Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Komor,
a nie wiedzialem, ze tu takie dyskusje sie tocza i podzial na amatorow/profi wywoluje tyle emocji - gdybym wiedzial, uzywalbym bardziej poprawnych politycznie stwierdzen, hehe
hijax_pl
mozna, pod warunkiem, ze jest zgodne z moim
Cytat:
Z tą dziurką to generalnie lepiej mieć dużą i to jest obiektywny fakt. Za małą przemawiają wyłączeni gabaryty - reszta to wady
Jak pominalem jakies opcje, to prosze mi dac znac.
W innych rodzajach fotografii narzekanie na „ciemny obiektyw” jest bez sensu, zwlaszcza ze w wielu wypadkach domykanie obiektywu bedzie nawet wskazane, np. typowa fotografia krajobrazowa, fotografia architektury czy makrofotografia.
trudno jest sie z taka opinia zgodzic. To nie zalezy tylko od rodzaju fotografii ale rowniez albo przee wszystkim od warunkow oswietleniowych.
Swiatlosily obiektywu nigdy za wiele.
nie zapominaj ze niemal wszystkie obiektywy ( z b nielicznymi wyjatkami) wykazuja dla pelnego otwarcia gwaltowny spadek jakosci odwzorowania ( glownie spada rozdzielczosc).
Wypada przymknac. Po to sie kupuje obiektyw 1,4 , 1,2 , 2,0 aby po przymkneciue miec przyzwoite 2,0 , 2,8 itd.
dla kita5,6 wypada roniez przymknac a wic masz dyspozycji obiektyw o jasnosc 8.0
w naszych warunkach geograficznych przez wieksza czesc roku bedzie to przyslona wymagajaca dlugich czasow naswitlene , lub wysokich iso - a wiec w obu wypadkach spadek jakosci. Na poludniu europy gdzie srednio mamy o 2 do 3 ev wiecej swiatla do dyspozycji mozna sobie jakos z obiektywem 5,6 ( 8,0) "przejsc przez zycie.
Wykorzystanie pelnej swiatlosily obiektywu to zlo konieczne , przynosi to wyrazny spadek jakosci , a wiec nie ze wzgledu na te maksymalna swiatlosile , ale mozliwosc dobregorysunku przy dobrej jasnosci obiektywu ( po nieiwelkim przymknieciu) zdecydowanie warto wybierac obiektywy jasne.
to ze elijah jest po marketingu to wiele wyjasnia, gdy okazalo sie ze nie ma popytu na jego amatorsko-profesjonalne teorie sam go sobie sprobowal stworzyc w postaci tego tematu
pewne aspekty internetowej tworczosci Kena Rockwella bardzo lubie ale juz od poprzedniego watku podejrzewalam, ze go czytasz i traktujesz nieco zbyt powaznie. proponuje bys sie wyposazyl w obiektyw 18-55, bedziesz mogl powiedziec ze posiadasz jeden z najlepszych wg niego nikonowskich obiektywow kiedykolwiek wyprodukowanych. a na dodatek, rowniez wg Kena, zalatwi ci on kwestie makrofotografii gdyz tylko garstka ludzi bedzie potrzebowala czegos bardziej "profesjonalnego"
elijah [Usunięty]
Wysłany: Pią 31 Sie, 2012
moronica,
potraktuję sobie powyższe personalne wstawki z przymrużeniem oka, zwłaszcza to odnośnie dyplomu - nawet nieco rozbawiło mnie to, bo gdybym zdradził co po tym marketingu dziś robię, ile na tym zarabiam i na jaki sprzęt mnie stać, to mogłoby Ci się zrobić bardzo, ale to bardzo przykro. Jeśli nie chcemy chamskich dyskusji, to proszę Cię abyś się powstrzymała ze złośliwymi komentarzami. Jeśli nie masz nic do powiedzenia merytorycznie w temacie amatorskiego sprzętu (bo chyba nie masz), to po prostu nie odwiedzaj tego wątku. Mozer, ta opinia dotyczy również i Ciebie.
