Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Zmiany technologiczne w matrycach, IMX071
Autor Wiadomość
mozer 
Temu Panu już podziękujemy
bo Pentax



Pomógł: 86 razy
Posty: 8591
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2012   

Fotoamor napisał/a:
2. jesli wyciagac w ten sposob fragmenty zdjecia w cieniach to nie zawsze to jest mozliwe , to ma ograniczenia. To mozna robic dla obiektow wyizolowanych np czarnym tlem . Jesli suwakiem wyciagniesz tylko fragment zdjecia w cieniach o te 7 lub 9 ev a nie bedzie on izolowany to obraz musi gdziec przejsc w negatywowoy - w innym miejscu. Za uzysk w tym miejscu placisz anormalia w innym . Mowiac obrazowo rozjasnisz miejsca ktore byly odwzorowane ciemniej od innych, jesli to jest obraz ciagly to musi byc przejscie negatywowe pomiedzy tymi nowo rozjasnionymi miejscami uprzednio jasniejszymi , ktore teraz sa ciemniejsze od tych rozjasnionych.

Że co???
To jakieś bzdury są. Często rozjaśnia się w ten sposób ciemne miejsca i żadne cuda się nie dzieją.

Fotoamor napisał/a:
naswietlic normalnie - wowczas dostane lepsza jakosc - dlaczego z niej rezygnowac ?

Bo np nie jesteś w stanie uzyskać z ręki stabilnego obrazu na dłuższym czasie?

[ Dodano: Czw 06 Wrz, 2012 20:04 ]
Fotoamor, skąd Ty bierzesz takie bzdury? Z for internetowych?

[ Dodano: Czw 06 Wrz, 2012 20:07 ]
Fotoamor, a tak w ogóle jesteś świadomy, że porównujesz matrycę FF do APS-C. I jesteś świadomy różnicy między 7 EV a 10 EV?
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






Fotoamor 
Rozmowny


Posty: 213
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2012   

[quote="mozer"]
Fotoamor napisał/a:

To jakieś bzdury są. Często rozjaśnia się w ten sposób ciemne miejsca i żadne cuda się nie dzieją.

Fotoamor napisał/a:
naswietlic normalnie - wowczas dostane lepsza jakosc - dlaczego z niej rezygnowac ?

Bo np nie jesteś w stanie uzyskać z ręki stabilnego obrazu na dłuższym czasie?


to nie wiesz wielu rzeczy.
Zachecam do zapoznania sie z krzywa charakterystyczna obrazu.
przy rozjasnianiau musi lokalnie spasc kontrast , jesli przesadzisz to gdzies musi pojawic sie negatyw. rozjasniasz o ile - o 1 , moze max 2 ev - nie o 7.
jesli rozjasnisz w jakims ograniczonym stopniu to nic sie nie dzieje , ale jesli rozjasnisz za duzo to pojawia sie gdzies negatyw przypominajacy solaryzacje , albo jesli robisz to suwakiem opbraz staje sie szary..
dla tych normalnie stosowanych lokalnych rozjasnien matryca C zachowuje sie calkiem normalnie , zgoda przy pushowaniu szumi , na pewno wiecej niz N , tylko po co pushowac ?

to jest problem wystpujacy takze w HDR. Zbyt szeroki HDR niie ma sensu , zdjecia skrajne musza zostzac zignorowane , w przeciwnym razie cienie z jednego zdjecia sa jasniejsze od swiatel ze zdjecia ciemniejszego - pojawia sie solaryzacja / negatyw.
o tym nie musze dyskutowac - to sa rzeczy setki razy sprawdzone.
 
 
mozer 
Temu Panu już podziękujemy
bo Pentax



Pomógł: 86 razy
Posty: 8591
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2012   

Fotoamor, po pierwsze nikt nie proponuje rozjaśniania cieni to poziomu jasności wyższego niż światła, a po drugie to 10 EV ma pokazywać możliwości matrycy - czyli jak mało szumu jest w cieniach. Twój 5D sprawuje się gorzej.
 
