Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
TTL i strobing z małym budżetem
Autor Wiadomość
Usjwo 
Optyczny



Pomógł: 25 razy
Posty: 4172
Skąd: Shanghai
Wysłany: Sro 07 Gru, 2011   

Niestety ST-E2 nie pozwala na manualne sterowanie (ustawianie) lamp :( , tzn. ja mam YN ST-E2, nie canona. Ktos wie jak jest w oryginale?
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






mozer 
Temu Panu już podziękujemy
bo Pentax



Pomógł: 86 razy
Posty: 8591
Wysłany: Sro 07 Gru, 2011   

A nie przeszkadza Wam brak światła modelującego?
 
 
ov_Darkness 
Rozmowny



Pomógł: 5 razy
Posty: 464
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 07 Gru, 2011   

Właśnie to ustawianie z korpusu mnie kusi najbardziej. Czasem jestem sam w plenerze z modelką i nie ma czasu na bieganie do lamp po każdym strzale.
A światło modelujące - IMHO relikt z analogu.

Poza tym, chodzi o to, żeby całe "studio" zmieścić w średniej wielkości torbie, wrzucić przez płot jakiegoś opuszczaka i ostrzelać dziewczę, zanim cieć się obudzi i pogoni ;P
Studio rządzi się nieco innymi prawami :)
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 07 Gru, 2011   

mozer napisał/a:
A nie przeszkadza Wam brak światła modelującego?

Przeszkadza i pomaga. :) Przeszkadza, bo trzeba się nauczyć wizualizować, przewidywać, oceniać na oko i ekranik aparatu. A pomaga, bo nauczenie się tego co powyżej jest dla fotografa i tak przydatne. Po prostu trzeba poznać swój sprzęt, uroki używanych modyfikatorów. Manualne ustawianie mocy lampy w tym wszystkim jest akurat najprostsze, dlatego niespecjalnie przeszkadza mi brak zdalnego ustawiania mocy – i tak muszę biegać, przesuwać statywy, zmieniać kąty padania, itd.
 
 
dcs
[Usunięty]

Wysłany: Sro 07 Gru, 2011   

komor,
Wydajecie sporą kasę na systemowe lampy i transmitery, a ustawienie odpowiedniego balansu światła zastanego do manualnych fleszy /z podziałem mocy/ jest banalnie proste za pomocą ręcznego światłomierza. Jak zmierzysz i ustawisz przed sesją, to na tym planie zdjęciowym możesz fotografować także dynamiczne sceny. Podejście rodem z filmówki, albo studia.
 
 
Michal Mayers 
Nowy


Posty: 16
Skąd: Łódź/Gdynia
Wysłany: Sro 07 Gru, 2011   

Witam serdecznie.
Podepnę się pod najświeższy wątek z podobnym pytaniem/problemem tzn: bardzo bym chciał ale podobnie jak @ov_Darkness
nie bardzo wiem jak ( to wszystko ze sobą współpracuje...)
mam D300 i SB-700 , podobnie jak @cybertoman uważam że jedną dobrą lampę warto mieć
( nawet jeśli kupioną na raty po 37pln..).
1). Chcę dokupić dwie np.YN-560, (trzy 700 żeby doświetlać rogi w pomieszczeniu na imprezie trochę przesada )
do tej pory uważałem że na 700-ce zmienię tryb na TTL, SB na stopce czy kablu, reszta przez fotocelę i wszystkie trzy będą razem hulać...nie? ,nie da się tak?
2). Znalazłem tak że YN-467 gdzie producent pisze że
"W trybie i-TTL, można również dokonać kompensacji lampy błyskowej w zakresie ± 1.5ev, z dokładnością do 0,5 EV
(wartość kompensacji w lampie może być dodana do wartości kompensacji w aparacie)" tzn. że ma czy nie ma i-TTL?
3). Jeśli ktoś ma cierpliwość do allegro to są jeszcze starsze Nikona SB-23,24,26,28,50,80 część z nich nie ma nawet fotoceli ,
wtedy co jeden wyzwalacz i trzy odbiorniki do każdej z nich?
..Dodam że zestaw do studia-pokoju.
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 07 Gru, 2011   

