Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: goltar
Nie 03 Lip, 2011
1 rok gwarancji na Canony
Autor Wiadomość
woys 
Nowy


Posty: 15
Wysłany: Pon 02 Maj, 2011   1 rok gwarancji na Canony

Przepraszam, jak użytkownicy Canonów radzą sobie z roczną gwarancją swoich aparatów. Mój ma 1 rok i dwa miesiące i się sypnął. Z tego co wiem, na terenie UE obowiazuje dwa lata gwarancji, natomiast Canon sprzedaje swoje aparaty z roczną. Czy trzeba na nich wymuszać w jakiś sposób naprawę? Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony przez woys Pon 02 Maj, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Pon 02 Maj, 2011   

Nie ma czegoś takiego jak minimalny okres gwarancyjny i nawet UE tego nie wymusza. Równie dobrze można kupić sprzęt całkowicie bez gwarancji.
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 02 Maj, 2011   

woys, gwarancja to wolna wola producenta. Raz to jest 7 lat, innym rok, a jeszcze innym 3 miesiące...
 
 
woys 
Nowy


Posty: 15
Wysłany: Pon 02 Maj, 2011   

Być może, że moja wiedza jest ograniczona ale jest trochę inaczej, niż Panowie piszecie. UE wymusza na producentach gwarancję na swoje produkty nie krótszą niż dwa lata i nie jest to wolna wola producenta. Canon sprzedając w PL swoje wyroby z roczną gwarancją narusza tu prawo. Chciałbym dowiedzieć się, czy ktoś "zderzył" się z tym problemem i płacił lub nie, za naprawy w okresie między rokiem, a dwoma od daty zakupu.
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Pon 02 Maj, 2011   

Z pierwszą częścią zdania się zgadzam - Twoja wiedza jest ograniczona.
Poczytaj uważnie, potem się wypowiadaj. Mylisz odpowiedzialność producenta/importera z odpowiedzialnością sprzedawcy i tyle w temacie.
 
 
woys 
Nowy


Posty: 15
Wysłany: Pon 02 Maj, 2011   

Mr MC, to może oświeć mnie swoją wiedzą, czy mam aparat fotograficzny za 1500 zł wyrzucić po roku użytkowania, czy może odesłać do sprzedawcy, czy też procesować się z producentem?
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 02 Maj, 2011   

woys napisał/a:
UE wymusza na producentach gwarancję na swoje produkty nie krótszą niż dwa lata i nie jest to wolna wola producenta.
A skąd takie stwierdzenie?
woys napisał/a:
Canon sprzedając w PL swoje wyroby z roczną gwarancją narusza tu prawo.
Które? Polskie? Unijne? Które prawo mu nakazuje udzielać gwarancji?
woys napisał/a:
czy mam aparat fotograficzny za 1500 zł wyrzucić po roku użytkowania, czy może odesłać do sprzedawcy, czy też procesować się z producentem?
Możesz odesłać do serwisu i zapłacić za naprawę, a jak masz czas i nerwy: powalczyć ze sprzedawcą (ale nie producentem). A jak koszta nie grają roli - wyrzucić za okno i kupić nowy :)
 
 
woys 
Nowy


Posty: 15
Wysłany: Pon 02 Maj, 2011   

MC napisał/a:
Poczytaj uważnie, potem się wypowiadaj

hijax_pl napisał/a:
Które prawo mu nakazuje udzielać gwarancji?

Szanowni Państwo, być może, że sie mylę ale w jakiś sposób wyczuwam wasze zwiazki z dystrybucją sprzętu fotograficznego. Może wypowie sie ktoś, kto zderzył sie z takim problemem z poziomu użytkownika zepsutego aparatu Canon?
Pozdrawiam.
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Pon 02 Maj, 2011   

Zgadza się, wyjaśnię Ci mój związek z dystrybucją sprzętu fotograficznego - jestem jego nabywcą.

Kolega hijax prawdę napisał. Po upływie roku albo możesz zwrócić się z roszczeniem do sprzedawcy albo zapłacić za naprawę albo wyrzucić sprzęt przez okno.
Ewentualnie możesz kupić też sprzęt Sony - tam istnieje możliwość przedłużenia gwarancji producenta do 5 lat.

I jak na razie, to tylko się ośmieszasz swoją niewiedzą. Proponuję poczytać choćby na stronach UOKiK lub Federacji Konsumentów. Poczytać ZE ZROZUMIENIEM.
 
