Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Proszę o rzetelną poradę. Otóż, od dłuższego czasu planuję zakupić porządną, najchętniej półprofesjonalną kamerę z mikrofonem zewnętrznym. Mogę przeznaczyć nią od 10 do 12 tysięcy.
Zależy mi (co jest oczywiste) na jak najlepszej jakości obrazu, dobrych osiągach przy słabym oświetleniu i możliwości ręcznego ustawienia głębi ostrości.
Zastanawiam się nad:
Sony HXR-NX70E
CANON XF305
Sony HXR-NX3
Dotychczas korzystałem z automatów JVC.
Kamera ma służyć do nagrywania filmów (lub tworów aspirujących do tego miana).
W tej "konkurencji" pozostawił bym tylko dwie kamery - HXR-NX3/VG1 i XF305 i osobiście chyba bardziej przemawia dla mnie kamera Sony. Z doświadczenia z Panasonicami wiem, że 28Mb/s z 3x CMOS daje doskonały obraz pomimo aż takiej kompresji (w Canonie 50Mb/s), za to 50fps w 1080p jest bardziej użyteczne w dzisiejszych czasach.
Dziękuję za odpowiedź, w grę wchodzą również inne kamery niewymienione przeze mnie na krótkiej liście. Wspomniałem o nich, gdyż wydały mi się warte uwagi (opierając się na recenzjach i materiałach testowych).
Z chęcią przyjmę inne propozycje.
Swoją drogą, biorę również pod uwagę aparaty z wymiennymi obiektywami, lecz przyznam, że nie znam się na tego typu sprzęcie, więc wybór byłby jeszcze trudniejszy.
Gryfski, nieco inaczej filmuje się aparatami, a nieco inaczej kamerami, szczególnie tak zaawansowanymi. Wbudowane filtry ND, inny uchwyt...
Stoją drogą, jeśli chcesz filmować lustrzanką, to polecam Canona 6D.
dcs [Usunięty]
Wysłany: Wto 11 Lis, 2014
Pomiędzy takimi kamerami, a lustrzankami w łatwości użytkowania -koniecznego zaangażowania operatora jest przepaść.
Gdzieś pomiędzy jest Canon 70D i bezlusterkowce.
Niektóre bezlusterkowce są bliżej kamer w "łatwości kręcenia" niż ten Canon.
Po prostu chciałbym wejść na wyższy poziom jakości, a nie jestem pewny co byłoby dla mnie lepsze. Bardzo zależy mi na dobrej plastyce obrazu, co na pewno przemawia za lustrzanką, ale musiałbym wtedy również zakupić dodatkowy stabilizator. Może to wyjątkowo nieprofesjonalne, ale z chęcią czasem korzystałbym z funkcji AF, gdyż często nagrywam(y) "na partyzanta", więc plusa dostaje kamera. Nie boję się "niełatwej" obsługi, ale wygoda też jest ważna. I jak tu wybrać?
dcs [Usunięty]
Wysłany: Sro 12 Lis, 2014
Gryfski,
Zobacz w sklepie czy ogarniesz filmowanie -moje typy:
Dziękuję za propozycje.
Skłaniam się ku GH3/4 lub NX1. Osobną kwestią jest sprawa obiektywów, czy 12-35 lub 14-140 są dobre na początek? (Znalazłem promocję na cyfrowe.pl oferującą GH4 + 1 z obiektywów).
Gryfski, NX1 sobie odpuść, bo pomimo 4K na pokładzie, nie przewiduję by poprawiono stronę użytkową nagrywania. Lumixy GH to całkiem dobry wybór, ponieważ to jest seria przygotowana pod kontem filmowania.
Zanim całkowicie zrezygnujesz z lustrzanek Canona, proponuję, poczytaj sobie o magic lantern.
Kup taką kamerę, żeby kodek miała darmowy(do użytku komercyjnego) byle nie kodek H.264 czy AVCHD gdzie sprytnie w instrukcjach piszą o użytkowaniu nie komercyjnym a nawet nie konwertowaniu materiału na inny format czyli dekodowanie. Panasonic GH4 chyba nie jest kamerą komercyjną przez kodeki co wyżej napisałem. Black Magic ma darmowy kodek AppleProRes gdybyś chciał mieć działalność
Losanger, nie mieszaj proszę. Dziś nie ma praktycznie kamer bez H.264. Problem jest w tym, kto pokrywa koszty ewentualnego wykorzystania kodeka. Według MPEG.LA, licencja obowiązuje tylko producentów sprzętu, programistów i globalnych wydawców, a kodek przy postprocesie możesz sobie zmieniać na dowolny. Oczywiście na przyszłość (jeśli coś się zmieni w sprawie, licencji na h.264), najbezpieczniej jest renderować film z użyciem otwartego kodeka x.264 jeśli robisz to na przykład dla telewizji.
Losanger, kodek AppleProRes nie jest przeznaczony do finalnej dystrybucji gotowego filmu. To kodek produkcyjny.
Wojmistrz, otwarty x.264 zdaje się narusza patenty MPEG.LA, nie wiem czy w sumie jest pod względem prawnym bezpieczniejszy. Tyle, że sam kod źródłowy jest otwarty.
Wojmistrz, otwarty x.264 zdaje się narusza patenty MPEG.LA, nie wiem czy w sumie jest pod względem prawnym bezpieczniejszy. Tyle, że sam kod źródłowy jest otwarty.
Pierwszy raz słyszę, by x.264 naruszał prawa patentowe. Aż pogrzebię przy tym temacie, bo wiem, że powstał po uwolnieniu go właśnie przez MPEG.LA i jest cały czas rozwijany niezależnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 9