dcs, nie twierdzę, że moje podejście jest jedynie słuszne i w każdej sytuacji dobre. To raz. Dwa, nie mam światłomierza :) a tak poważniej to nie bardzo wiem jak miałby się przydać przy dynamicznych scenach, w których dysponuję stosunkowo słabym źródłem światła, ustawionym przeważnie stosunkowo blisko modela, ze stosunkowo niewielkim modyfikatorem. Czyli przesunięcie się modela o 30 cm zmienia mi całkowicie rozkład światła w scenie, położenie i ilość światła. Jak miałbym 2-metrowy softboks albo wielką oktę zawieszoną trzy metry nad modelką to co innego, ale my rozmawiamy o lampkach z liczbą przewodnią w granicach 40-60 i parasolkami/softlighterami 100 cm lub softboksem maks. 90 cm na dłuższym boku.
Najczęstsze słowa jakie zwykle powtarzam modelce to nie „jesteś boska, teraz zdejmij bluzkę” :) tylko „nie ruszaj się jeszcze przez chwilę”.

Michal Mayers napisał/a:
Chcę dokupić dwie np.YN-560, (trzy 700 żeby doświetlać rogi w pomieszczeniu na imprezie trochę przesada )
do tej pory uważałem że na 700-ce zmienię tryb na TTL, SB na stopce czy kablu, reszta przez fotocelę i wszystkie trzy będą razem hulać...nie? ,nie da się tak?

Moim zdaniem da się, nie używam Nikona, ale jeśli te dodatkowe manualne lampy nie będą oświetlać pierwszego planu tylko tło/tyły, to powinno też działać. Jeśli manualna lampa wpływa nieco na plan pierwszy to zawsze w TTL można też użyć niewielkiej kompensacji, kwestia eksperymentowania.

Michal Mayers napisał/a:
Jeśli ktoś ma cierpliwość do allegro to są jeszcze starsze Nikona SB-23,24,26,28,50,80 część z nich nie ma nawet fotoceli ,
wtedy co jeden wyzwalacz i trzy odbiorniki do każdej z nich?

Można dokupić kostkę z fotocelą, ale nie wiem czy wtedy działa to w połączeniu z lampą TTL, która wygeneruje przedbłysk.
 
 
dcs
[Usunięty]

Wysłany: Sro 07 Gru, 2011   

komor,
Fakt wyrwałem się. Zaniedługo będę miał garba od tachania sprzętu.
Latarnia chimery /standard, nie płaska/ jest bardzo fajna do prostego doświetlania wnętrz.
Konstrukcja do skopiowania w mniejszej skali.
A co do softboksów i okt, to paraboidalne Briese /"na malucha" -są paraboliczne /prawie/ parasolki/.
 
 
cybertoman 
Optyczny
AmatorFotografowania



Pomógł: 11 razy
Posty: 2906
Wysłany: Sro 07 Gru, 2011   

mozer napisał/a:
A nie przeszkadza Wam brak światła modelującego?
Na poczatku bardzo - dla lepszej orientacji podwieszalem nawet latarke LED.. Teraz juz nie przeszkadza tak bardzo. W sumie wcale.

Wygodnie jest, gdy mozna bez biegania zmieniac ustawienia manualne, szczegolnie wtedy, gdy lampa jest umieszczona wysoko lub w jakims trudno dostepnym miejscu. Duzo "latania" jest zawsze wtedy (pisze tu o sobie), gdy nie ma planu sesji, wtedy nastepuje tworcze poszukiwanie z ktorego zazwyczaj nic nie wychodzi. Jesli wiadomo, czego sie chce, to jedno ustawienie (u profi setup) "zyje" stosunkowo dlugo i problem biegania (i jeleni) w sumie nie istnieje.

Na rodzinnych i podobnych imrezach rozstawiam dwie lampy w radiowym TTLu na rogi pomieszczenia po przekatnej, swiatlo posrednie - potem cyka kto chce... Efekty pierwszej takiej "sesji" byly tak zaskakujaco dobre, ze stalo sie to standardem.
 
 
nawrocki
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Gru, 2011   

A jak to jest, jeśli mamy TTL i lampę poza stopką lub ustawioną do góry, czy odwróconą w stronę np. parasolki. Czy stosowanie TTL ma wtedy sens pomijając oczywiście możliwość sterowania lampami z poziomu aparatu ? Może ktoś ma jakiś link gdzie mógłbym zgłębić tą tematykę ?
 
