Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Dlatego, że te "nieostre plamy" składają się na plastykę obrazu i budują wrażenie przestrzenności.
fotografowany obiekt jest już przestrzenny i nie potrzeba żadnego budowania wrażenia przestrzenności, a jak nie będzie tych nieostrych plam to wrażenie przestrzenności i tak będzie.
Fotografowany obiekt jest przestrzenny, natomiast zdjęcie jest płaskie i rozostrzenie poszczególnych planów pomaga uzyskać wrażenie trójwymiarowości. Poza tym, wybiórcza ostrość jest również cechą ludzkiego narządu wzroku, tyle, że nie każdy zdaje sobie z tego sprawę...
Fotografowany obiekt jest przestrzenny, natomiast zdjęcie jest płaskie i rozostrzenie poszczególnych planów pomaga uzyskać wrażenie trójwymiarowości. Poza tym, wybiórcza ostrość jest również cechą ludzkiego narządu wzroku, tyle, że nie każdy zdaje sobie z tego sprawę...
Ogniskową i światłem buduje się trójwymiarowość. Rozostrzaniem eliminuje się zbędne elementy tła.
Wielkie nieostre powierzchnie obok obiektu (źle wykadrowane) zaśmiecają kadr.
Zwolenników ostrych połaci i ostrych krajobrazowych "portretów" chyba nie przekonamy. Dla mnie są to zwykłe zdjęcia bez większego wyrazu, nudne i neciekawe. Innych to kręci i mają do tego prawo. Każdy lubi co inego i to w sumie jego sprawa. Proponuję już dalej na ten temat nie dywagować.
Ogniskową i światłem buduje się trójwymiarowość. Rozostrzaniem eliminuje się zbędne elementy tła.
Wielkie nieostre powierzchnie obok obiektu (źle wykadrowane) zaśmiecają kadr.
Nie tyle ogniskową, co odległością od obiektu (ale niech Ci będzie), światłem jak najbardziej też, a trzecim elementem jest właśnie nieostrość i sposób przechodzenia od elementów ostrych do nieostrych. Nieostre elementy budują obraz w takim samym stopniu jak ostre.
Nie wiem dlaczego dyskusji nie mozna dalej prowadzic jezeli bedzie to dyskusja o pogladach a nie o mowcach ? Bo brzmi to tak jakby zabraklo argumentow.
Moim zdaniem zasada o portrecie z malym GO jest taka sama zasada jak przykaz aby nie robic portretow obiektywem szerokokatnym (Gieraltowski sie tu klania). Zasady sa po to zeby swiadomie je lamac. Ciekawe do czego by doszli fotografowie robiac zdjecia tak jak pisza w podreczniku ? Technicznie moze bylyby dobre ale czy ktos by je zapamietal ? Bylyby to prace rzemieslnicze.
Zdjecie z wiewiorka mnie nie przekonuje za duzo nieostrosci (zeby choc lapki dolne byly ostre )
Drugie zdjecie to typowa pocztowka jakich wiele ( a przy okazji czy jest potrzebna zgoda osoby fotografowanej do tego zeby mozna bylo umiescic jej zdjecie w internecie ? bo zdjecie wyglada na przypadkowo podchwycone)
Jasio, chcesz się na siłę czegoś czepiać? Raczej nie tędy droga. Ja jestem zwolennikiem światła, Ty stabilizacji. O tym jest temat tego wątku. Problem w tym, że ja zawsze mogę swoje jasne szkło domknąć i zrobić więcej ostrości a w drugą stronę raczej się nie da. Więc to Twoja opcja jest raczej twórczo ograniczona. Nie bez powodu taki 135L uchodzi za klasykę portretu a równie portretowy 135/2.8 ma możliwość celowego zmiękczania obrazu. Ja też czasami robię portret na szerokim kącie, tylko to raczej nie jest norma a bardziej od niej nietypowe odstępstwo. Tyle mojego w tym temacie.
