Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sob 28 Gru, 2013 Zestaw do reportażu do 20 tys.
Witajcie.
Z początkiem roku planuję założyć własną działalność wspartą finansowo przez Urząd Pracy. Kwota, jaką mogę otrzymać oscyluje w okolicach 20 tys. zł.
Poszukuję sprzętu, który służyć mi będzie do obrazowania wydarzeń w mieście (zamknięte pomieszczenia, koncerty, mecze pod chmurką i na hali).
Dotychczas używałem służbowego Nikona D300 + 17-55 + chińska lampa i było całkiem znośnie, choć bez fajerwerków.
Sprzęt musi być nowy, zakup na FV.
Największym problemem jest podjęcie decyzji - FX vs DX. W tej kwocie chcę zamknąć się z całym zestawem, tj. body + szkła + lampa. Wstępnie myślałem o czymś takim:
- Nikon D600
- N24-70/2.8
- N70-200/2.8
- SB-700
ewentualnie odpowiedniki od Canona z 6D.
Opcją jest też zakup D7100 + zoomy 2.8 + jakieś stałki. DX lepiej sprawdzi się przy sporcie, AF w D7100 to chyba doskonałe rozwiązanie przeniesione z D300 więc pod tym względem nie powinno być lipy.
Nie no, źle to jakby pytał o Sony czy Pętaksa. Canon nawet jak ma gorszy AF to jest on wystarczający do wszystkiego. Albo usłyszysz, że przecież centralny dobry i jakiś znany fotograf to używa tylko centralnego
Czyli bardziej Nikon niż Canon?
Czytałem właśnie reckę D610 i narzekają, że średnio wygodnym będzie używanie go z cięższymi szkłami typu 24-70 czy 70-200, brane właśnie przeze mnie pod uwagę.
A co myślicie o opcji D800? Wtedy musiałbym przyoszczędzić na szkłach...
Nie będę się wypowiadał co do aparatu i szkieł, ale podpowiem tylko, że dla tych zastosowań i to w wersji komercyjnej, to radziłbym Ci uzupełnić zestaw o dodatkowe dwie albo nawet 3 lampy błyskowe, niekoniecznie dużej mocy (LP w granicach 36-50) ale z możliwością wyzwalania radiowego. Te dodatkowe niekoniecznie muszą być oryginalne (koszty). Do tego zestaw kolorowych filtrów żelowych (za 30 złotych) i możesz bawić się w ciekawe efekty świetlne (światło kontrujące, podświetlanie wybranych fragmentów sceny...). Bo sam tylko błysk znad aparatu - to mało ambitne i nie zwróci niczyjej uwagi na Twoje dokonania, a pamiętaj, że konkurencja w tej branży jest spora
Powodzenia
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Sob 28 Gru, 2013
6d z zestawem zumów reporterskich spokojnie da radę i spisze się lepiej niż jakikolwiek pentax
mihau_k, mimo wszystko nie szedłbym na kompromisy i brał nikona d6XX, zamiast sb700 wolałbym metza 58, dodatkowy przedni palnik jak można błyskać doskonale się spisuje przy reporterce i co najważniejsze ta lampa nie przegrzewa się tak szybko jak te od nikona i posłuży dłużej.
Oba zumy nikona to świetne szkła, które doskonale się sprawdzą przy tego typu pracy. Nie miałbym nic im do zarzucenia gdyby nie złażąca guma (na pierścieniu zuma) z 24-70. Czego by nie powiedzieć,to ta guma nie ma wpływu na dalszą pracę
Taa... Ty naprawdę myślisz, że ja w te Twoje "testowania" Pentaksów wierzę?
kozidron napisał/a:
ale nie tak jak twój kolega kaleka 50D w studio
On nie testował, on używa. A i fotograficzne kaleki spotykałem znacznie większe niż on. Ba, nawet uważające się za profesjonalnych fotografów...
maciejs napisał/a:
Cały czas w 1D MIII jadę na centralnym
Bo masz przyzwyczajenia z 350D. Ja centralnego używam zdecydowanie rzadko, by nie powiedzieć, że prawie wcale - najczęściej używam czujników w okolicach górnych mocnych punktów kadru.
maciejs napisał/a:
alee ja to miałem mniejszy budżet
I przede wszystkim mogłeś kupić używkę.
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Nie 29 Gru, 2013
jaad75 napisał/a:
Taa... Ty naprawdę myślisz, że ja w te Twoje "testowania" Pentaksów wierzę?
nie ma znaczenia w tej chwili jakie podłoże ma twoja ślepa miłość, pentax do reporterki (śledzenia obiektów w ruchu) nadaje się słabo.
jaad75 napisał/a:
Bo masz przyzwyczajenia z 350D. Ja centralnego używam zdecydowanie rzadko, by nie powiedzieć, że prawie wcale - najczęściej używam czujników w okolicach górnych mocnych punktów kadru.
Przecież to może być kwestia zarówno przyzwyczajenia jaki tego jaki chcemy mieć kadr takie przyzwyczajenia często mają miejsce jak nie "ma zapasu" z czego kadrować. W sumie nie ma w tym nic złego, co innego, że z np. z d800 nie trzeba mieć aż takiej spinki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 10