Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: goltar
Sob 30 Sie, 2008
Samochodowo
Autor Wiadomość
mavierk 
Temu Panu już podziękujemy
never knows best



Pomógł: 93 razy
Posty: 7364
Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Czw 28 Sie, 2008   Samochodowo

komor napisał/a:
k1caj_n napisał/a:
napisał/a:
muad, Właśnie trochę mylisz pojęcia. Bo samochody sportowe za równo 50 lat temu jak i teraz nie mają nawet radia nie wspominając już o klimatyzacji itp... Bo widzisz chodzi o jak najmniejszą masę i jak największą moc (pomijam kwestię prowadzenia itd... można się rozwodzić nad tym długo).



Błąd. Małą masę i dużą moc auta sportowe mogą mieć od dość dawna. To co się zmieniło, i pewnie o to chodziło Muadowi to zawieszenie, czyli sposób prowadzenia się. To jest rewolucja, która odróżnia auta z lat 50-tych czy 60-tych od tych choćby 10-letnich. Dziś ja moim rozklekotanym, 13-letnim Golfem III mogę z zakręt wejść bezpiecznie z taką prędkością, z jaką sportowy Mercedes z lat 50-tych wysypałby się do rowu, szczególnie na takim typie ogumienia, jaki był dostępny wtedy... Może kierowca rajdowy dałby temu radę, ale raczej nie młody Kubica, ale jakiś stary wyga, który zna odpowiednią technikę jazdy jaką stosowało się w „kanapowcach” z lat 50-tych...


Wątek wydzielony z innego tematu - goltar

k1caj_ns napisał/a:
Po co te nerwy? To tylko taki żart i myślałem ,że tak to odbierzesz.
Po co się stresujesz, to tylko żart :P
komor napisał/a:
13-letnim Golfem III mogę z zakręt wejść bezpiecznie z taką prędkością, z jaką sportowy Mercedes z lat 50-tych wysypałby się do rowu, szczególnie na takim typie ogumienia, jaki był dostępny wtedy...
nie, Ty po prostu nie powinieneś prowadzić :P Ja z Tobą parę razy się przejechałem i rozumiem, czemu w Twoim wozie padło zawieszenie ;) No i nie przeceniaj swojego golfa na rzecz mesia z lat 50 - taką jaskółką spokojnie wejdziesz w zakręt i z pewnością mimo wszystko komfort jazdy takim mesiem z lat 50 (podgrzewane szyby, klima, elektryczne lusterka, wspomaganie) dałbyś radę ;)

Sory za powtórzenia, ale chyba ta trafka wyżarła mi mózg :twisted:
Ostatnio zmieniony przez goltar Sob 30 Sie, 2008, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






k1caj_ns 
Optyczny



Pomógł: 5 razy
Posty: 1138
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pią 29 Sie, 2008   

komor napisał/a:
Błąd. Małą masę i dużą moc auta sportowe mogą mieć od dość dawna. To co się zmieniło, i pewnie o to chodziło Muadowi to zawieszenie, czyli sposób prowadzenia się. To jest rewolucja, która odróżnia auta z lat 50-tych czy 60-tych od tych choćby 10-letnich. Dziś ja moim rozklekotanym, 13-letnim Golfem III mogę z zakręt wejść bezpiecznie z taką prędkością, z jaką sportowy Mercedes z lat 50-tych wysypałby się do rowu, szczególnie na takim typie ogumienia, jaki był dostępny wtedy... Może kierowca rajdowy dałby temu radę, ale raczej nie młody Kubica, ale jakiś stary wyga, który zna odpowiednią technikę jazdy jaką stosowało się w „kanapowcach” z lat 50-tych... :)


