Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
"Magic number" Rowella
Autor Wiadomość
111lisu 
Rozmowny
Wyznawca Debiana



Posty: 240
Skąd: Sanok
Wysłany: Pon 06 Maj, 2013   "Magic number" Rowella

http://www.darekfoto.pl/poradnik/ciektx13.html

Na innych stronach ten sam opis:

Do superdelikatnego dopalania w świetle zastanym lampą przydaje się jeszcze tzw. "magic number", który eksperymentalnie ustalił Galen Rowell, znakomity fotograf amerykański. Rowell zastrzega, że to tylko sprawa jego osobistego gustu, ale obejrzawszy zdjęcia, zdecydowałem, że zupełnie bez przykrości podzielam jego gust :-) Otóż, dla dopalania tak delikatnego, ze trudno się domyślić, ze lampa w ogóle była w użyciu, dopóki się nie obejrzy idealnie tego samego zdjęcia zrobionego bez lampy, należy zdjęcie naświetlać na światło zastane, ignorując posiadanie flesza, a na lampie pracującej w trybie 3D matrix fill-in ustawić kompensacje światła błyskowego minus 1,7 (minus jeden i dwie trzecie działki). Uwaga: żeby zejść z czasem poniżej 1/60s, ale zachować synchronizacje lampy, trzeba przestawić synchronizacje na SLOW. Kompensacja ustawiona na lampie odnosi się tylko do światła błyskowego i nie ma wpływu na ekspozycje obliczona przez aparat dla światła zastanego. "Magic number" Rowella, czyli minus 1.7, daje tak delikatne dopalenie lampa, ze efekt rzuca na kolana - dłuższy czas trzeba się wpatrywać na odbitce w znakomicie oświetlony portret, żeby się domyślić, ze flesz był w ogóle w użyciu. Piękne, miękkie, prawie bezkierunkowe światło. Próbowałem, wyniki są rewelacyjne, najlepsze przy portretach i reportażu we wnętrzach. Spróbuj. Aha, do portretu dobrze też jest opuścić na palnik wbudowany w lampę dyfuzor do szerokich kątów, i ustawić zoomujacy palnik lampy na najszerszy kat rozsyłu światła (jak do obiektywu 18 mm). Świadomie można wyłączyć przedbłyski wtedy, kiedy lampa na aparacie ma zdalnie odpalać błyskiem inne lampy; w przeciwnym razie lampy pomocnicze będą odpalać na przedbłysk, przedwcześnie.

Mam pytanie z jakim "programem" ten zabieg daje najlepszy efekt (A,P,M)?
Bo w trybie A wychodzą mi jakieś dziwne fotki (niedoświetlone), natomiast w M tył mam jakiś ciemny.
A w P to rożnie.
Na kilku forach widziałem pochlebne opinie, ale ja nie mam "powtarzalności konstrukcji" ;)
A może mój Nissnin nie pracuje w tym trybie (3D matrix fill-in)?
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Pon 06 Maj, 2013   

Po pierwsze:
111lisu napisał/a:
Piękne, miękkie, prawie bezkierunkowe światło.
To oksymoron. Takie światło jest przede wszystkim nijakie.
A po drugie, opisana tu metoda służy wyłącznie wypełnieniu cieni na pierwszym planie.
111lisu napisał/a:
Mam pytanie z jakim "programem" ten zabieg daje najlepszy efekt (A,P,M)?
W takim, w którym flesz nie jest liczony do ekspozycji - najbezpieczniej w M, bo zadziała w każdym systemie.
111lisu napisał/a:
Bo w trybie A wychodzą mi jakieś dziwne fotki (niedoświetlone), natomiast w M tył mam jakiś ciemny.
W A może być różnie w zależności od systemu, natomiast tył w M nie będzie ciemny, jeśli naświetlasz zastane w punkt (drabinka na zero).
111lisu napisał/a:
A może mój Nissnin nie pracuje w tym trybie (3D matrix fill-in)?
To mało istotne.
 
 
111lisu 
Rozmowny
Wyznawca Debiana



Posty: 240
Skąd: Sanok
Wysłany: Pon 06 Maj, 2013   

W trybie M drabinkę dawałem na zero, jednak za długo tego nie ćwiczyłem.
Tak naprawdę to zdjęcia z lampą mnie denerwują to takie NTSC "Nigdy Ten Sam Color" nie przewidywalne
Zwłaszcza jak pstrykam dzieci jakiś mikołaj choinka itp. albo jasny środek albo ciemne całkiem
albo rozmazane ech... kilka da się wybrać a reszta jakieś takie. Przy zastanym jakoś łatwiej

Czytałem też to: http://tadgawin.blogspot....-fleszem-w.html ,
ale nie ćwiczyłem tematu.
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Pon 06 Maj, 2013   

111lisu napisał/a:
W trybie M drabinkę dawałem na zero, jednak za długo tego nie ćwiczyłem.
Zero jest dla zastanego, czyli powinno dawać prawidłowo naświetlony kadr nawet bez flesza.
111lisu napisał/a:
Tak naprawdę to zdjęcia z lampą mnie denerwują to takie NTSC "Nigdy Ten Sam Color" nie przewidywalne
Dosyć przewidywalne, zwłaszcza, jeśli nie odbijasz... Żelujesz lampę do światla zastanego?
111lisu napisał/a:
Zwłaszcza jak pstrykam dzieci jakiś mikołaj choinka itp. albo jasny środek albo ciemne całkiem
albo rozmazane ech
Za rozmazanie odpowiada czas naświetlania i poruszenie obiektów w trakcie jego trwania. Jeśli pierwszy plan masz oświetlony głównie fleszem, a czas naświetlania dla zastanego nie jest długi, to ślady poruszeń będą praktycznie niewidoczne.
111lisu napisał/a:
Przy zastanym jakoś łatwiej
Kwestia wprawy - to naprawdę nic trudnego. Masz po prostu dwie ekspozycję na jednej klatce (flesz i zastane) i sterujesz proporcją między nimi.
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 07 Maj, 2013   

Obawiam się, że ten „magic number” będzie mocno zależny od systemu, skoro mowa o TTL i jakimś matrycowym pomiarze specyficznym dla Nikona, jak się do myślam. A nawet od użytej lampy może być zależny. Myślę też, że od sytuacji oświetleniowej, tzn. ile w tych cieniach brakuje.
 
 
Usjwo 
Optyczny



Pomógł: 25 razy
Posty: 4172
Skąd: Shanghai
Wysłany: Wto 07 Maj, 2013   

Ja używam "magic number" od -1 do -1.5EV w trybie Av na Canonie, dokładnie w calu który opisał jaad75

jaad75 napisał/a:
opisana tu metoda służy wyłącznie wypełnieniu cieni na pierwszym planie.


Subiektywnie muszę stwierdzić że u mnie też się sprawdza :grin: , obiektywnie muszę przyznać że metoda znana jest już od dawna.
 
 
111lisu 
Rozmowny
Wyznawca Debiana



Posty: 240
Skąd: Sanok
Wysłany: Wto 07 Maj, 2013   

No, zapewne Ameryki nie odkryłem ;)
W wolnej chili spróbuję z samą lampą wbudowaną na jakimś krótkim odcinku
mam wrażenie, że coś z moją lampą Nissin nie do końca jest halo.
Oczywiście mogę się mylić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9