watowe.
To nie waty a watosekundy. Jednostka energii - dżul
cangee napisał/a:
Jakie softboxy kupić?
To zależy co chcesz fotografować. Ale takim 60x60 nie obejmiesz całej stojącej postaci choć do headshota w zupełności wystarczy Z drugiej strony większy softbox to też większa oświetlana płaszczyzna, czyli trzeba się liczyć z jakimiś niepożądanym światłem odbitym - no ale od tego są czarne ekrany
cangee napisał/a:
Plaster miodu musi być..
Może - nie "musi"
cangee napisał/a:
A podwójny dyfuzor?
Prosy: lepiej rozprasza, consy - więcej światła zabiera...
cangee napisał/a:
Polipropylenowe tło w rozsądnych cenach czy kartonowe ?
W plener? Kartonowe się zużywa.. jak się już zadepcze po prostu się rozwija. A jak się już nie da bardziej rozwinąć - trzeba zakupić nową rolkę. Z drugiej strony jest jednolite (plus) i nie prześwitujące (nieraz to minus). Polipropylenowe tańsze, ale prześwitujące, posiada taką fakturkę, która nieraz zostaje na zdjęciach...
Ja przed zakupami proponuję zapisać się na jakiś kurs fotografi studyjnej. Wystarczy taki który opisywałby działanie poszczególnych modyfikatorów - szybciej i taniej dojdziesz do tego co jest Ci potrzebne.
Co do teł kartonowych to jest patent by zwiększyć ich trwałość - cienka przeźroczysta płyta plexi którą przykrywamy dolną część tła (po której chodzi model). Z tel polecam też zainteresowanie się tłami flanelowymi do kupienia w Markofleshu, jeśli chcesz czarne to jest to dużo lepsze rozwiązanie od kartonów bo w ogóle nie odbija światła, z kolorowymi nie miałem do czynienia.
Wszelkie polipropyleny to mogą co najwyżej służyć jako zasłony do okien a nie tło
cangee [Usunięty]
Wysłany: Pią 07 Sty, 2011
hijax_pl napisał/a:
cangee napisał/a:
Jakie lampy (2szt) warto byłoby kupić aby sprawdzały się w domowym studiu jak i w plenerze..?
Z tym zakresem regulacji to jest tak, że jak jest słaby to aby dalej zejść z mocą trzeba lampę odsunąć. Jednak to powoduje zmianę efektywnej powierzchni emitującej światła - czyli tracimy na miękkości światła. Słaba lampa może być dobra w domu, ale może mieć problem by efektywnie przebić się przez zastane na dworze (no chyba, że będziesz używał jakiś ND)
600Ws będzie w takim razie lepsza. Może podwójny dyfuzor w softboxie "skręci" trochę lampe gdy będzie taka potrzeba.
Mocniejsze lampy (600Ws) z regulacją na 1/64 oraz baterry packiem są droższe. Budżet ogarniczony więc mam nadzieje, że na początek 1/32 wystarczy. Jak będzie za mocno to odsunę lampę. Ekeft i tak będzie o niebo lepszy niż bez jakiejkolwiek lampy
hijax_pl napisał/a:
cangee napisał/a:
Jakie softboxy kupić?
To zależy co chcesz fotografować. Ale takim 60x60 nie obejmiesz całej stojącej postaci choć do headshota w zupełności wystarczy Z drugiej strony większy softbox to też większa oświetlana płaszczyzna, czyli trzeba się liczyć z jakimiś niepożądanym światłem odbitym - no ale od tego są czarne ekrany
czyli większy - 80 X 120
hijax_pl napisał/a:
cangee napisał/a:
Polipropylenowe tło w rozsądnych cenach czy kartonowe ?
W plener? Kartonowe się zużywa.. jak się już zadepcze po prostu się rozwija. A jak się już nie da bardziej rozwinąć - trzeba zakupić nową rolkę. Z drugiej strony jest jednolite (plus) i nie prześwitujące (nieraz to minus). Polipropylenowe tańsze, ale prześwitujące, posiada taką fakturkę, która nieraz zostaje na zdjęciach...
w plener będę zabierał tło sporadycznie
są jakieś sklepy, które mają w ofercie wielkie arkusze kartonu(min.rozm. 2,5 x 5m)? Może warto byłoby kupić taki arkusz taniej i nawinąć na rure niż przepłacać za "gotowe tło" i sprzedawane kilkakrotnie razy drożej..
