Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Jeszcze ustalcie najpierw, o którym FinalCut rozmawiacie, czy o tym sprzed popsucia, czy już tym popsutym (FinalCut X), z powodu którego ludzie się przesiadają na Premiera lub po prostu odmawiają upgrade’u na wersję FCP X.
Ale tak na marginesie, Wojmistrz, pluginy darmowe i komercyjne są chyba do wszystkich omawianych produktów, więc to nie argument.
Losanger napisał/a:
Może jest inna lepsza metoda na usunięcie danych na przykład wyciągnięcie samych klatek w jakiś programie i zapisać w jpg a potem złączyć w jeden plik w Sony Vegasie w opcji Importuj Media tak jak się robi Time Lapse i dalej zapisać w Quick Time Photo Jpg?
Po co, skoro i tak liczy się to, w jakim finalnie kodeku zapiszesz swoje gotowe dzieło? Jeśli myślisz o sprzedaży na stocki to zdaje się, że to stocki muszą się dogadać z licencjonowaniem. Wg tej strony liczy się tzw. first and last transaction.
http://www.engadget.com/2...ensing-and-you/
A gdzie takie pluginy są darmowe do użytku komercyjnego? Szukam głównie coś do Slow Motion, żeby coś zrobić z 60kl. Napisze jeszcze na stocki i popytam się co z licencjami tych kodeków. Sony Vegas Movie 12 spodobał mi się, mam też Cyberlink Power Director 12 ale ten program nie jest do zastosowania komercyjnego i żałuje, że kupiłem. Myślę nad kupnem nowszego softa Sony Vegasa Movie 13 w starszym nie mogę Time Lapsów zapisać w wyższej rozdzielczości 4K.
Chyba się włączę z kilkoma infantylnymi pytaniami.
Po pierwsze to jaki kodek można uznać z komercyjny? W jakim można zapisać finalny materiał tak by był o zgrozo legalny?
Czy ktoś w ogóle miał już problemy prawne wynikające z użycia niewłaściwego kodeka?
Jaki sprzęt (aparat, kamerę) można uznać za legalny do komercyjnego filmowania? Rozumiem, że taki np. Canon C jest legalny , ale co z aparatami które kosztują grosze w porównaniu z profesjonalnymi kamerami a mogą dać niewiele gorszy materiał (chodzi mi o np: GH4 albo a7s)
MNISZKA, cały problem bierze się ze standaryzacji. Łopatologicznie, jest sobie pewna organizacja, (MPEG LA), która ma prawa do rozpowszechnionego dzięki internetowi kodeka H.264, który służy do odtwarzania treści video z internetu. Kodek ten jest aktualnie uwolniony i rozwijany jako wolny kodek x.264, ale w postaci bazowej (H.264) jest użyty jako standard w niemal wszystkich nowych aparatach i kamerach. Reszta rozbija się o to co jest komercyjne. Kodek jest częściowo zwolniony z opłat, ale nadal obciążony opłatami w przypadku twórców sprzętu i oprogramowania, dlatego właśnie Nikon, ma takie zastrzeżenie, bo nie ma pokrywa opłat, za wykorzystanie przy pomocy tego kodeka filmu. Według znanej mi interpretacji tych przepisów, można sobie kręcić, do woli, a obciążony będzie jedynie wydawca tego materiału.
I jeszcze co do Sony Vegas. W licencji jest zawarte, że jest do użytku komercyjnego z wyłączeniem kompresji do formatu AVCHD.
A co dziwne w moim Vegas'ie AVCHD jest wręcz preferowany, bo jak inaczej nazwać to skoro program zaraz po odpaleniu proponuje render w tym właśnie kodeku. Ale jak rozumiem całą resztę formatów można używać spokojnie.
A czy inni producenci też stosują takie licencyjne oszczędności. Zdziwiłem się bo widziałem nawet reklamy nagrywane d800 youtube.com/watch?v=FgCpjIrXGpo
filmujesz i nie wrzucasz w sięć czy do wydawcy materiału prosto z aparatu tylko edytujesz w sofcie, w takiej sytuacji wszystkie kodeki masz w nim i to z niego dajesz materiał
certainbeing może edytujesz film w sofcie ale format i kodek Quick Time Photo Jpg w Sony Vegas Movie nie jest zupełnie darmowy i jest tylko pluginem, należy pod kodek h.264 więc które formaty i kodeki są darmowe do użytku komercyjnego? Słyszałem, że tylko MJPEG tylko obraz z tego kodeka jest kiepski.
Losanger, gdzie ty te gdybania wyczytujesz? Jak by było jak piszesz, to do każdego aparatu i kamery, kupujący powinien dostać od razu pozew, a rynek filmowy cofnął by się do klisz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 10