 
Fotoamor 
Rozmowny


Posty: 213
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2012   

mozer napisał/a:
Fotoamor, . Twój 5D sprawuje się gorzej.


dokladnie tak jest , z tym sie moge zgodzic , tylko w jakich warunkach ? - w warunkach niedoswietlenia o 7 ev. Mnie interesuje jak pracuje przy poprawnym naswietleniu , gdyz tak sie pracuje. A tutaj jest na normalnym poziomie , C nie ma sie czego wstydzic , wciaz jest to czolowka .
I to jest blad myslowy, ktory wlasnie popelniles. Ludzie patrza na wynik w warunkach mocnego niedoswietlenia i przenosza go na warunki normalnej pracy , a to nie jest uzasadnione. Dla mnie miarodajne jest porownanie w takich warunkach pracy dla ktorych matryca jest przeznaczona. Zanim bede pushowal o 7 albo 9 ev zastanowie sie, czy sie da oswietlic scene. Poza takimi spektakularnymi przykladami jak wyzej podany na zasadzie numeru cyrkowego nie ma powodu zeby niedoswietlac o 9 EV - ot taka ciekawostka.

mozesz mi powiedziec ile zrobiles zdjec w ostatnich dwoch latach swiadomie niedoswietlajac o 7 ev?
spodziewam sie , ze ani jednego , niech kazdy odpowie sobie sam na to pytanie , jaki jest sens praktyczny takiego wniosku jaki wyciagnales.
 
 
mozer 
Temu Panu już podziękujemy
bo Pentax



Pomógł: 86 razy
Posty: 8591
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2012   

Fotoamor, żeś się uczepił tego niedoświetlania o 7 EV. Przecież to jak matryca zachowuje się w warunkach niedoświetlenia nie jest czymś niezależnym od jej własności przy standardowym naświetleniu. To są powiązane parametry.

Naprawdę nigdy nie spotykasz się ze scenami, których dynamika przekracza możliwości aparatu? Chociażby w krajobrazie często się wyciąganie przydaje.
Pokazany eksperyment mówi nam przykładowo jak ładnie wyciągnie się cienie w takiej sytuacji o te typowe 2-3 EV.

Poza tym podałem Ci powyżej przykładową sytuację kiedy niedoświetlenie się przydaje - nie zawsze można rozstawić przecież statyw i nie zawsze focimy nieruchome motywy.
 
 
Fotoamor 
Rozmowny


Posty: 213
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2012   

mozer napisał/a:
Fotoamor, żeś się uczepił tego niedoświetlania o 7 EV. Przecież to jak matryca zachowuje się w warunkach niedoświetlenia nie jest czymś niezależnym od jej własności przy standardowym naświetleniu. To są powiązane parametry.

Naprawdę nigdy nie spotykasz się ze scenami, których dynamika przekracza możliwości aparatu? Chociażby w krajobrazie często się wyciąganie przydaje.
Pokazany eksperyment mówi nam przykładowo jak ładnie wyciągnie się cienie w takiej sytuacji o te typowe 2-3 EV.

Poza tym podałem Ci powyżej przykładową sytuację kiedy niedoświetlenie się przydaje - nie zawsze można rozstawić przecież statyw i nie zawsze focimy nieruchome motywy.


spotykam sie niemal nagminnie. w 360st zdjeciach jest to problem, z ktorym jestes ciagle konfrontowany. dla niedoswietlen max rzedu ok 2 ev matryca canona zachowuje sie normalnie jak kazda inna, nie ma problemu z rozjasnianiem.
przy bardzo mocnym pushowaniu, rzedu 4 ev i wiecej rzeczywiscie w matrycach N wynik jest lepszy , tyle ze w tych warunkach nie ma sensu fotografowania.

To nie ja sie przyczepilem 7 EV , tylko ktos podal link do strony gdzie podany jest przyklad pushowania o 9 ev - co mialoby byc dowodem jakobym pisal bzdury.