Paweł_G napisał/a:
Ja przed zakupami proponuję zapisać się na jakiś kurs fotografi studyjnej.
To nie jest zły pomysł. Niestety nie miałem okazji pobawić się studyjnym sprzętem więc nie wiem co jest niezbędne i jak taki sprzęt, oświetlenie zachowuje się w praktyce.
Paweł_G napisał/a:
Co do teł kartonowych to jest patent by zwiększyć ich trwałość - cienka przeźroczysta płyta plexi którą przykrywamy dolną część tła (po której chodzi model). Z tel polecam też zainteresowanie się tłami flanelowymi do kupienia w Markofleshu, jeśli chcesz czarne to jest to dużo lepsze rozwiązanie od kartonów bo w ogóle nie odbija światła, z kolorowymi nie miałem do czynienia.
Wszelkie polipropyleny to mogą co najwyżej służyć jako zasłony do okien a nie tło
z tą płytą plexi tło kartonowe posłuży nam z pewnością dłużej. dobry pomysł!
tło flanelowe niestety do najtańszych nie należy :/ 360zł/szt ale pewnie więcej przeżyje niż karton. hmm..
Czy zakres regulacji 1/16, 1/32 oraz czas błysku jest mało konkurencyjny do lamp innych firm w podobnych przedziałach cenowych? Moja wiedza jest niestety znikoma w tym temacie.
1/32 przy tanich lampach sterowanych napięciowo, to do niedawna była norma. Ostatnio pojawiły lampy sterowane bramką IGBT (działają jak speedlighty, czyli skracają błysk przy skręcaniu) i te mają zarówno szerszy zakres regulacji, jak i wyraźnie większą zdolność mrożenia ruchu. Pierwsze (a właściwie drugie po Solair Photogenica, ale nieważne), były Einsteiny, ale ponieważ to mocowanie (AlienBees/WhiteLightning) jest zupełnie niespotykane w PL, to raczej Ci ich nie polecę. Za to zdecydowanie warto zainteresować się tym:
http://www.viewfinderphot...tion-Flash.html
Mocowanie Bowensa, mozliwoś zasilania z baterii, schodza do 1/128, kapitalne czasy błysku na poziomie 1/8600s na pełnej mocy i regulacja IGBT, czyli możesz go jeszcze skrócić.
BTW, to jest re-branding tych chińczyków:
http://www.cononmk.com/en/cp.asp?sendid=86
Tu masz fajny zestaw z baterią (obsługującą dwie lampy) i pilotem:
http://www.viewfinderphot...mplete-Kit.html
Sam się zastanawiam, czy sobie tych zabawek nie kupić.
cangee napisał/a:
Chyba lepiej zakupić mocniejsze 600Watowe.
Zakres od 300-600Ws jest ok w plener. Nie pozwoli Ci to wprawdzie zrobić nocy ze słonecznego dnia, czy używać jakichś gigantycznych modyfikatorów lub też ustawić lampy dalej niż te 2-3m od obiektu przy niedoświetlaniu zastanego w jasny dzień, ale do większości zastosowań wystarczy aż nadto. 600-tka ze srebrną parasolką daje jakieś f/16 z ok. 2m, co daje możliwość powalczenia z zastanym na poziomie 14-15EV (f/16, 1/60-1/125s) przy minimalnym synchro w okolicach 1/200s...
cangee napisał/a:
Jakie softboxy kupić?
80 x 120 , 60 x 140 czy 60 x 60 ?
80x120, to klasyka, choć trudno powiedzieć, żeby był poręczny w plenerze...
60x60, to raczej taki pędzel portretowy (zwłaszcza z gridem), niż faktycznie duży softbox, ale przydaje się...
60x140, to już prawie strip też fajny, ale czy w teren?
cangee napisał/a:
Zdaje się, że im większy tym lepszy.
No właśnie niekoniecznie...
cangee napisał/a:
RF-602 (dwa odbiorniki) powinien na dobry początek wystarczyć.
Są ok.
cangee napisał/a:
TŁO
Polipropylenowe tło w rozsądnych cenach czy kartonowe ?
