Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Wujek_Pstrykacz
Sob 01 Lis, 2014
Lustrzanką nie można filmować zarobkowo? przez kodek h.264
Autor Wiadomość
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 04 Lis, 2014   

Jeszcze ustalcie najpierw, o którym FinalCut rozmawiacie, czy o tym sprzed popsucia, czy już tym popsutym (FinalCut X), z powodu którego ludzie się przesiadają na Premiera lub po prostu odmawiają upgrade’u na wersję FCP X.

Ale tak na marginesie, Wojmistrz, pluginy darmowe i komercyjne są chyba do wszystkich omawianych produktów, więc to nie argument. ;)

Losanger napisał/a:
Może jest inna lepsza metoda na usunięcie danych na przykład wyciągnięcie samych klatek w jakiś programie i zapisać w jpg a potem złączyć w jeden plik w Sony Vegasie w opcji Importuj Media tak jak się robi Time Lapse i dalej zapisać w Quick Time Photo Jpg?

Po co, skoro i tak liczy się to, w jakim finalnie kodeku zapiszesz swoje gotowe dzieło? Jeśli myślisz o sprzedaży na stocki to zdaje się, że to stocki muszą się dogadać z licencjonowaniem. Wg tej strony liczy się tzw. first and last transaction.
http://www.engadget.com/2...ensing-and-you/
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






Losanger 
Nowy


Posty: 22
Wysłany: Wto 04 Lis, 2014   

A gdzie takie pluginy są darmowe do użytku komercyjnego? Szukam głównie coś do Slow Motion, żeby coś zrobić z 60kl. Napisze jeszcze na stocki i popytam się co z licencjami tych kodeków. Sony Vegas Movie 12 spodobał mi się, mam też Cyberlink Power Director 12 ale ten program nie jest do zastosowania komercyjnego i żałuje, że kupiłem. Myślę nad kupnem nowszego softa Sony Vegasa Movie 13 w starszym nie mogę Time Lapsów zapisać w wyższej rozdzielczości 4K.
 
 
MNISZKA 
Rozmowny


Posty: 251
Skąd: blisko stolicy
Wysłany: Sro 05 Lis, 2014   

Chyba się włączę z kilkoma infantylnymi pytaniami.

Po pierwsze to jaki kodek można uznać z komercyjny? W jakim można zapisać finalny materiał tak by był o zgrozo :???: legalny?

Czy ktoś w ogóle miał już problemy prawne wynikające z użycia niewłaściwego kodeka?

Jaki sprzęt (aparat, kamerę) można uznać za legalny do komercyjnego filmowania? Rozumiem, że taki np. Canon C jest legalny :mrgreen: , ale co z aparatami które kosztują grosze w porównaniu z profesjonalnymi kamerami a mogą dać niewiele gorszy materiał (chodzi mi o np: GH4 albo a7s)
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Sro 05 Lis, 2014   

MNISZKA, cały problem bierze się ze standaryzacji. Łopatologicznie, jest sobie pewna organizacja, (MPEG LA), która ma prawa do rozpowszechnionego dzięki internetowi kodeka H.264, który służy do odtwarzania treści video z internetu. Kodek ten jest aktualnie uwolniony i rozwijany jako wolny kodek x.264, ale w postaci bazowej (H.264) jest użyty jako standard w niemal wszystkich nowych aparatach i kamerach. Reszta rozbija się o to co jest komercyjne. Kodek jest częściowo zwolniony z opłat, ale nadal obciążony opłatami w przypadku twórców sprzętu i oprogramowania, dlatego właśnie Nikon, ma takie zastrzeżenie, bo nie ma pokrywa opłat, za wykorzystanie przy pomocy tego kodeka filmu. Według znanej mi interpretacji tych przepisów, można sobie kręcić, do woli, a obciążony będzie jedynie wydawca tego materiału.

I jeszcze co do Sony Vegas. W licencji jest zawarte, że jest do użytku komercyjnego z wyłączeniem kompresji do formatu AVCHD.
 
 
MNISZKA 
Rozmowny


Posty: 251
Skąd: blisko stolicy
Wysłany: Sro 05 Lis, 2014   

A co dziwne w moim Vegas'ie AVCHD jest wręcz preferowany, bo jak inaczej nazwać to skoro program zaraz po odpaleniu proponuje render w tym właśnie kodeku. Ale jak rozumiem całą resztę formatów można używać spokojnie.

A czy inni producenci też stosują takie licencyjne oszczędności. Zdziwiłem się bo widziałem nawet reklamy nagrywane d800 youtube.com/watch?v=FgCpjIrXGpo
 
 
certainbeing 
Uczestnik
b(o)eing



Pomógł: 1 raz
Posty: 96
Skąd: Ustka
Wysłany: Czw 06 Lis, 2014   

filmujesz i nie wrzucasz w sięć czy do wydawcy materiału prosto z aparatu tylko edytujesz w sofcie, w takiej sytuacji wszystkie kodeki masz w nim i to z niego dajesz materiał
 
 
Losanger 
Nowy


Posty: 22
Wysłany: Czw 20 Lis, 2014   

certainbeing może edytujesz film w sofcie ale format i kodek Quick Time Photo Jpg w Sony Vegas Movie nie jest zupełnie darmowy i jest tylko pluginem, należy pod kodek h.264 więc które formaty i kodeki są darmowe do użytku komercyjnego? Słyszałem, że tylko MJPEG tylko obraz z tego kodeka jest kiepski.
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Czw 20 Lis, 2014   

Losanger, gdzie ty te gdybania wyczytujesz? Jak by było jak piszesz, to do każdego aparatu i kamery, kupujący powinien dostać od razu pozew, a rynek filmowy cofnął by się do klisz :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11