Fotoamor, hijax_pl
teoretycznie, Panowie, macie rację. Natomiast dla sprawdzenia, jak owe różnice wyglądają w praktyce, mały test - tym razem, bez Arka, jego testowych tablic i wykresów, oraz jakichkolwiek podpowiedzi
Dwa strzały, RAW z D90, na szybko i z ręki - jeden zrobiony Sigma 17-50mm f/2.8, drugi Nikon 50mm f/1.4D. Modelka - Szrek. Aby było sprawiedliwie - Sigma na 50mm (odpuściłem statyw, jako ze kąty widzenia sa nieco inne dla obydwu obiektywow), przysłona w obydwu na f/2.8. Wycinek 1:1 z centrum kadru (jak pisałem wyżej, dla mnie krawędź w portrecie jest bez większego znaczenia, bo praktycznie w większości portretów i tak jest tam rozmyte tło).
Statystycznie rzecz ujmując, proste zadanie, bo macie po 50% szans, aby trafić, więc całkiem nieźle - czekam na typy Kto podejmuje wyzwanie?
Dla mnie to proste porównanie to najlepszy pokaz tego, jak niesamowicie ewoluowały obiektywy zmiennoogniskowe na przestrzeni ostatnich lat.
dcs [Usunięty]
Wysłany: Pią 31 Sie, 2012
Inaczej rozkłada się głębia ostrości, więc co tu porównywać.
elijah [Usunięty]
Wysłany: Pią 31 Sie, 2012
(ps. jak ktoś wie jak wkleić to zdjęcie bezpośrednio w wątek, to poproszę o pomoc)
dcs, celowane w ten sam centralny punkt, aby nie oszukiwac.
no, mozliwe, ze jeden z tych obiektywow ma delikatny ff/bf
dcs [Usunięty]
Wysłany: Pią 31 Sie, 2012
[img]xxx[/img]
... ale nie warto.
elijah [Usunięty]
Wysłany: Pią 31 Sie, 2012
ostrosc ustawiana byla na brzuchu - tam dla jednego i drugiego obiektywu powinno byc tak samo ostro; inny rozklad moze tez wynikac z tego, ze po prostu trzymalem aparat w reku i robilem pod delikatnie innym katem. moze sie jutro pofatyguje i wyciagne statyw, jak ktos jest przekonany, ze bedzie w stanie odroznic jeden obiektyw od drugiego.
dcs [Usunięty]
Wysłany: Pią 31 Sie, 2012
Skale odwzorowania różne ~6% różnicy.
elijah [Usunięty]
Wysłany: Pią 31 Sie, 2012
hmm, no tak, to musi wpływać na inny rozkład GO...
elijah, jesli uwazasz ze ja pisalam o czymkolwiek, co robisz prywatnie czy zawodowo, no to moze przeczytaj ponownie. nikt sie ciebie nie pytal o wyksztalcenie ani tym bardziej o twoja pensje wiec masz racje, przykro sie robi... bo to obciach. a jesli nadal nie rozumiesz, to prosze. pisales o marketingu i sztucznym tworzeniu potrzeb. przyszedles na to forum po porade, jaki amatorski zestaw sobie skompletowac. dyskusje okrasiles swoimi wydumanymi teoriami nt tego, czemu taki obiektyw jest dla amatora odpowiedni a inny nie, nie spotkales sie z pozytywnym odzewem wiec co zrobiles? zalozyles sobie nowy watek na dokladnie ten sam temat, wychodzac tym razem z pozycji eksperta ds potrzeb amatorow i de facto odpowiadajac sam sobie na wczesniej zadane pytanie. oczywiscie pod pretekstem pomocy innym z podobnym problemem. na szczescie wiekszosc nawet nowicjuszy rozumie badz szybko zdaje sobie sprawe, ze sprzet dobiera sie do tematyki i, nie zaprzeczam, do zasobnosci portfela, a nie pod wzgledem jego amatorskosci
wiesz, co jest tak naprawde chamskie w tej dyskusji? odmawianie prawa uczestniczenia w niej tym, ktorzy maja odmienna opinie
elijah [Usunięty]
Wysłany: Pią 31 Sie, 2012
moronica,
mylisz się i po raz kolejny udawadniasz prawdziwość stwierdzenia pewnego powiedzenia Einsteina.