Jak sprawdzają się te poplipopylenowe w praktyce?
We wszystkich studiach w których byłem używali papierowych... Pewnie nie bez przyczyny...
hijax_pl napisał/a:
Z tym zakresem regulacji to jest tak, że jak jest słaby to aby dalej zejść z mocą trzeba lampę odsunąć. Jednak to powoduje zmianę efektywnej powierzchni emitującej światła - czyli tracimy na miękkości światła.
Przede wszystkim dostajemy inne wygaszenie, co czasem jest korzystne, a czasem nie. Zamiast odsuwać lampy można założyć na nie ND, ale wtedy spada również efektywność pilota, a ten w tanich lampach zazwyczaj ledwo świeci.
hijax_pl napisał/a:
Słaba lampa może być dobra w domu, ale może mieć problem by efektywnie przebić się przez zastane na dworze (no chyba, że będziesz używał jakiś ND)
ND na obiektywie nic tu nie da, poza możliwością fotografowania z mniejszą GO bez przekraczania synchro. Lampa wciąż będzie musiała dawać tyle światła, by przebić określony poziom zastanego.
hijax_pl napisał/a:
Z drugiej strony większy softbox to też większa oświetlana płaszczyzna, czyli trzeba się liczyć z jakimiś niepożądanym światłem odbitym - no ale od tego są czarne ekrany
I gridy właśnie, o których napisałeś niżej że:
hijax_pl napisał/a:
cangee napisał/a:
Plaster miodu musi być..
Może - nie "musi"
Jak dla mnie duży softbox (nawet strip) powinien mieć grid... Inna sprawa, że grid kosztuje czasem tyle, co softbox...
Ostatnio pojawiły lampy sterowane bramką IGBT (działają jak speedlighty, czyli skracają błysk przy skręcaniu) i te mają zarówno szerszy zakres regulacji, jak i wyraźnie większą zdolność mrożenia ruchu. Pierwsze (a właściwie drugie po Solair Photogenica, ale nieważne), były Einsteiny, ale ponieważ to mocowanie (AlienBees/WhiteLightning) jest zupełnie niespotykane w PL, to raczej Ci ich nie polecę. Za to zdecydowanie warto zainteresować się tym:
http://www.viewfinderphot...tion-Flash.html
Mocowanie Bowensa, mozliwoś zasilania z baterii, schodza do 1/128, kapitalne czasy błysku na poziomie 1/8600s na pełnej mocy i regulacja IGBT, czyli możesz go jeszcze skrócić.
Wiesz moze, ktore modele jakichs wiodacych marek tez maja taka zasade dzialania? Skrot IGBT nie wystepuje w materialach reklamowych a pan z Profoto mi powiedzial, ze musi sie dowiedziec. Trzeci raz z rzedu. Nadal szukam lamp bo Hensel sie opoznia z wdrozeniem Air Control.
Wiesz moze, ktore modele jakichs wiodacych marek tez maja taka zasade dzialania? Skrot IGBT nie wystepuje w materialach reklamowych a pan z Profoto mi powiedzial, ze musi sie dowiedziec.
O ile mi wiadomo, wszystkie szybkie lampy wiodących marek korzystają póki co z metody przełączania kondensatorów, ale pewności nie mam, bo jak sam zauważyłeś mało kto chwali się dokładną konstrukcją lamp w materiałach reklamowych, czy ogólnodostępnych specyfikacjach, a wypytywani o szczegóły przedstawiciele zazwyczaj robią wielkie oczy...
[ Dodano: Pią 07 Sty, 2011 14:37 ]
hijax_pl napisał/a:
I o to mi chodzi - jak ktoś potrzebuje selektywnej ostrości (rozmyć propylena) a tu przysłona wychodzi f/22...
Aaa... Zrozumiałem, że chodzi Ci o ND w plenerze...
cangee [Usunięty]
Wysłany: Pią 07 Sty, 2011
hijax_pl napisał/a:
Żeby opanować podstawowe zasady wystarczy dowolne jednolite tło, nawet ściana A żeby efekty wychodziły już jako tako "profi" - wystarczy propylen 1,5m
czyli kawałek propylenu na początek powinien wystarczyć?
hm.. kolega Paweł_G stwierdził chwile wcześniej, że tylko na zasłony się nadają
Spróbuje na początek od jednego takiego tła. Jeśli nie uniknę faktury tego materiału na fotach to propylen odpada..
hijax_pl napisał/a:
cangee napisał/a:
Niestety nie miałem okazji pobawić się studyjnym sprzętem więc nie wiem co jest niezbędne i jak taki sprzęt, oświetlenie zachowuje się w praktyce.
