Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Witam.
Chcialbym uzyskac pomoc w wyborze lampy odpowiedniej do moich potrzeb i kilka informacji o jej dzialaniu.
Mianowiscie. chcialbym zrobic sobie takie domowe male studio (przeznaczenie wylacznie amatorskie). Przeczytalem ze dobrym sposobem na uzyskanie fajnego swiatla jest rozstawienie 3 lamp (jedna na aparacie i dwie z lewej i prawej strony fotografowanego obiektu). potrzebuje dosc ostrego swiatla do dynamicznych zdjec raczej malego formatu. takich jak "zamrozona" woda lejaca sie do kieliszka. Lecz nie zdecydowalem sie na kupno namiotu bezcieniowego poniewaz chcialbym rownierz fotografowac cos wiekszego jak np jakas osobe. Wiec prosze o info jakie lampy wystarczyly by do moich zdjec.
Nastepna sprawa to ich dzialanie. Czy jezeli np kupie 3 lampy to bede mogl je wyzwalac jednoczesnie bez dodatkowych akcesoriow? czytalem cos o podczerwieni...
I czy bede mogl robic zdjecia dynamiczne na krotkich czasach naswietlania np 1/2000
z wykorzystaniem wszystkich lamp jednoczesnie. Bardzo prosze o propozycje jakis modeli ktore beda kosztowaly w miare malo.
Namiot bezcieniowy na pewno nie jest dobrym sposobem na fotografowanie płynów. Poczytaj trochę o tym, klasycznie szkło czy płyny fotografujemy podświetlając je od tyłu.
Co do wyzwalania bez dodatkowych akcesoriów to w małym studio powinno się udać, pod warunkiem, że Twój aparat potrafi błysnąć wbudowaną lampą błyskową w trybie manualnym. Wariant drugi, jeśli wbudowana nie pracuje w manualu: lampy wyzwalane błyskiem wbudowanej potrafią pominąć przedbłysk pomiarowy. Wariant trzeci: poświęcisz jedną z lamp na błyskanie z gorącej stopki aparatu (trochę szkoda). Wariant optymalny: zakup niedrogiego radia, co jest po prostu najwygodniejsze i uniwersalne. Ale można zacząć od fotoceli.
Co do krótkich czasów 1/2000 to będzie z tym kłopot, bo tanie lampy manualne nie pracują w trybie HSS (który zresztą znacząco redukuje ilość dostępnego światła). Zejście poniżej czasu X z lampami reporterskimi się nie uda. Są sztuczki, które pozwalają trochę ten problem ominąć, ale przy pomocy wolnych lamp studyjnych.
komor czy mowisz o tym--------> https://www.youtube.com/watch?v=LjOK2FK0Izs
5:05
czy takie cos faktycznie sie sprawdza?
a jezeli nie to czy np dwie lampy oswietlenia stalego + jedna lampa blyskowa beda dobrym rozwiazaniem?
Np dwie takie + 2 softboxy------------> http://allegro.pl/lampa-s...3524881524.html i do tego to: -----------> http://allegro.pl/bea-nik...3509219272.html . Podalem tylko przyklad bo za bardzo sie na tym nie znam jezeli jest np cos innego lub tanszego i wystarczajacego na moje potrzeby to prosze o propozycje.
I jeszcze jedno... Czy dobrej jakosci lampy swiatla stalego sa w stanie zastapic błysk? Podkreslam ze nie musze oswiatlac duzego obszaru tylko male pomieszczenie.
------------> https://www.youtube.com/watch?v=oxwWF7CZnm8 znalazlem taki filmik tylko nie moge nigdzie znalesc lamp o ktorych mowi ten koles:)
haxx, pokazany na tym filmie sposób to jeden z przynajmniej dwóch sposobów.
