Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: hijax_pl
Nie 05 Sty, 2014
Zestaw do reportażu do 20 tys.
Autor Wiadomość
mihau_k 
Nowy


Posty: 4
Wysłany: Sob 28 Gru, 2013   Zestaw do reportażu do 20 tys.

Witajcie.

Z początkiem roku planuję założyć własną działalność wspartą finansowo przez Urząd Pracy. Kwota, jaką mogę otrzymać oscyluje w okolicach 20 tys. zł.
Poszukuję sprzętu, który służyć mi będzie do obrazowania wydarzeń w mieście (zamknięte pomieszczenia, koncerty, mecze pod chmurką i na hali).
Dotychczas używałem służbowego Nikona D300 + 17-55 + chińska lampa i było całkiem znośnie, choć bez fajerwerków.

Sprzęt musi być nowy, zakup na FV.

Największym problemem jest podjęcie decyzji - FX vs DX. W tej kwocie chcę zamknąć się z całym zestawem, tj. body + szkła + lampa. Wstępnie myślałem o czymś takim:
- Nikon D600
- N24-70/2.8
- N70-200/2.8
- SB-700
ewentualnie odpowiedniki od Canona z 6D.

Opcją jest też zakup D7100 + zoomy 2.8 + jakieś stałki. DX lepiej sprawdzi się przy sporcie, AF w D7100 to chyba doskonałe rozwiązanie przeniesione z D300 więc pod tym względem nie powinno być lipy.

Co proponujecie?
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






maciejs 
Uczestnik
stary wyjadacz :-D


Posty: 56
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 28 Gru, 2013   

Canon 6D + 70-200mm f/2.8L + 24-70mm f/2.8L + Canon Speedlite 580EX II
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Sob 28 Gru, 2013   

mihau_k napisał/a:
zamknięte pomieszczenia, koncerty, mecze pod chmurką i na hali
Ze względu na słabe światło lepszym rozwiązaniem będzie D600/D610.
maciejs napisał/a:
Canon 6D
Taa, zwłaszcza do sportu... :roll:
 
 
lotofag 
Optyczny
*******



Pomógł: 41 razy
Posty: 1974
Skąd: WA-WA
Wysłany: Sob 28 Gru, 2013   

jaad75 napisał/a:
maciejs napisał/a:
Canon 6D
Taa, zwłaszcza do sportu... :roll:

Nie no, źle to jakby pytał o Sony czy Pętaksa. Canon nawet jak ma gorszy AF to jest on wystarczający do wszystkiego. Albo usłyszysz, że przecież centralny dobry i jakiś znany fotograf to używa tylko centralnego ;)
 
 
mihau_k 
Nowy


Posty: 4
Wysłany: Sob 28 Gru, 2013   

Czyli bardziej Nikon niż Canon?
Czytałem właśnie reckę D610 i narzekają, że średnio wygodnym będzie używanie go z cięższymi szkłami typu 24-70 czy 70-200, brane właśnie przeze mnie pod uwagę.

A co myślicie o opcji D800? Wtedy musiałbym przyoszczędzić na szkłach...
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Sob 28 Gru, 2013   

mihau_k, lepiej nie oszczędzaj na szkłach, poza tym, do sportu i słabego światła, to akurat D6x0 wydaje mi się lepszym rozwiązaniem.
 
 
mihau_k 
Nowy


Posty: 4
Wysłany: Sob 28 Gru, 2013   

W D610 poprawili AF w stosunku do D600? Bo coś kojarzę, że tam jakieś problemy były.
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Sob 28 Gru, 2013   

mihau_k, problemy były z AF-em części D800, D600 miał pylącą migawkę.
 