Inne matryce w warunkach nedoswietleniach o 7 albo 9 ev zachowuja sie byc moze lepiej od matrycy c , tylko ze to mnie nie interesuje, gdyz to jest porownanie w jakis warunkach hipotetycznych z marsa. To powszechny blad - pokazuje sie niby lepsze zdjecia z matryc robione na -9 ev i extrapoluje wynik na normalne warunki naswietlenia.
Nie ma poftrzeby niedoswietlania z wyjatkiem bardzo rzadkich specyficznych warunkow , nie ma wiec potrzeby porownywania zachowania matryc w warunkach niedoswietlenia.
Uzasadnionym jest porownanie w rzeczywistych warunkach fotografowania.
Jesli jakosc jest priorytetem to musisz rozlozyc statyw , jesli nie jest , to wszystko jedno. Sa sceny w ktorych jakosc jest drugorzedna - niech to beda wspomniane hipotetyczne ujecia w bunkrze w afganistanie - choc takie widzialem - wowczas nikt nie pyta o banding , te rzeczy da sie wyprowadzic w obrobce.
 
 
mozer 
Temu Panu już podziękujemy
bo Pentax



Pomógł: 86 razy
Posty: 8591
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2012   

Fotoamor, wiesz w ten sposób to możemy ustalić, że w "normalnych warunkach" to wystarczy kompakt :P

Fotoamor napisał/a:
Nie ma poftrzeby niedoswietlania z wyjatkiem bardzo rzadkich specyficznych warunkow

To już zależy co się fotografuje - ja często rozjaśniam cienie i widzę, że efekt czasami jest niezadowalający. Muszę przez to czasem HDRy robić, a mnie to nie bawi.
 
 
Fotoamor 
Rozmowny


Posty: 213
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2012   

mozer napisał/a:
Fotoamor, wiesz w ten sposób to możemy ustalić, że w "normalnych warunkach" to wystarczy kompakt :P

Fotoamor napisał/a:
Nie ma poftrzeby niedoswietlania z wyjatkiem bardzo rzadkich specyficznych warunkow

To już zależy co się fotografuje - ja często rozjaśniam cienie i widzę, że efekt czasami jest niezadowalający. Muszę przez to czasem HDRy robić, a mnie to nie bawi.


rozjasnianie ma granice - nie jest to spowodowane matryca - to wynika z charakterystyki obrazu . Wystapi przy zbyt mocnym rozjasnieniu gdzies lokalnie obnizenie kontrastu lub nawet efekt negatywu. Zapobiec mozna temu przez fuzje expozycji , czyli maskowanie albo tonemaping. Tam gdzie konczy sie rozjasnianie zaczyna sie wlasnie caly szeroki wachlarz technik zwanych potocznie hdr. Typowe rozjasnianie o 1 , 2 ev dla matryc canona nie stanowi najmniejszego problemu - bo od tego zaczela sie dyskusja .
 
 
lotofag 
Optyczny
*******



Pomógł: 41 razy
Posty: 1974
Skąd: WA-WA
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2012   

mozer napisał/a:

To już zależy co się fotografuje - ja często rozjaśniam cienie i widzę, że efekt czasami jest niezadowalający. Muszę przez to czasem HDRy robić, a mnie to nie bawi.

I o to w tym wszystkim chodzi. Wyciąganie cieni to nie tylko sztuczki jak z linkowanego wątku pokazującego ogromną elastyczność materiału z IMX007. Chyba każdy spotkał się ze scenami o dużej rozpiętości i nie jest to nic niecodziennego. A więc lepiej mieć możliwość niż nie mieć.
Zaraz po raz kolejny dojdzie tu do wniosków, że jak są dobre warunki i scena mało wymagająca to w sumie trudno będzie odróżnić nawet zdjęcie z "jajfona" czy inszej komóry od zdjęcia z 5D :mrgreen: Tylko czy w takim razie nasz Amor będzie miał ochotę porzucić Canona czy jednak nie?
 
 
mozer 
Temu Panu już podziękujemy
bo Pentax



Pomógł: 86 razy
Posty: 8591
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2012   

Fotoamor napisał/a:
Typowe rozjasnianie o 1 , 2 ev dla matryc canona nie stanowi najmniejszego problemu - bo od tego zaczela sie dyskusja

Są sceny wymagające większego doświetlania niż 1-2 EV. Na tym forum nawet ktoś pokazywał przykłady z Pentaxa i nie wyglądało to wcale sztucznie, a tym bardziej nie występował "efekt negatywu" - cokolwiek by to nie było :P
 
 
Fotoamor 
Rozmowny


Posty: 213
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2012   

lotofag napisał/a:
mozer napisał/a:

To już zależy co się fotografuje - ja często rozjaśniam cienie i widzę, że efekt czasami jest niezadowalający. Muszę przez to czasem HDRy robić, a mnie to nie bawi.