Mieszanie błyskowego ze światłem stałym może być problematyczne ze względu na różnice temperatury światła. Ja proponuję zakup dwóch–trzech tanich manualnych lamp typu YongNuo YN560 (mam, polecam), do tego statywy i modyfikatory o których wielokrotnie pisaliśmy w starszych wątkach.
haxx napisał/a:
Czy dobrej jakosci lampy swiatla stalego sa w stanie zastapic błysk?
Zarówno błysk jak i stałe ma swoje wady i zalety. Przy fotografii ludzi błyskowe powoduje, że ludzie się nie krzywią i nie mają zwężonych źrenic. Z kolei światło stałe ma tę zaletę, że łatwiej modelować i przewidywać efekt oświetleniowy. Ale do światła stałego musisz zakupić znacznie droższe modyfikatory, odporne na wyższą temperaturę, podejrzewam też, że szybciej zżółkną od użytkowania.
Studyjne lampy błyskowe wyposażone w piloty, podobnie jak przy świetle stałym, łatwiej przewidywać (o ile piloty nie są znacząco przesunięte od palnika błyskowego), a nie potrzeba już odpornych temperaturowo modyfikatorów. Ale nadal jest to sprzęt mało mobilny, którego nie zabierzesz w plener bez źródła zasilania. Jak widzisz wszystkie te rozwiązania są do czegoś dobre, a do czegoś innego niekoniecznie.
haxx napisał/a:
znalazlem taki filmik tylko nie moge nigdzie znalesc lamp o ktorych mowi ten koles:)
Scott Kelby to Amerykanin, używa pewnie sprzętu dostępnego tam, a niekoniecznie u nas. Poza tym raczej nie musi oszczędzać.
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013
Na a...o znajdziesz sporo lamp studyjnych w cenie ok.300zł - więc taki zestaw spokojnie ci wystarczy - zwłaszcza że są one wyposażone w światło pilotujące - stałe - więc bedziesz dobrze widział co i jak oświetlasz. W przeciwieństwie do tanich "reporterskich" lampek.
Oczywiście łatwiej też do nich o akcesoria typu softboxy, wrota czy spoty.Najlepiej kupić 3-4 tego samego typu - bedziesz miał ze wszystkich jednakowe światło , a nie "od sasa do lasa". Fotografująć z fleszem nie musisz stosować krótkich czasów - bo flesz może dawać od 1/10 000 s do 1/250s zależnie od ustawienia i mocy. Oczywiście tanie małej mocy - mogą dawać jakiś wycinek tego zakresu , ale nawet one powinny "mrozić" lecącą kroplę wody. Nawet najmniejsza studyjna lampa 80Ws ma moc przeliczeniową - liczbę przewodnią ok 30, czyli są to dość mocne lampy. A przecież nie brakuje i takich co mają po 800 i więcej Ws. Na domowe potrzeby wystarczą ci z powodzeniem te najmniejsze , byle miały regulację mocy (im więcej stopni tym lepiej), bo możesz mieć problem z zejściem z wartością przysłony poniżej 5,6 przy 80 ISO.
to sa monobloki a te sa przeciez najszybsze przy maksymalnej mocy.
Długi [Usunięty]
Wysłany: Wto 17 Wrz, 2013
Kupiłem nikona D3100 18-105 VR robię dużo zdjęć w ciemnościach i mam zamiar kupić lampę błyskową ale za śmieszne pieniądze nie znam się na żadnych parametrach lamp bo jestem nowicjuszem w fotografi co myślicie jak na początek kupiłbym : http://allegro.pl/lampa-b...3541890753.html
ja moze ekspertem nie jestem ale z tego co sie dowiedzialem i z forum i z roznych poradnikow w internecie to jezeli robisz duzo zdjec w ciemnosci to moim zdaniem lepiej jest wydac duzo wiecej ale na cos pewnego. mam tu na mysli lampe systemowa (czyli firmowa nikona). ja za kilka miesiecy zmieniam aparat na nikona d 7100 i chce kupic taka wlasnie lampe http://allegro.pl/lampa-n...3565971054.html
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13