Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Kompakt cyfrowy, trudny wybór, jakieś sugestie ?
Autor Wiadomość
Andrzej.M.
[Usunięty]

Wysłany: Czw 02 Sty, 2014   

Jak się już upierasz przy "testach" z d-preview - to podrzucam ci wycinek prawidłowego porównania (możesz sobie sam wejść na tę stronę i sprawdzić dając różne ustawienia ). d-preview

Na jasnych miejscach te różnice będą nieco mniejsze - bo najbardziej szumy widać w cieniach.
Możesz również sprawdzić o ile więcej ISO możesz ustawić w lustrzance czy bezlusterkowcu żeby szum był taki sam. Wybrałem pliki RAW specjalnie - bo w nich najmniej majstrują producenci, a w JPG - najwięcej (wyostrzenia, odszumianie itp) - stąd porównywanie jpgów jest najmniej miarodajne.

Przechwytywanie.JPG
porównanie różnych aparatów - 2kompakty lustrzanka Pentax i bezlusterkowiec Sony
Plik ściągnięto 5274 raz(y) 92,92 KB

 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






seba840 
Początkujący


Posty: 47
Wysłany: Pią 03 Sty, 2014   

AndrzejM.Makuch tylko że ja mówiłem o niskim iso a nie wysokim :) no i gdzie tu porównywać kompakta do lustrzanki za 5 tysi :)
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Pią 03 Sty, 2014   

Ale po co tak daleko szukać?
Nikon D3200 vs Nikon P7700
 
 
seba840 
Początkujący


Posty: 47
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014   

Wojmistrz napisał/a:
Zastanawia mnie, dlaczego na twojej liście nie pojawił się żaden bezlustrowiec - A3000, NEX-3 czy inne tanie modele.


No właśnie jeszcze trochę poczytałem i przyciągnął mnie sony nex-3nl (16-50) i panas gx1 (14-42) są w kwocie do 1650zł czyli mniej niż p7700 lub jeżeli byłoby warto dołożyć te 400zł to nex-5rkb (18-55)

I chciałbym się jeszcze dowiedzieć jeżeli by ostatecznie by padło na takiego bezlustrowca to czy robienie zdjęć w domowych/spacerowych/imprezowych warunkach wystarczy na początek ten standardowy obiektyw czy te standardowe są najniższej jakości jakie może dać ?
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014   

seba840, w lustrzankach (i bezlustrowcach) jest tak, że ze względu na samą wielkość matrycy, w ogólnym znaczeniu robią lepsze zdjęcia od kompaktów (oczywiście pomijam drogie kompakty w dużymi matrycami). Jest pewien pułap, którego nie warto przekraczać z korpusem, bo ani się tego nie dostrzeże, ani nie wykorzysta, za to jest drugi czynnik na jaki trzeba zwracać uwagę - optyka, czyli wszelkie obiektywy jakie montujemy do korpusu. I tak, mając budżet np 5k, kupując aparat za 4k i 1k na obiektyw, nie uzyska się amatorsko praktycznie lepszych rezultatów niż aparatem za 1k z tym samym obiektywem. Jeśli natomiast kupi się aparat za 1k, a na obiektyw wyda 4k, to jak łatwo się domyśleć, nawet super korpus można odstawić na półkę :D
Osobiście niezbyt lubię bezlustrowce, bo dopiero za kilka lat będzie na tyle duży wybór obiektywów, by realnie zagroziło to pozycji lustrzanek.
 
 
seba840 
Początkujący


Posty: 47
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014   

Wojmistrz czyli wnioskując z tego co napisałeś lepiej pozostać przy kompaktach lub od razu uderzyć na lustra tak to miałem zrozumieć ? :wink:
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014   

Nie!
Tania lustrzanka zamiast modelu z górnej półki + przyzwoite szkło to jest optymalny komplet. To była odpowiedź na to czy warto dopłacić te 400zł do NEX 5 - ja przyznam, że nie wiem bo w normalnych lustrzankach łatwiej można dopasować pod siebie obiektywy.
Praktycznie jedna z najtańszych nowoczesnych lustrzanek + w miarę uniwersalne pierwsze szkło, to było to co ci poleciłem. W grę wchodził jakiś tani Nikon - D3100, D3200 lub Canon 1100D + nieco uniwersalniejszy obiektyw od 18-55, czyli Nikkor 18-105 lub Canon 18-135. Dokupić obiektyw w przyszłości pod rozwijające się zainteresowania łatwiej niż kupić wszystko od nowa za rok czy dwa. Jeśli nawet by ciebie to nie pochłonęło, to w automacie nadal będzie robić lepsze fotki niż kompakt w tej samej cenie. Tyle w temacie :)
 
 
seba840 
Początkujący


Posty: 47
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014   

kurcze tylko te gabaryty ;/ nie mogę znaleźć ile taki obiektyw do nikona 18-105 waży i jaka ma długość ?
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014   

Już wcześniej liczyłem, chyba było 770g tylko nie mam pewności czy nie z 18-55.