I o to w tym wszystkim chodzi. Wyciąganie cieni to nie tylko sztuczki jak z linkowanego wątku pokazującego ogromną elastyczność materiału z IMX007. Chyba każdy spotkał się ze scenami o dużej rozpiętości i nie jest to nic niecodziennego. A więc lepiej mieć możliwość niż nie mieć.
Zaraz po raz kolejny dojdzie tu do wniosków, że jak są dobre warunki i scena mało wymagająca to w sumie trudno będzie odróżnić nawet zdjęcie z "jajfona" czy inszej komóry od zdjęcia z 5D :mrgreen: Tylko czy w takim razie nasz Amor będzie miał ochotę porzucić Canona czy jednak nie?


rozpietosc tonalna czyli dynamika wejscia aktualnych matryc to ok 10 ev.
rozjasniono zdjecia o 9 ev i sa niby akceptowalne, a wiec musi byc mozliwa dynamika rzedu 19 ev. i tak jest rzeczywiscie matryce rejestruja znacznie wiecej , ale ustala sie poziom szumow od ktorego uznaje sie ze obraz jest akceptowalnie dobry i zaczyna sie mierzyc uzyteczny zakres dynamiczny. To jest nawet znormalizowane , choc nie wszyscy w ten sposob mierza matryce ( np dxo nie - dlatego uzyskuja wysoka dynamike matryc).

przeciez moznaby w standardowych wolarkach rawow zastosowac takie algorytmy ze beda wyciagac wszystko co jest zapisane w rawie, a jednak tego sie nie robi. Dlatego, ze uznano ze tak wyciagana jakosc jest za niska.
Nie ma problemu wyciagania 7 - 9 ev z matryc tylko to jest kosztem jakosci - dostajesz szumy na poziomie zdjec z komorki. Sa inne metody pozwalajace na pokazanie szerszej dynamiki bez spadku jakosci odwzorowania.
Panowie ja nie wiem o co Wam chodzi.
Jesli chcecie robic zdjecia g... nej jakosci tylko dlatego zeby je niedoswietlac to nic nie stoi na przeszkodzie, prosze bardzo to jest zawsze mozliwe. Ludzie teoretyzuja , pisza rozne rzeczy a praktyka .. prosze bardzo przyklad zdjecia ( nie hdr ) o kolosalnym zakresie dynamicznym - sugeruje dokladne rozpoznanie problemow technicznych.

http://spherapan.vot.pl/099/099.html

wydaje sie na zdjeciu ze scena jest plasko oswietlona . W rzeczywistosci , silnne slonce , jasny zagiel , ciemna woda . Istnieje pare metod na rejestrowaie szerszej skali dynamicznej niz to robi matryca w akceptowalnej jakosci , pushowanie jest chyba najgorsza, zreszta nie temu sluzy.
 
 
kozidron
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Wrz, 2012   

Fotoamor napisał/a:
kiedy to raz pokazalem , tez nie wszyscy chcieli wierzy.
ktos podswieltlil tablice raz czeronymi raz niebieskimi ledami - wynik ostrzenia byl calkowicie rozny.


Nie ma w tym nic dziwnego.

Fotoamor, pokonałeś mnie, od tego wątku będę traktował twoje wypowiedzi w kategorii grubego żartu. Niezłe jaja :mrgreen: masz ty chłopie poczucie humoru :arrow: jest chociaż weselej :wink:
Tak trzymać :cool: nawet Komor się spiął, dobre :mrgreen: hehe ... :lol:
 
 
Fotoamor 
Rozmowny


Posty: 213
Wysłany: Pią 07 Wrz, 2012   

kozidron napisał/a:
Fotoamor napisał/a:
kiedy to raz pokazalem , tez nie wszyscy chcieli wierzy.
ktos podswieltlil tablice raz czeronymi raz niebieskimi ledami - wynik ostrzenia byl calkowicie rozny.