 
Luke_S 
Maniak


Pomógł: 9 razy
Posty: 895
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 02 Maj, 2011   

woys napisał/a:
Może wypowie sie ktoś, kto zderzył sie z takim problemem z poziomu użytkownika zepsutego aparatu Canon?


Ja się zderzyłem z takim problemem, ale z aparatem Fuji. Tuż po gwarancji padła migawka elektroniczna, trzeba było wymienić całą matrycę. Koszt takiej zabawy był niewiele mniejszy od kupna nowego aparatu. Mój Fuji zderzył się zatem z dnem kubła na śmieci.
 
 
woys 
Nowy


Posty: 15
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011   

MC napisał/a:
Kolega hijax prawdę napisał.

Kolega hijax - tak.
MC napisał/a:
I jak na razie, to tylko się ośmieszasz swoją niewiedzą

Dlatego, że zdarzyło mi się to pierwszy raz. Raczej oczekiwałem jakiejś rady, a nie opryskliwości i poniżania. Bardzo dobrze czytam "ze zrozumieniem" lecz stan prawny dośc szybko ewoluuje i czasami mozna się pogubić. Oczekiwałem jakiejś wskazówki i otrzymałem ją, niestety nie od ciebie. :sad:
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011   

woys napisał/a:
Dlatego, że zdarzyło mi się to pierwszy raz
Ja się zderzyłem z takim problemem. Z kompaktem Sony, który zaczął wariować tuż po zakończeniu okresu gwarancyjnego.
Koszt naprawy (wymiany jednej pie-przo-nej tasiemki) został określony na 160zł, czyli trochę ponad połowę ceny nowego modelu. Aparatu nie naprawiłem - dałem do zabawy kilkuletniemu dziecku...
woys napisał/a:
Bardzo dobrze czytam "ze zrozumieniem"
A czytałeś to co wskazał MC ?
woys napisał/a:
lecz stan prawny dośc szybko ewoluuje i czasami mozna się pogubić.
No akurat w tym zakresie to raczej tej szybkości nie zauważam - co najwyżej było zrównanie z przepisami unijnymi (wprowadzenie odpowiedzialności sprzedawcy)...
Zresztą jakkolwiek by to prawo nie było skomplikowane zawsze można zadzwonić do biura rzecznika konsumentów. To taka osoba, która bierze pensję za - między innymi - odpowiadanie na Twoje pytania.
 
 
woys 
Nowy


Posty: 15
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011   

MC napisał/a:
Nie ma czegoś takiego jak minimalny okres gwarancyjny i nawet UE tego nie wymusza. Równie dobrze można kupić sprzęt całkowicie bez gwarancji.

Może tu?
MC napisał/a:
Poczytaj uważnie, potem się wypowiadaj. Mylisz odpowiedzialność producenta/importera z odpowiedzialnością sprzedawcy i tyle w temacie.

Czy też tu?...
..... napisał, żeby szukać w Kodeksie Cywilnym (nie tak dawno aktualizowanym) oraz Ustawie o sprzedaży konsumenckiej? Dodzwonienie się do Federacji Konsumentów graniczy z cudem (Rzecznik do odbierania telefonów zatrudnia prawników), a odpowiedź na maila przyjdzie nie wiadomo kiedy.
I w ten sposób z dość przyziemnego tematu wyszła pyskówka. No cóż, inteligencja nie zawsze idzie w parze z mądrością. Może rzeczywiście forum zajmuje się bardzo ważnymi tematami. Sorki.
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011   

woys napisał/a:
Dodzwonienie się do Federacji Konsumentów graniczy z cudem
Hm, to ciekawe. Dzwoniłem wiele razy, do oddziału w Łodzi wprawdzie, ale jakoś nigdy nie miałem z tym problemu... Zresztą nie trzeba dzwonić - wystarczy poczytać stronki federacji, lub inne w zakresie "abc konsumenta". Np takie: http://www.federacja-kons...y.php?story=140 (szukaj hasła : "ZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ")
 
 
fis 
Początkujący



Posty: 33
Skąd: Leszno
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011   

Abstrahując troche od tematu aparatów jakis czas temu z podkreśleniem na jakiś kupowałem dysk do kompa i usłyszałem o gwarancji rocznej która obowiazuje tylko w Polsce, a poza 3 lata. A jest tak dlatego - usłyszałem- że w Polsce właściciele dysków specjalnie uszkadzali je przed końcem gwarancji żeby dostać nowy znowu na 3 lata. Znając naszą "zaradność" można by było w to uwierzyć. Może z aparatami jest lub było podobnie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 12