Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Omawialismy ten temat wielokrotnie, jak ktoś chce złapać emocje to nawet nie wskazane, zresztą sporo zależy od rodzaju muzyki, kiedy fotografuje się biegających dinozaurów rocka z zadyszką to jak najbardziej szeroki kąt bardziej się przydaje.
Omawialismy ten temat wielokrotnie, jak ktoś chce złapać emocje to nawet nie wskazane
Jak ktoś chce złapać detale. Jak chcesz złapać kontekst i klimat, czasem i 35, to mocno za wąsko.
kozidron napisał/a:
zresztą sporo zależy od rodzaju muzyki
Niewątpliwie. I miejsca z którego się fotografuje.
kozidron napisał/a:
kiedy fotografuje się biegających dinozaurów rocka z zadyszką to jak najbardziej szeroki kąt bardziej się przydaje.
Ci akurat zazwyczaj grają na sporych scenach, więc niekoniecznie aż tak. Szeroki najbardziej przydaje się na małych klubowych scenach, podobnie jak ryba. Tyle, że 35mm na APS-C, to żaden szeroki, tylko dość uniwersalny standard.
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Pon 11 Cze, 2012
jaad75 napisał/a:
Jak chcesz złapać kontekst i klimat, czasem i 35, to mocno za wąsko.
chyba za szeroko, miałeś na myśli
jaad75 napisał/a:
Niewątpliwie. I miejsca z którego się fotografuje.
oj tak, nie często fotografuje się ze sceny
Cytat:
Szeroki najbardziej przydaje się na małych klubowych scenach, podobnie jak ryba. Tyle, że 35mm na APS-C, to żaden szeroki, tylko dość uniwersalny standard.
Wszystko zalezy od tego co chcemy fotografować, jeżeli mamy w zamyślę objąć całą scenę to oczywiście, jeżeli jakieś "wydarzenie" to 50 na aps-c wydaję się optymalne nawet w małych klubach.
Mimo wszystko polecałbym autorowi d7000 +35G, pozostałe aparaty moim zdaniem (z tymi wizjerami) mogą zniechęcić przy fotografii koncertowej.
Zdecydowanie miałem na myśli to, co napisałem... IMHO same detale i wąskie kadry rzadko kiedy oddają nastrój wydarzenia.
kozidron napisał/a:
oj tak, nie często fotografuje się ze sceny
35-tka na APS-C, to i z fosy jest często trochę wąsko - 24mm byłoby znacznie wygodniejsze. Zresztą chyba najfajniejsze koncertówki jakie widziałem, to była właśnie fosa i 24mm, ale na FF.
kozidron napisał/a:
Wszystko zalezy od tego co chcemy fotografować, jeżeli mamy w zamyślę objąć całą scenę to oczywiście
Mówię o zdjęciach, na których jest osoba (zajmująca znaczącą cześć kadru), w kontekście całości wydarzenia...
Np. takich:
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Pon 11 Cze, 2012
jaad75 napisał/a:
IMHO same detale i wąskie kadry rzadko kiedy oddają nastrój wydarzenia.
i tu się mylisz, co już dawno wyjaśniliśmy
1.
2.
3.
4.
5.
jaad75 napisał/a:
Mówię o zdjęciach, na których jest osoba (zajmująca znaczącą cześć kadru), w kontekście całości wydarzenia...
a ja mówię o emocjach
nie każdy lubi wkładać obiektyw muzykowi "w oko", poza tym nie każdy muzyk to lubi
jaad75 napisał/a:
Zresztą chyba najfajniejsze koncertówki jakie widziałem, to była właśnie fosa i 24mm, ale na FF.
Jak dobrze, że pisma i portale które czytuje i ogladam maja bardzo mało takich ujęć, wynika to na pewno ze specyfiki gatunku ale to inna para kaloszy
(wszystkie fotki to aps-c miedzy 70 a 200mm poza (3) 50mm, sorry za manierę kadrowania "za wysoko" zdjecia są chyba z przed 2010)
Jak dla mnie pokazałeś zdjęcia, które absolutnie nie dają poczucia uczestnictwa w wydarzeniu (kwestię kadrowania pominę). To zresztą główna cecha (i największa wada) zdjęć tele. Reporterka teleobiektywem nie ma tej wymowy i siły przekazu, co reporterka robiona szerokim.
kozidron napisał/a:
nie każdy lubi wkładać obiektyw muzykowi "w oko", poza tym nie każdy muzyk to lubi
Owszem, zgadza się, ale takie zdjęcia dają IMHO najciekawsze efekty, więc jeśli tylko jest taka możliwość, to należy ją wykorzystywać...
kozidron napisał/a:
Jak dobrze, że pisma i portale które czytuje i ogladam maja bardzo mało takich ujęć, wynika to na pewno ze specyfiki gatunku ale to inna para kaloszy
Gatunek jest tu mało istotny - o ileż ciekawsze byłyby szerokie ujęcia np. filharmoników z perspektywy końca smyczka, zamiast nudnych statecznych kadrów z poziomu widowni...
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Pon 11 Cze, 2012
jaad75 napisał/a:
śmy?
jaad75 napisał/a:
To zresztą główna cecha (i największa wada) zdjęć tele. Reporterka teleobiektywem nie ma tej wymowy i siły przekazu, co reporterka robiona szerokim.
na szczęscie ja nie musze ogladać takiej popeliny a'la na szerokim
Emocje własnie mozna pokazać lepiej na dłuzszych ogniskowych niż na szerokim kącie.
