Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Pon 28 Maj, 2012 Canon EOS 600d czy Sony slt-a57?
Witam,
zastanawiam się nad kupnem aparatu do 4000zł.
Posiadam wytwórnie muzyczną i planuję dołączyć do swojej oferty kręcenie teledysków i to właśnie do tego miałby ten sprzęt służyć. Nie mam żadnego doświadczenia i nie znam się na aparatach. Prosiłbym jednak nie pisać mi żebym się za to nie brał bo i tak nie dam rady, i tak dalej. Uważam że wszystko da się opanować.
Spędziłem dziś trochę czasu w mediamarkt na rozmowach z pracownikami i poszukiwaniu odpowiedniego sprzętu. Znajomi polecają mi canon’a 600d, z racji dostępności obiektywów oraz dlatego że jest to firma zajmująca się konkretnie tematem aparatów. Ten aparat jest dla mnie jednak dość skomplikowany, oczywiście jestem gotów podjąć jakiś kurs/naukę obsługi tego sprzętu. Wpadł mi za to w oko i ręce aparat “Sony slt-a57” ponieważ wydawał mi się prosty i dość intuicyjny.
Który z nich powinienem wybrać? A może coś zupełnie innego w tym przedziale cenowym? Co byście polecili do kręcenia teledysków?
Znajomi polecają mi canon’a 600d, z racji dostępności obiektywów oraz dlatego że jest to firma zajmująca się konkretnie tematem aparatów.
…aparatów, kserokopiarek, drukarek…
m3ntor napisał/a:
Ten aparat jest dla mnie jednak dość skomplikowany, oczywiście jestem gotów podjąć jakiś kurs/naukę obsługi tego sprzętu. Wpadł mi za to w oko i ręce aparat “Sony slt-a57” ponieważ wydawał mi się prosty i dość intuicyjny.
Pod względem obsługi, w szczególności tego, co jest potrzebne do kręcenia filmów, obydwa są tak samo proste i skomplikowane jednocześnie.
Co do samego pomysłu na kręcenie teledysków to mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę, że kupno samego aparatu to jest dopiero początek wydatków? To tak jakby po kupnie mikrofonu chcieć zakładać studio nagraniowe.
m3ntor, masz wytwórnię, chcesz na poważnie kręcić filmy i masz budżet 4000? Chyba sobie jaja robisz...
Haha Rozumiem Cie. Ale Ty także zrozum mnie. Nie chce wydać grubej kasy na pierwszy aparat, skoro jeszcze nie wiem czy w ogóle zajmę się tym na poważnie.
komor napisał/a:
Co do samego pomysłu na kręcenie teledysków to mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę, że kupno samego aparatu to jest dopiero początek wydatków? To tak jakby po kupnie mikrofonu chcieć zakładać studio nagraniowe.
Jestem gotów na większe koszta, ale od czegoś trzeba zacząć. Już na początku nie wiedząc wiele o aparatach jak i kręceniu filmów domyślam się że będzie potrzebny statyw i chociażby portretówka. Do tego jakiś legalny program do montażu. Co do anegdotki o mikrofonie - studio nagraniowe mam u siebie w domu, zacząłem od mikrofonu za 2000 (Rode K2), przedzierając się przez nowego peceta (3000), głośniki odsłuchowe (krk gp8, 3000) a na samym intefejsie audio (3500) kończąc. Budżet został już i tak mocno naciągnięty.
Problem w tym że nie wiem co wybrać, dlatego zjawiłem się na Waszym forum. Liczę na konkretne odpowiedzi podparte konkretnymi argumentami.
m3ntor, potrzebujesz sprawnego body (np. 5DII, 5DIII), jasnych obiektywów z płynną regulacją przysłony, oświetlenia (i modyfikatorów, statywów itp. itd.)...
A jakich obiektywów, to już będzie zależało od konkretnego projektu filmowego.
Myślę, że minimum budżetowe to 60D/7D, ale jednak pełna klatka byłaby uniwersalniejsza.
Myślę, że warto wspomnieć że chodzi o teledyski w stylu hip-hop. Kiedy oglądam większość klipów hiphopowych, nie widzę w nich nic szczególnego, aczkolwiek prawdę mówiąc nie mam na ten temat pojęcia. Bawiąc się aparatem Canon EOS 600d na podglądzie ujęcia wyglądały na tyle ładnie aby zmontować z nich klip który spełniłby moje wymagania.