Przede wszystkim, ja zrobiłem przegląd obiektywów dla samego siebie a nie w celu niesienia pomocy komukolwiek: taka była i jest moja intencja, aby odświeżyć SWÓJ sprzęt - co też właśnie czynię. Szczęśliwie, niektórzy zrozumieli tą intencję i podali mi nawet sensowne rady, z czego jestem zadowolony i za co dziękuję.
Przy okazji jednak, jedyna teza, jaką tutaj postawiłem to taka, że dzisiejszy sprzęt amatorski (tak, jak ja rozumiem to pojęcie) jakościowo bardzo zbliżył się do tego, co oferuje segment profesjonalny. I tego się będę trzymał, bo mam ku temu sensowne argumenty. Natomiast Ty, po raz kolejny, nie piszesz nic na temat - i jak to bywa w przypadku ludzi, którzy nie mają niczego do powiedzenia - przypuszczasz na mnie personalny atak. Przerabiałem to wiele razy i na wielu forach... zawsze to samo, komuś kończą się argumenty, to atakuje autora.
Ja nie mam problemu z akceptowaniem odmiennych opinii, pod warunkiem, że są to rozsądne opinie poparte logicznymi argumentami, a nie prymitywne podjazdy w stylu "podejrzewam ze powaznie traktujesz Kena Rockwella"
dcs,
tak sobie jednak myślę, że mimo różnic spowodowanych innymi parametrami technicznymi obiektywów, nie będę z tego robił testu laboratoryjnego, gdzie wszystko jest takie samo. w praktyce portretowej bowiem, raczej trudnym jest uzyskanie dwóch identycznych zdjęć - zarówno fotograf jak i model się poruszają, więc rozkład GO nie będzie identyczny (no chyba, że ktoś trzepie seriami, ale nawet i tam będą różnice). tak więc, praktycznie, zachęcam do podjęcia próby.
Wycinek 1:1 z centrum kadru (jak pisałem wyżej, dla mnie krawędź w portrecie jest bez większego znaczenia, bo praktycznie w większości portretów i tak jest tam rozmyte tło).
I kiedy właśnie zasadnicza różnica między zoomami a stałkami bywa w tym, jak to rozmyte tło wygląda, a nie czy ostrość jest równie dobra, gdyż rację masz pisząc:
elijah napisał/a:
niesamowicie ewoluowały obiektywy zmiennoogniskowe na przestrzeni ostatnich lat.
Ale pozostałe segmenty rynku też nie stoją w miejscu, w ostatnich latach pojawiła się Sigma z kilkoma sensownymi szkłami typu 30/1.4 czy 50/1.4, które nie kosztują majątku a radzą sobie bardzo przyzwoicie, pojawił się Samyang z obiektywem 85/1.4, który co prawda jest manualny, ale kosztuje tysiaka a nie cztery czy sześć, itd. itp. Do wyboru, do koloru, co kto woli, bez względu na to czy jest amatorem czy profesjonalistą.
Co do osobistych wycieczek to obie strony proszę już o zaprzestanie, aby ten wątek jednak pozostał kandydatem do przyklejenia, a nie do usunięcia.
gdybym zdradził co po tym marketingu dziś robię, ile na tym zarabiam i na jaki sprzęt mnie stać, to mogłoby Ci się zrobić bardzo, ale to bardzo przykro
ROTFL. Dziękuje za ogromną dawkę śmiechu na dzisiejszy wieczór
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13