Nie ma w tym nic dziwnego.

Fotoamor, pokonałeś mnie, od tego wątku będę traktował twoje wypowiedzi w kategorii grubego żartu. Niezłe jaja :mrgreen: masz ty chłopie poczucie humoru :arrow: jest chociaż weselej :wink:
Tak trzymać :cool: nawet Komor się spiął, dobre :mrgreen: hehe ... :lol:


napisz moze do canona, ze to jakis zart zrobili wprowadzajac kompensacje barwy w ukladzie pomiaru AF. wchodza niepotrzebnie w koszty . ty kozidron wie lepiej ze to niepotrzebne.

tutaj
http://cpn.canon-europe.c...5DMKIII_Germany

i krotki cytat z powzszego opisu:


"Zur weiteren Steigerung der Fokussiergenauigkeit kommt in der AF-Einheit der EOS 5D Mark III ein spezieller Lichtquellen-Sensor zum Einsatz, der unterschiedliche Lichtquellen und deren Spektralwerte erkennt. Weil sich aufgrund unterschiedlicher Wellenlängen des Lichts die jeweiligen Fokussierabstände minimal unterscheiden, sorgt der Lichtquellen-Sensor dafür, dass die AF-Einheit für präzise und zuverlässige Ergebnisse anpasst. "

tlumacze bo pewnie nie znasz:

dla dalszego podniesienia dokladnosci ostrzenia zastosowanoa w mk3 specjalny sensor , ktory rozpoznaje rozne zrodla swiatla i ich sklad spektralny. Poniewaz z powodu roznej dlugosci fal odleglosc fotografowania sie minimalnie roznia ..... "

i to w starszych modelach owocuje tym , iz poprawka AF w zaleznosci od barwy swiatla czyli dlugosci fali swietlnej zmienia sie w zakresie hmm ok +-3 , co odpowiada wlasnie w zaleznoci od obiektywu , odleglosci owym fluktuacja rozdzielczosci, tak znacznym .
Innymi slowy uklad mierzy inna odleglosc w swietle cieplym , inna zimnym.
 
 
kozidron
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Wrz, 2012   

Fotoamor napisał/a:
napisz moze do canona , ze to jakis zart wprowazajac kompensacje barwy w ukladzie pomiaru swiatla. wchodza niepotrzebnie w koszty . ty kozidron wie lepiej ze to niepotrzebne.


ja nie o tym :wink:

tylko o tym :razz:

1.
Fotoamor napisał/a:
Kazdy wie, ze lepiej jest matryce leciutko przeswietlic niz niedoswietlic


2.
Fotoamor napisał/a:
to jest zagadnienie na oddzielny watek.
Takie opinie nie sa miarodajne. Mozna je traktowac jako ciekawostke.


3.
Fotoamor napisał/a:
rozjasnianie ma granice - nie jest to spowodowane matryca - to wynika z charakterystyki obrazu


4.
Fotoamor napisał/a:
nie ma wiec potrzeby porownywania zachowania matryc w warunkach niedoswietlenia.


5. no i moje ulubione o negatywie :razz: :wink:

Fotoamor napisał/a:
ale jesli rozjasnisz za duzo to pojawia sie gdzies negatyw przypominajacy solaryzacje , albo jesli robisz to suwakiem opbraz staje sie szary..



6. no i takie co totalnie nie mają nic wspólnego z rzeczywistością, jeżeli robisz zdjęcie canonem na iso 1600 :razz:

Fotoamor napisał/a:
dla tych normalnie stosowanych lokalnych rozjasnien matryca C zachowuje sie calkiem normalnie , zgoda przy pushowaniu szumi , na pewno wiecej niz N , tylko po co pushowac ?


pushować powiadasz :mrgreen: :twisted:


Świetna dawka humoru, tak trzymać :razz:
 
 
mozer 
Temu Panu już podziękujemy
bo Pentax



Pomógł: 86 razy
Posty: 8591
Wysłany: Pią 07 Wrz, 2012   

Niestety przepalanie to spore ryzyko, nawet jak ma się wiarygodny uniWB.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10