 
cybertoman 
Optyczny
AmatorFotografowania



Pomógł: 11 razy
Posty: 2906
Wysłany: Czw 08 Gru, 2011   

No wlasnie to w TTLu jest fajne, ze odbijajac od sufitu nie musisz za bardzo myslec nad ustawieniami. Liczy sie tylko ilosc swiatla docierajacego do czujnikow pomiarowych - jak skomplikowana droge to swiatlo przebylo, gdzie stoja lampy etc. nie jest istotne. Korpus "mowi" do lamp "blysk pomiarowy" i mierzy swiatlo wpadajace przez obiektyw. A jak juz zmierzy to policzy ile trzeba do poprawnego naswietlenia i "mowi" np. "blysk 24 razy silniejszy niz ten poprzedni". Tak w skrocie...
 
 
nawrocki
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Gru, 2011   

A widzisz, nie pomyślałem o błysku pomiarowym a to wiele mi wyjaśniło. Do tej pory rozumowałem w ten sposób: aparat mierzy odległość pomiędzy obiektem a matrycą i dostosowuje ilość światła z lampy. Przy opcji odbijania wszystko brało by w łeb.
 
 
mozer 
Temu Panu już podziękujemy
bo Pentax



Pomógł: 86 razy
Posty: 8591
Wysłany: Czw 08 Gru, 2011   

To może jeszcze wtrącę się z takim pytaniem: czy ST-E2 (oryginalny) ma jakieś dodatkowe funkcjonalności względem lampy 550EX lub odwrotnie jeśli chodzi o zdalne sterowanie lampami?
 
 
Usjwo 
Optyczny



Pomógł: 25 razy
Posty: 4172
Skąd: Shanghai
Wysłany: Pią 09 Gru, 2011   

No niestety, C St-E2(oryginalny) jest duzo ubozszy od mastera w 580EX, i od YN St-E2 tez.

Najwazniejszy brak w YN St-E2 i C St-E2, to brak manualnego sterowania moca lamp, w 580EX mamy trzy grupy A,B,C, ktore mozemy dowolnie sterowac z poziomu menu aparatu (w wersjach xxD i xD, chyba nie ma w xxxD i xxxxD)

W C St-E2 mamy mozliwosc tylko pracy w TTL z dwoma grupami lamp A:B, tu YN St-E2 ma przewage mozemy ustawic A:B, C (czyli ratio A:B i kompensacja mocy C), jest to jednak dostepne tylko z poziomu menu aparatu i podobnie jak powyzej tylko w seriach xxD i xD,

Wspomaganie AF jest lepsze w YN, 25m w stosunku do 10m w C ,

Obrotowa glowica w YN, tego nie ma nawet 580EX,

Blysk modelujacy, w YN po nacisnieciu przycisku DoF lampy mamy 1 sekundowy blysk modelujacy - tego chyba tez nie ma w 580EX, musze sprawdzic jak wyglada ten ciagly 1s blysk lampy :???:

YN nie obsluguje FEL (przynajmnej nie ma nic w instrukcji, musze sprawdzic organoleptycznie), funkcja jest i w C St-E2 i w C580EX

Tak wiec ranking masterow przedstawia sie nasteujaco
1. C580EX
2. YN St-E2
3. C St-E2

Czym kierowal sie canon kastrujac St-E2 z opcji dostepnych w 580EX? Pewnie tylko zyskiem, uzywanie najdrozszej/najmocniejszej lampy jako mastera (ktory w zasadzie nie powinien blyskac) to troche poroniony pomysl.
Najlepiej kupic 580EX z uszkodzonym palnikiem i stosowac jako sterownik :grin:

Informacje na temat C St-E2 mam tylko z manual, wiec bez potwierdzenia praktycznego :mrgreen:
 
 
Michal Mayers 
Nowy


Posty: 16
Skąd: Łódź/Gdynia
Wysłany: Pią 09 Gru, 2011   

...nie tylko lampy..
4) pytanie: statyw+głowica?/uchwyt na lampę+parasolkę na statyw ( moje braki w branżowym nazewnictwie )+parasolka."Działanie" parasolek rozróżniam, statyw wiem, że najlepiej pomacać w sklepie, resztę pewnie też..ale ponieważ nie da się przez allegro..@ovi_ mocno narzekał na jakość tych że, w Swoich wcześniejszych wątkach, w tym dziale. Tak więc jakie kupić?, gdy zabieramy się za strobing z małym budżetem, a chcemy umknąć przed najtańszym shitem z działu akcesoria fotograficzne?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 9