I tego się dowiesz na podstawowym kursie fotografii studyjnej
..na który wybiorę się przy najbliższej możliwej okazji..
hmm.. ciekawe ile taki baterry pack wytrzyma "strzałów" na dwie lampy.. muszę poszperać..
Co sądzicie o połączeniu tej lampy Strobist z battery packiem oraz mojej 580 EX II jako dopalacza(blenda)?
Pewnie styknął by taki zestaw na początek w plener..
swoją drogą w domowym studiu fajnie byłoby mieć dwie takie lampki..
cena dwóch lampek z baterry packiem to ok 1000 fula. Softboxy jakies tło lub dwa i juz jest ponad 6000zl. Chciałbym sie zmieścić w 5k. Chyba, że kupie jedną lampe a drugą bliżej wiosny
czyli kawałek propylenu na początek powinien wystarczyć?
No aż tak tragiczny nie jest, a kosztuje w sumie tyle, że można na początek 2-3 sobie kupić
cangee napisał/a:
Jeśli nie uniknę faktury tego materiału na fotach to propylen odpada..
Tylko sterowaniem GO to uzyskasz.
cangee [Usunięty]
Wysłany: Pią 07 Sty, 2011
hijax_pl napisał/a:
cangee napisał/a:
Jeśli nie uniknę faktury tego materiału na fotach to propylen odpada..
Tylko sterowaniem GO to uzyskasz.
przy jakich przysłonach strzela się portret całej postaci w studiu? zdaje się, że przy przysłonie 8 czy 11 to model/ka musi stać deleko od takiego propylenu aby nie zobaczyć faktury na zdjeciu..?!
hmm.. ciekawe ile taki baterry pack wytrzyma "strzałów" na dwie lampy.. muszę poszperać..
700 strzałów po 400Ws daje jakieś 560 strzałów 500Ws, czyli teoretycznie 280 strzałów na dwie 500-tki pełną mocą... To bardzo dobry wynik.
cangee napisał/a:
Co sądzicie o połączeniu tej lampy Strobist z battery packiem oraz mojej 580 EX II jako dopalacza(blenda)?
Będzie ok, tylko musisz pamietać, że strzelajaca pełną mocą 580EX, da Ci ~3EV mniej światła niz ta 500Ws lampka...
cangee napisał/a:
przy jakich przysłonach strzela się portret całej postaci w studiu?
Standardowe studyjne przysłony, to f/8-11 ale mając duży zakres regulacji i mocne lampy możesz sobie pozwolić zarówno na f/22, jak i na zejście do okolic f/1.4.
700 strzałów po 400Ws daje jakieś 560 strzałów 500Ws, czyli teoretycznie 280 strzałów na dwie 500-tki pełną mocą... To bardzo dobry wynik.
piękna sprawa.. tego potrzebuje.. sprawdziłem dokładnie cene dwóch sztuk i beterry packa - prawie 1200 fuli z VATem (bez przesyłki)..
jaad75 napisał/a:
cangee napisał/a:
Co sądzicie o połączeniu tej lampy Strobist z battery packiem oraz mojej 580 EX II jako dopalacza(blenda)?
Będzie ok, tylko musisz pamietać, że strzelajaca pełną mocą 580EX, da Ci ~3EV mniej światła niz ta 500Ws lampka...
zdaje sobie z tego sprawę, że nie bedzie to to samo co przy 500Ws. Cena całego zestawu przy tych lampkach przekracza mój budżet.. Chyba bede musiał pójść do pracy..
edit:
hijax_pl napisał/a:
cangee napisał/a:
zdaje się, że przy przysłonie 8 czy 11
Niom, ale kto broni przysłoną kręcić?
no niby nikt nie broni zapomniałem, że ostrzenie np. przy f2.8 jest na całej płaszczyźnie. więc cała modelka powinna być ostra.. chyba, że się myle..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 9