Jaki błąd :razz: :?: Dokładnie między innymi o to mi chodziło co napisałeś tylko podałem trochę inne przykłady. Chociażby karbonowe nadwozia są pewnego rodzaju rewolucją i wpływają na osiągi tak samo jak nowoczesne konstrukcje zawieszenia. Inżynierowie wiedzą w jakim kierunku iść i nie wpychają 4 sound boofer-ów i innych super wypaśnych sprzętów do tych aut bo wiedzą ,że to bez sensu (mówie o typowych sportowych samochodach)
 
 
krisv740
[Usunięty]

Wysłany: Pią 29 Sie, 2008   

komor napisał/a:
Błąd. Małą masę i dużą moc auta sportowe mogą mieć od dość dawna. To co się zmieniło, i pewnie o to chodziło Muadowi to zawieszenie, czyli sposób prowadzenia się. To jest rewolucja, która odróżnia auta z lat 50-tych czy 60-tych od tych choćby 10-letnich. Dziś ja moim rozklekotanym, 13-letnim Golfem III mogę z zakręt wejść bezpiecznie z taką prędkością, z jaką sportowy Mercedes z lat 50-tych wysypałby się do rowu, szczególnie na takim typie ogumienia, jaki był dostępny wtedy... Może kierowca rajdowy dałby temu radę, ale raczej nie młody Kubica, ale jakiś stary wyga, który zna odpowiednią technikę jazdy jaką stosowało się w „kanapowcach” z lat 50-tych...

nie chcę byc złosliwy, ale unikaj takich uogólnień. golf może i ma dobre zawieszenie, ale jako auto przednio napędowe. ale nie o to biega. najlepiej prowadzą się auta o małej masie nieresorowanej. w dzisiejszych czasach koła, felgi , opony wszystko rosnie w masę i jest coraz gorzej. można empirycznie udowodnić, że golf I po lekkiej zmianie zawieszenia(w granicach dostepnych w dniu jego produkcji ) prowadzi się lepiej i szybciej (przy tej samej mocy silnika) niż golf VI gdy mu się zabierze wszystkie przeszkadzajki. co do małolata z F1 to pojedzie jak starzy mistrzowie , jeździł w kartingu, a teraz zapiernicza bez kontroli trakcji jak co po nniektórzy z nas na suchej drodze w parchatym stukonnym fordzie
 
 
muad 
Rozmowny
dib



Pomógł: 3 razy
Posty: 297
Skąd: Świebodzin
Wysłany: Pią 29 Sie, 2008   

komor napisał/a:
To co się zmieniło, i pewnie o to chodziło Muadowi to zawieszenie, czyli sposób prowadzenia się. To jest rewolucja, która odróżnia auta z lat 50-tych czy 60-tych od tych choćby 10-letnich.


Dokładnie. Nigdy nie jechałem super sportowym autem ale wiele osób grało kiedyś w NFS (itp), w jakims stopniu oddaje taka symulacja faktyczne wrażenia z jadzdy. Różnica między prowadzeniem (szczególnie szybkie pokonywanie zakrętów) takiego np. Shelby czy starego Forda Mustanga w porównaniu do "przyklejonego do drogi" Lamborghini Gallardo to przepaść. (nie wchodźmy może głębiej jak się prowadzi dany model, bo miał być to tylko przykład postępu).
 
 
mnich 
Optyczny
kiedyś to było...



Pomógł: 25 razy
Posty: 3859
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 29 Sie, 2008   

muad napisał/a:
NFS (itp), w jakims stopniu oddaje taka symulacja

Nie żartuj. NFS i symulacja? :twisted:
 
 
muad 
Rozmowny
dib



Pomógł: 3 razy
Posty: 297
Skąd: Świebodzin
Wysłany: Pią 29 Sie, 2008   

mnich napisał/a:
muad napisał/a:
NFS (itp), w jakims stopniu oddaje taka symulacja

Nie żartuj. NFS i symulacja? :twisted:


Maniakiem gier nie jestem więc o nazewnictwo się spierać nie będę, niemniej jednak współczesne smochody lepiej się prowadzą niż starsze.
 