Nie czepiam sie ale sprobuj zrobic rozmyta wode za pomoca tego szkla bez statywu Ani ja nie mam recepty na wszystko ani Ty nie poradzisz sobie zawsze Chodzilo mi tylko o to ze dobre szklo z duzym otworem to nie "jedynie sluszna religia" i kazdy wybierze swoja droge w zaleznosci od tego jakie zdjecia najczesciej robi i jak mu pasuje ( a i zasobnosc portfela tez ma znaczenie)
Nie tyle ogniskową, co odległością od obiektu (ale niech Ci będzie),
Ja jednak obstaję przy ogniskowej. Tylko z pośpiechu nie wymieniłem światła na pierwszym miejscu lecz na drugim.
Odległość to perspektywa, a to nie to samo co trójwymiarowość.
Z kolei na zaprezentowanym widoczku, ostre morze po horyzont zamiast nieostrego dało by efekt bardziej interesujący, dlatego że morze zajmuje tu olbrzymią część kadru. Jeśli stanowi ono mało ważną część obrazu, to jego udział w kadrze powinien być zminimalizowany, po prostu zaśmieca dużą część kadru, dlatego ten widoczek też nie przemawia za małą głębią.
Zdjecie z wiewiorka mnie nie przekonuje za duzo nieostrosci (zeby choc lapki dolne byly ostre )
Gdyby dolne łapki były ostre, to nie byłoby wrażenia, że głowa je wyprzedza, a o to chodziło...
Cytat:
Drugie zdjecie to typowa pocztowka jakich wiele ( a przy okazji czy jest potrzebna zgoda osoby fotografowanej do tego zeby mozna bylo umiescic jej zdjecie w internecie ? bo zdjecie wyglada na przypadkowo podchwycone)
Tego, czy nie mam model release, to akurat nie możesz wywnioskować po zdjęciu. BTW, podobnie jak wielu ludzi fotografujących "na ulicy", mam mnóstwo zdjęć przypadkowych ludzi i wiele z nich opublikowanych i jak na razie nikt mi procesu nie chciał wytoczyć...
[ Dodano: Nie 04 Maj, 2008 ]
Marian napisał/a:
Odległość to perspektywa, a to nie to samo co trójwymiarowość.
Trójwymiarowość zdjęcia jest wypadkową perspektywy, światła, GO i cech indywidualnych obiektywu (np. bokeh, mikrokontrasty)
Cytat:
Z kolei na zaprezentowanym widoczku, ostre morze po horyzont zamiast nieostrego dało by efekt bardziej interesujący, dlatego że morze zajmuje tu olbrzymią część kadru. Jeśli stanowi ono mało ważną część obrazu, to jego udział w kadrze powinien być zminimalizowany, po prostu zaśmieca dużą część kadru, dlatego ten widoczek też nie przemawia za małą głębią.
Morze ostre po horyzont spłaszczyłoby całość, nie pozwoliłoby na wyraźne oddzielenie sylwetki i zachowanie złudzenia przestrzenności. Poza tym morze (mimo, że nieostre) stanowi tu ważny element kadru i kompozycji, dla tego wybrałem to zdjęcie dla zilustrowania poprzednich stwierdzeń.
Ja mam podobny problem robiąc zdjęcia ślubne. Większość jak ich nazywam "wiejskich fotografów" twierdzi, że wszystko musi być ostre i wyraźne. Wielu ludzi takie zdjęcia zwyczajnie lubi. Niestety fotograficzna świadomość naszego społeczeństwa nie jest zbyt wysoka i klienci nie mają za bardzo pojęcia czego mogą wymagać. Ja jestem zdecydowanym przeciwnikiem ostrości w całym kadrze i o tym ludziom na wstępie mówię. Jak im się nie podoba to niech idą gdzie indziej. Jakoś jednak mają "ciąg" na te "nieostre" zdjęcia
mnich napisał/a:
jeśli ktoś uważa że jak czegoś na zdjęciu jest więcej to to coś jest ważniejsze i powinno być ostre, no to ja &%@#$%^#
No mnie też ręce opadły
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Nie 04 Maj, 2008
... czy Wy czasem nie kłócicie się o gusta? Przecież o gustach się nie rozmawia...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9