[ Dodano: Pon 06 Sty, 2014 23:29 ]
Nikon D3100 i D3200: ok. 505 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Canon 1100D: ok 495g (z akumulatorem)

Nikkor:
AF-S DX 18-55 mm f/3.5-5.6G VR 265 g
AF-S DX 18-105 mm f/3.5-5.6 VR ED 480 g

Canon:
EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II 200g
EF-S 18-135 mm f/3.5-5.6 IS 455 g

I jeszcze taka informacja, nie zawsze lekki znaczy lepszy. Waga samego aparatu ma znaczenie jeśli chodzi o stabilizowanie podczas wykonywania zdjęcia, bo napinają się mięśnie i do czasu aż zaczną drżeć, są lepszą stabilizacją niż przy lekkim kompakcie. Poza tym normalnie aparat trzymasz prawą ręką, lewą obejmujesz obiektyw, a oko masz przy wizjerze co daje 3 punktowe oparcie.


http://camerasize.com/compare/#364,317
 
 
seba840 
Początkujący


Posty: 47
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014   

mam jeszcze jedno pytanie takim nikonem d3200 18-105 uzyskam wyostrzenie twarzy i rozmycie tła czy do takiego czegoś są inne obiektywy ? i czy Jasność f/3,5 - 5,6 daje rade w pomieszczeniach?
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Wto 07 Sty, 2014   

Przydała by się lepsza światłosiła, np tanio dokupisz sobie 50mm f/1.8 czy coś podobnego (jest ku temu specjalny dział).
Jeśli chodzi o rozmycie tła :mrgreen: , o ile nic nie pomyliłem uwzględniając wielkość matryc, to przy minimalnej ogniskowej 18mm (eq 27mm) i przysłonie f/3.5, da to efekt rozmycia tła - głębię ostrości, jak dla kliszy małoobrazkowej f/5.25. P7700 natomiast przy 6mm (eq 28mm) i f/2, będzie miał rozmycie w okolicach f/9.33. Licząc skrajne maksymalne ogniskowe z minimalną przysłoną, 105mm (eq 157,5mm) f/5.6 będzie jak f/8.4, a 42,8mm (eq 200mm) i f/4 da efekt GO jak f/18,69. Jeśli zależy ci na płytkiej głębi ostrości, to oczywiście wyniki te są na wielki plus lustrzanki. Oczywiście pisałem o głębi a nie światłosile, bo ta jest niezmienna. Teoretycznie wiadomo, że f/2 będzie lepsze od f/3.5, ale stabilizacja w obiektywie i możliwości pracy na duuuużo wyższym używalnym ISO znacznie to rekompensują.
 
 
seba840 
Początkujący


Posty: 47
Wysłany: Wto 07 Sty, 2014   

Wojmistrz A 50mm f/1.8 to jest jakieś inne określenie jak to 18-105 f/3,5 - 5,6 ? czy to zupełnie inny obiektyw ?
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 07 Sty, 2014   

seba840, Test obiektywu Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G.
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Wto 07 Sty, 2014   

Zupełnie inny obiektyw - stałoogniskowy, czasami nazywany artystycznym. Fotografowie zazwyczaj używają obiektywów stałoogniskowych (nie zmiennoogniskowych "zoomów") ze względu na dużo wyższą jakość obrazu i lepszą możliwość kontroli ostrzenia. Często również w tego typu obiektywach nie korzystają z auto fokusa. W klasie amatorskiej/budżetowej jest to już bardzo dobre szkło. Oczywiście są jaśniejsze ale cena...
Podam na przykładzie Canona w ceneo.pl:
Canon 1.8/50mm od 387zł
Canon 1.4/50mm od 1329zł
Canon 1.2/50mm od 5818zł
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 07 Sty, 2014   

Wojmistrz napisał/a:
Fotografowie zazwyczaj używają obiektywów stałoogniskowych

No, to spore uproszczenie. Wszystko zależy od rodzaju wykonywanej fotografii przecież.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 12