Canon EOS 5D Mark II (bo rozumiem że o nim mowa) to już koszt rzędu 7000zł [body]. Do tego napisałeś "obiektywów"...załóżmy że będą to 2 obiektywy średniej jakości co dobija nam koszt do 10.000zł. Wymieniłeś jeszcze trochę dodatków, a to znacznie przekracza mój budżet na dzień dzisiejszy.
Chciałbym zacząć od czegoś tańszego, dokupić dodatki uniwersalne - w razie gdyby body uległo wymianie np. po roku używania. Coś co da ładny efekt tanim kosztem. Ostatnio odwiedzili mnie goście z innej wytwórni aby nakręcić parę ujęć u mnie w studiu, i mieli EOS'a 550d. Dlatego taką uwagę przywiązuje do EOS 600d. Jestem amatorem, przez co już ten EOS 550d zrobił na mnie duże wrażenie.
Jaka jest różnica pomiędzy Canon EOS 600d, a Canon 60D/7D?
Czy powinienem wybierać szczególnie pomiędzy Canon'ami?
Tak jak pisałem, chodzi o muzykę hip-hop - te klipy nie są specjalnie wymagające. Spójrzmy na klip znanych polskich artystów: http://www.youtube.com/watch?v=W06duUvIgtk . Dodaje jeszcze link do "making of" tego klipu: http://www.youtube.com/watch?v=_zmFIPF97LI . Fakt, akurat w tym klipie chłopaki mają dodatkowe oświetlenie. Myślę że póki co korzystałbym z "blendy" na rzecz zakupu dodatkowego obiektywu.
m3ntor, długo czegoś takiego nie dam rady oglądać, ale po szybkim zerknięciu, choć nie jestem profesjonalistą, widzę:
- zastosowanie obiektywu typu fish-eye (rybie oko)
- zastosowanie obiektywu o dużej jasności (pewnie coś typu 24/35 mm 1.4/1.8) - mała głębia ostrości
- doświetlenie aktora złotą blendą bądź doświetlenie sztuczne (sceny na tle zachodu słońca)
Pełną klatką nazywamy aparaty o matrycy odpowiadającej wielkości małego obrazka analogowego. Pozwalają one uzyskać takim samym obiektywem mniejszą głębię ostrości ("wyciągnięcie" aktora z tła) i zminimalizować szumy w słabym świetle.
To tak pokrótce, musiałbym się jeszcze poprzyglądać.
[ Dodano: Wto 29 Maj, 2012 22:00 ]
m3ntor napisał/a:
Czy powinienem wybierać szczególnie pomiędzy Canon'ami?
Canony dobrze się sprawdzają jeśli chodzi o filmowanie, choć oczywiście nie jest to jedyny wybór.
Ten pierwszy zrobiony schludnie. Drugi dużo efektów, natomiast spowodował szum w środowisku jako klip ciekawy.
Jak widać chodzi o dość proste filmy.
Jaki więc sprzęt powinienem kompletować, biorąc już pod uwagę jeden lub ewentualnie dwa dodatkowe obiektywy, do tego jakiś statyw (rozumiem że się przyda?). Czy dodatkowe światło będzie konieczne? Jaki jest koszt takiego doświetlenia?
Jaki więc aparat powinienem wybrać na początek jako amator z dużymi ambicjami?
To się tak wydaje. Byle głupi przejazd z kamerą wymaga chociażby steadicama (a może nawet wózka?) - a to już są spore koszty.
Na oświetleniu filmowym to się nie znam, więc nie odpowiem.
Natomiast do lustrzanki myślę, że warto dokupić wizjer na ekranik - coś typu http://www.cyfrowe.pl/apa...-do-filmow.html - żeby nie filmować na zombie.
[ Dodano: Sro 30 Maj, 2012 09:35 ]
Ale tu nie ma o czym dyskutować, sprawdź sobie tutaj jaki kąt widzenia da Ci jeden i drugi. A światło? Im jaśniej, tym lepiej, tyle że tego nie możesz odnieść do tych dwóch obiektywów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9