Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
w ogóle nie myślałem o świetle zastanym ponieważ było sztuczne oświetlenie
Lampkę można lekko zażelować i sztuczne oświetlenie nie jest już takie straszne (choć problemy oczywiście są), a przynajmniej tło nie jest takie ciemne. Przy deficycie mocy i światłosiły obiektywu też mógłbyś z 1/125 zejść np. na 1/100, w końcu to nie wesele i nie tańczą
jaad75 napisał/a:
otwórz przysłonę jeszcze bardziej
Kolega paul80 ma EF-S 17-85, jak wynika ze zdjęcia, więc niespecjalnie ma jak otworzyć. Na takie okazje to ja bym jednak wolał choćby i Tamrona 17-50.
paul80, to nie na tym polega - zastane (w tym również oświetlenie żarowe/sztuczne, czy jakiekolwiek) możesz rejestrować na dłuższym czasie, zwykle są to i tak elementy tła czy ludzie, ale już w bokeh. Lampa mrozi ruch na planie, który oświetla, więc jeśli nie przesadzisz ze stosunkiem zastane/błyskowe poruszeń nie będzie widać. Różnice w temperaturze barwowej światła błyskowego i zastanego (np. żarowego) niwelujesz odpowiednimi żelami (np. CTO/CTS).
[ Dodano: Pią 06 Lip, 2012 16:51 ]
komor napisał/a:
Kolega paul80 ma EF-S 17-85, jak wynika ze zdjęcia, więc niespecjalnie ma jak otworzyć.
Nastepnym razem zalóż filtr na lampę i bedzie super bez żółtej góry.
Miałem dziś tę lampę ale na G12 i nici wyszły z eksperymentów, bo nie udalo mi sie zmusić aparatu do TTL w trybie M . Mimo to uważam, że Twoja jest calkowicie sprawna.
[ Dodano: Pią 06 Lip, 2012 17:05 ]
Jak się godzinami szuka ą, ę i ł to tak wychodzi...
No dobra 125/s to krótki czas, ale tak mi radzono w ogólnym sensie, czyli uważacie że można było wydłużyć czas. To jaki czas stosować bez filtra CTO, aby nie było żółtych kolorków u góry? A teraz jaki jest bezpieczny czas na takim ślubie cywilnym, powiedzmy zakładają obrączki?
Ps. Na pewno kupie filtry CTO, bo to jest super sprawa, lubię naświetlać do zastanego;), fotki są o wiele lepsze naturalniejsze i lepiej doświetlone zazwyczaj.
paul80, czas naświetlania odpowiada za zastane, błysk mrozi ruch. To tak w wielkiej ogólności...
1/125s to bezpieczny czas, jeśli chcesz mrozić ruch w zastanym, ale Ciebie interesuje mrożenie go błyskiem, więc śmiało możesz wydłużyć czas, niedoświatlając zastane na drabince ekspozycji.
[ Dodano: Pią 06 Lip, 2012 17:16 ]
A kolory zależą od proporcji zastane-błysk. Jeśli wyrównasz temperatury barwowe, to problemów z kolorami nie będziesz miał.
Właśnie taki był zamiar, jedyne źródło światła to lampa. Z tego co widzę to żyłowałem lampę i niewiele to dało, nie uzyskałem takich efektów jak chciałem chociaż tragedii nie ma bo w raw . Błysk mrozi ruch jeżeli dominuje nad zastanym?, bo przecież jak będa szli to przy 1/30 będzie "poruszone"?
Błysk mrozi ruch jeżeli dominuje nad zastanym?, bo przecież jak będa szli to przy 1/30 będzie "poruszone"?
Błysk (odpowiednio krótki, ale to temat na inną rozmowę) zawsze mrozi ruch. Jeśli jednak zastane naświetlone jest wysoko, a czas jest długi, to tworzą się wyraźne "duchy", poza konturem postaci zamrożonej fleszem, stąd cząsto przy dłuższych czasach naświetla się na drugą kurtynę.
Tak czytałem go , ale czytać a zastosować w praktyce to dwie różne sprawy z tym że jeszcze kolega mi odradzał naświetlać do zastanego bo wychodzą numery z kolorami i odradzał filtry CTO.
z tym że jeszcze kolega mi odradzał naświetlać do zastanego bo wychodzą numery z kolorami i odradzał filtry CTO.
Jeśli naświetlasz do zastanego (żarowego), bez filtra CTO (lub podobnego typu CTS, Straw Tint itd), to faktycznie wychodzą problemy z kolorami...
Mam coraz większe wątpliwości co do kompetencji Twojego kolegi...
Ogólnie, nawet jak nie trafisz z filtrem w punkt (co często się zdarza), to i tak będzie o niebo lepiej, niż bez filtra.
Wielkie dzięki jaad75 i inni za pomoc, kolega się zna na rzeczy ale woli naświetlać bez zastanego i tyle . Ja jednak zainwestuję w filtry bo fotki są lepsze mimo wysokiego iso.
kolega się zna na rzeczy ale woli naświetlać bez zastanego i tyle
Wiesz, to się sprawdza, ale tylko w specyficznych warunkach i raczej nie z lampą na stopce. Zazwyczaj nie jesteś w stanie dobrze oświetlić jednym fleszem całego pomieszczenia...
Jak się ma mocną lampę, dobre wysokie ISO i jasny obiektyw, to można stosować inne zasady, ale jak się ma ciemnicę f/5.6 i lampkę i niższej liczbie przewodniej, to trzeba zacząć myśleć i rozumieć zależności, a nie stosować ślepo rady kolegów wyposażonych w lepszy sprzęt.
hijax_pl, właśnie wczoraj zacząłem czytać książkę, której autor dowodzi, że ludzkość tak naprawdę myśli znacznie mniej, niż jej się wydaje, i bynajmniej nie chodzi o „ach ta współczesna młodzież” tylko tak generalnie, od plejstocenu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9