Zbyt duzo na ogladałeś się zdjęć trącących popeliną, stąd takie poglady
jaad75 napisał/a:
Owszem, zgadza się, ale takie zdjęcia dają IMHO najciekawsze efekty, więc jeśli tylko jest taka możliwość, to należy ją wykorzystywać...
nie ma takiej możliwości, chyba że robisz gwiazdeczki lub są to sceny bardziej pozowane, bądź uzgadniane wcześniej.
jaad75 napisał/a:
Gatunek jest tu mało istotny - o ileż ciekawsze byłyby szerokie ujęcia np. filharmoników z perspektywy końca smyczka, zamiast nudnych statecznych kadrów z poziomu widowni...
Byłes kiedyś w filharmonii Bo wiesz tam do środka trzeba wejść
Nie chce być złośliwcem ale udaj się, obiektywu się nie kładzie za smyczkiem . Zacznij doceniać nie tylko tych, którzy grają do kotleta kilka chwytów, szanuj muzyków, bo moze trafisz kiedyś na typa pokroju Charles'a Mingus'a a on się nie patyczkował z takimi jak Ty
kozidron, miło się czyta Twoją przepychankę z jaad75 na temat tego, czy lepsza jest szkoła falenicka czy otwocka, ale argumenty Jaady jakby trochę bardziej merytoryczne niż Twoje. Postaraj się bardziej. Możesz o tym Charlsie coś rozwinąć na przykład.
Emocje własnie mozna pokazać lepiej na dłuzszych ogniskowych niż na szerokim kącie.
Nie o to chodzi - dłuższe ogniskowe sytuują Cię w pozycji biernego obserwatora, a nie uczestnika zdarzeń. W tym właśnie tkwi siła szerokiego kąta, że pozwala oglądającemu poczuć się jakby tam był, a nie tylko oglądał suchą relację w telewizji. Zresztą, co ja tłumaczę - to oczywistości znane od dziesięcioleci...
kozidron napisał/a:
Zbyt duzo na ogladałeś się zdjęć trącących popeliną, stąd takie poglady
Popeliną nazwałbym raczej bezpieczne proste ujęcia z tele - to zrobić najłatwiej...
kozidron napisał/a:
nie ma takiej możliwości, chyba że robisz gwiazdeczki lub są to sceny bardziej pozowane, bądź uzgadniane wcześniej.
Niekoniecznie. Nie każdy musi męczyć się z nadętymi gwiazdami jazzu...
kozidron napisał/a:
Byłes kiedyś w filharmonii Bo wiesz tam do środka trzeba wejść
No co Ty? Serio?...
kozidron napisał/a:
Nie chce być złośliwcem ale udaj się, obiektywu się nie kładzie za smyczkiem
Nie zrozumiałeś, czy tylko udajesz i jak zwykle spierasz się dla zasady?
kozidron napisał/a:
Zacznij doceniać nie tylko tych, którzy grają do kotleta kilka chwytów, szanuj muzyków
Weź mnie nie rozśmieszaj...
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Pon 11 Cze, 2012
komor napisał/a:
Możesz o tym Charlsie coś rozwinąć na przykład.
Nie, bo regulamin foruma raczej tego zabrania, jest google. W Polsce podobną scenę widziałem tylko raz.
jaad75 napisał/a:
np. filharmoników z perspektywy końca smyczka, zamiast nudnych statecznych kadrów z poziomu widowni...
komor, widziałeś jak obiektyw się kładzie za smyczkiem w filharmonii ? Wyobrażasz sobie takie coś ? To tak a propos merytoryczności
edit.
jaad75 napisał/a:
Niekoniecznie. Nie każdy musi męczyć się z nadętymi gwiazdami jazzu...
te czasy się już skończyły jakieś 25 lat temu Jesteś do tyłu
jaad75 napisał/a:
Nie zrozumiałeś, czy tylko udajesz i jak zwykle spierasz się dla zasady?
Nie zrozumiałeś jaka jest rzeczywistość, czy udajesz, że nie rozumiesz ? Chcesz się ustawić 30cm za smyczkiem ?
Nie chce mi sie dzisiaj bawić z Tobą w przepychanki słowne, zwłaszcza, że wyraziłem się wystarczająco precyzyjnie, a do tego rozmawiamy o sprawach absolutnie oczywistych. Przynajmniej dla mnie.
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Pon 11 Cze, 2012
jaad75 napisał/a:
zwłaszcza, że wyraziłem się wystarczająco precyzyjnie, a do tego rozmawiamy o sprawach absolutnie oczywistych.
Nie wyraziłeś sie precyzyjnie, do tego to ustawienie się za smyczkiem oderwane jest od rzeczywistości, nie ważne czy to pomysł na kadr zycia czy nie, fizycznie bez sensu, pomijając pracę ręki na instrumencie.
Preferujesz nudne szerokie kadry wynikajace z jakis wyimaginowanych uprzedzeń do ogniskowych pomiedzy 50 a powiedzmy 70 czy nawet 135mm(na aps-c), nie wiem skąd się bierze lansowanie takich tez u kogoś kto mimo wszystko lubi fotografię portretową, aż dziw bierze, że nie możesz dostrzec, że na takich ogniskowych można pokazać emocje zamiast tego co własnie pokazałeś na zalinkowanym przez siebie zdjeciu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 11