 
Soniak10 
Optyczny
A700, X-S1, G90



Pomógł: 22 razy
Posty: 1184
Wysłany: Sob 28 Gru, 2013   

mihau_k napisał/a:
zamknięte pomieszczenia, koncerty

Nie będę się wypowiadał co do aparatu i szkieł, ale podpowiem tylko, że dla tych zastosowań i to w wersji komercyjnej, to radziłbym Ci uzupełnić zestaw o dodatkowe dwie albo nawet 3 lampy błyskowe, niekoniecznie dużej mocy (LP w granicach 36-50) ale z możliwością wyzwalania radiowego. Te dodatkowe niekoniecznie muszą być oryginalne (koszty). Do tego zestaw kolorowych filtrów żelowych (za 30 złotych) i możesz bawić się w ciekawe efekty świetlne (światło kontrujące, podświetlanie wybranych fragmentów sceny...). Bo sam tylko błysk znad aparatu - to mało ambitne i nie zwróci niczyjej uwagi na Twoje dokonania, a pamiętaj, że konkurencja w tej branży jest spora :idea:
Powodzenia :smile:
 
 
kozidron
[Usunięty]

Wysłany: Sob 28 Gru, 2013   

6d z zestawem zumów reporterskich spokojnie da radę i spisze się lepiej niż jakikolwiek pentax :razz:

mihau_k, mimo wszystko nie szedłbym na kompromisy i brał nikona d6XX, zamiast sb700 wolałbym metza 58, dodatkowy przedni palnik jak można błyskać doskonale się spisuje przy reporterce i co najważniejsze ta lampa nie przegrzewa się tak szybko jak te od nikona i posłuży dłużej.
Oba zumy nikona to świetne szkła, które doskonale się sprawdzą przy tego typu pracy. Nie miałbym nic im do zarzucenia gdyby nie złażąca guma (na pierścieniu zuma) z 24-70. Czego by nie powiedzieć,to ta guma nie ma wpływu na dalszą pracę :wink:
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Sob 28 Gru, 2013   

kozidron napisał/a:
6d z zestawem zumów reporterskich spokojnie da radę i spisze się lepiej niż jakikolwiek pentax :razz:
Rozumiem, że "przetestowałeś"... :lol:
 
 
kozidron
[Usunięty]

Wysłany: Sob 28 Gru, 2013   

jaad75 napisał/a:
Rozumiem, że "przetestowałeś"... :lol:


oczywiście :razz: ale nie tak jak twój kolega kaleka 50D w studio :P
 
 
maciejs 
Uczestnik
stary wyjadacz :-D


Posty: 56
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 28 Gru, 2013   

jaad75, taa ile ja w tej siatkówce czy piłce ręcznej używam bocznych pól AF.. :roll:

Cały czas w 1D MIII jadę na centralnym :wink: Do tego 70-200 f/2.8 L

alee ja to miałem mniejszy budżet :razz:
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Sob 28 Gru, 2013   

kozidron napisał/a:
oczywiście :razz:
Taa... Ty naprawdę myślisz, że ja w te Twoje "testowania" Pentaksów wierzę? :lol:
kozidron napisał/a:
ale nie tak jak twój kolega kaleka 50D w studio :P
On nie testował, on używa. A i fotograficzne kaleki spotykałem znacznie większe niż on. Ba, nawet uważające się za profesjonalnych fotografów...
maciejs napisał/a:
Cały czas w 1D MIII jadę na centralnym :wink:
Bo masz przyzwyczajenia z 350D. Ja centralnego używam zdecydowanie rzadko, by nie powiedzieć, że prawie wcale - najczęściej używam czujników w okolicach górnych mocnych punktów kadru.
maciejs napisał/a:
alee ja to miałem mniejszy budżet :razz:
I przede wszystkim mogłeś kupić używkę.
 
 
kozidron
[Usunięty]

Wysłany: Nie 29 Gru, 2013   

jaad75 napisał/a:
Taa... Ty naprawdę myślisz, że ja w te Twoje "testowania" Pentaksów wierzę? :lol:


nie ma znaczenia w tej chwili jakie podłoże ma twoja ślepa miłość, pentax do reporterki (śledzenia obiektów w ruchu) nadaje się słabo.

jaad75 napisał/a:
Bo masz przyzwyczajenia z 350D. Ja centralnego używam zdecydowanie rzadko, by nie powiedzieć, że prawie wcale - najczęściej używam czujników w okolicach górnych mocnych punktów kadru.


Przecież to może być kwestia zarówno przyzwyczajenia jaki tego jaki chcemy mieć kadr :roll: takie przyzwyczajenia często mają miejsce jak nie "ma zapasu" z czego kadrować. W sumie nie ma w tym nic złego, co innego, że z np. z d800 nie trzeba mieć aż takiej spinki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10