Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Bo w warunkach "bojowych" AF Nikkora 17-55 jest zdecydowanie celniejszy.
komor napisał/a:
Jakość obrazowania w wielu innych reporterskich zastosowaniach jest istotniejsza od pancerności sprzętu, od szybkostrzelności także. AF jedynie chyba jest zawsze i wszędzie istotny, jeśli nie kluczowy, to na pewno co najmniej istotny.
Co Ci z trochę lepszej jakości obrazowania jak AF nie trafi? IMO celność i szybkość AF-a to kluczowa dla zawodowca cecha obok niezawodności i wytrzymałości sprzętu.
A ja się zastanawiam, co takiego zabawnego napisałem.
Według mnie wszystko zależy od zlecenia, bo inaczej na fotki patrzy młoda para, gdzie tam emocje stoją jad jakością, a inaczej prezes robiący imprezę na kilkaset luda i wymagający by w nocy wszystko było pełne szczegółów jak w dzień i np z zegarka pląsającego księgowego można było przeczytać godzinę. D5000 nie należał do aparatów z dobrym zasięgiem ISO.
A ja się zastanawiam, co takiego zabawnego napisałem.
No kurde budżet kontra wasze porady, chłopaki.
Sunders napisał/a:
Co Ci z trochę lepszej jakości obrazowania jak AF nie trafi?
Oczywiście, dlatego napisałem, że AF też ważny. Ale nie zawsze są tak dynamiczne warunki, żeby to był powód wyboru D300s zamiast np. D7000. Przypominam, że nie kompletujemy sprzętu dla zawodowego reportera na każdą okazję, tylko coś do nauki. I do D5000.
Wojmistrz napisał/a:
D5000 nie należał do aparatów z dobrym zasięgiem ISO.
Tak, to zdaje się podobna matryca, co w D90 i D300. Dobrze pamiętam?
Ja D90 ani D300 nie polecałem
Co do budżetu, już na początku stwierdziłem, że trzeba go może jednak nagiąć i doradzałem zakup Sigmy A 18-35/1.8. Sprawę zmiany aparatu pod rozmyślania, czy idzie w dobrym kierunku. Nikomu nie karzę kupować FF i szkieł pro, ale jeśli w przyszłości chce się to robić zawodowo, to warto mieć już z góry ustalony kierunek rozwoju, a jedynie z czasem go korygować.
Mając ustalony kierunek rozwoju w stronę FF, nie wiem czy jest sens żyłować się na Sigmę 18-35, która jest fajna, ale jednak mniej uniwersalna, swoje kosztuje, a po przejściu na FF i tak trzeba ją sprzedać. Dlatego moim zdaniem inwestycja w Sigmę 17-50 do posiadanego już D5000 nie jest złym pomysłem. Zwiększenie budżetu przyda się w celu zakupu lampy, potem można myśleć o tych stałkach 35 czy 50mm f/1.8, bo one i tak są na tyle tanie, że zawsze się przydadzą na kolejnym etapie rozwoju, kiedy będziemy się już czuli na tyle pewnie (albo warunki oświetleniowe na nas to wymuszą), żeby ściągnąć z korpusu zooma f/2.8, a założyć stałkę. Ja sporo nieodpowiedzialnej reporterki robię stałkami, to po prostu kwestia rodzaju imprezy i czy jest potrzeba nagłego gonienia akcji, czy z góry jest wszystko przewidziane i ustalone. Jeszcze raz przypominam, że tu chodzi o naukę, a nie natychmiastowe wejście do zawodu.
Decyzja podjęta, kupuje dwie stałki N35 i N50. Obie używane, w okolicy znalazłem 35-tkę za 700zł więc pewnie zbiję do 650, a N50 za 780zł z jeszcze roczną gwarancją ale mam nadzieje że uda mi się jeszcze trochę ubić. Kupie szkła i biorę się za budowanie portfolio, dzięki wielkie za pomoc wszystkim!
gawix, Pamiętaj że z D5000 autofokus mają Nikkory AF-S G.
Te z D w nazwie nie mają wbudowanego silnika do nastawiania ostrości i z D5000 będziesz musiał ustawiać ręcznie.
http://www.optyczne.pl/po...d2=823&add3=350
Tak, wiem, pamiętam o tym i zwróciłem na to uwagę przy poszukiwaniu obiektywu. Ale i tak nie wiem czy nie kupię nowych, kwestia dołożenia 100-150zł, a mam nówkę, z gwarancją.
Dzięki za czujność!
EDIT: Warto kupić jakiś filtr UV na obiektyw jak już go będę miał w celu ochrony?
EDIT: Warto kupić jakiś filtr UV na obiektyw jak już go będę miał w celu ochrony?
MZ nie warto. Jeśli kupisz jakąś "taniochę", możesz pogorszyć parametry optyki. Filtr UV przydaje się raczej wysoko w górach. A ochronne przydadzą się tylko gdy katujesz sprzęt w cięższych warunkach. Bywa, że filtry czyszczą się gorzej niż przednia soczewka obiektywu.
Jeśli chcesz zainwestować w jakiś filtr, bierz polara (np. Marumi DHG). Przyda się w krajobrazie, a i w innych sytuacjach pozwoli powalczyć z odbiciami (choć oczywiście nie każdymi).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9