 
k1caj_ns 
Optyczny



Pomógł: 5 razy
Posty: 1138
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pią 29 Sie, 2008   

Cytat:
Nie żartuj. NFS i symulacja? :twisted:


No w jedynce mustangiem się piruety kręciło tak jak prawdziwym pewnie :razz: szkoda tylko ,że dźwięku na windowsie nie miałem heh... Za to w dwójce można było jeździć taczkami z gnojem i dinozaurem. Prowadziły się jak cała reszta :lol:

btw. Dobrym symulatorem moim zdaniem jest najnowsza TOCA.
 
 
pawel23 
Rozmowny



Pomógł: 1 raz
Posty: 436
Wysłany: Pią 29 Sie, 2008   

A moim zdaniem dobrym symulatorem jest rFactor i GTR. W TOCA nie miałem przyjemności pograć więc się nie wypowiadam :razz:
 
 
mnich 
Optyczny
kiedyś to było...



Pomógł: 25 razy
Posty: 3859
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 29 Sie, 2008   

pawel23 napisał/a:
A moim zdaniem dobrym symulatorem jest rFactor i GTR
I tu się zgadzam. Jeśli chodzi o Toca (grid) to fajna jest tylko fizyka otoczenia a raszta to kicha.
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 29 Sie, 2008   

krisv740 napisał/a:
golf może i ma dobre zawieszenie, ale jako auto przednio napędowe. ale nie o to biega. najlepiej prowadzą się auta o małej masie nieresorowanej. w dzisiejszych czasach koła, felgi , opony wszystko rosnie w masę i jest coraz gorzej. można empirycznie udowodnić, że golf I po lekkiej zmianie zawieszenia(w granicach dostepnych w dniu jego produkcji ) prowadzi się lepiej i szybciej (przy tej samej mocy silnika) niż golf VI gdy mu się zabierze wszystkie przeszkadzajki.


Ale Golf I to nie jest auto z lat 50-tych, więc zaliczyłbym je w moim poprzednim wywodzie do tych nowych a nie starych :) Co do przednionapędowców to ach... też wolę tylną oś... :) Tak jak starzy fotografowie wolą coś tam innego niż młodzi, itd... Znowu offtopic. Zamykam się.
 
 
mavierk 
Temu Panu już podziękujemy
never knows best



Pomógł: 93 razy
Posty: 7364
Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Sob 30 Sie, 2008   

komor, może byś tak łączył posty? :P Nie ma co porównywać mercedesa do golfa - to od zawsze inne klasy, jakby się nie starać, stary mercedes będzie fajniejszy od najnowszego golfa - bo to klasa sama w sobie :)
 
 
MM 
Temu Panu już podziękujemy
GORSZY SORT POLAKA



Pomógł: 115 razy
Posty: 7589
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 30 Sie, 2008   

Po pierwsze wystarczy tego samochodowego OT.
Po drugie to ciekawy jestem ilu z was miało okazję "sportowo" pojeździć w oklatkowanym samochodzie. Chętnie bym tych najbardziej napalonych przewiózł na krętych górskich drogach :cool:
 
 
mavierk 
Temu Panu już podziękujemy
never knows best



Pomógł: 93 razy
Posty: 7364
Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Sob 30 Sie, 2008   

Jak koniec ot, to nie prowokuj do rozmowy :P
MM napisał/a:
Chętnie bym tych najbardziej napalonych przewiózł na krętych górskich drogach
Prędkością 25kmph :P

Nigdy nie jeździłem samochodami klasy wrc, mi głównie chodzi o to, że golfem z 2008 roku jak przejedziesz 1500km na raz, to możesz odczuć zmęczenie, jadąc takim starym volvo s80 z 2000roku co najwyżej ochotę na drzemkę :) Wiem, bo testowałem :D (o SUVach nie wspomnę... masakra przez mordęga xD)
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Sob 30 Sie, 2008   

mavierk napisał/a:
Prędkością 25kmph :P

40km/h! Na górskich drogach są zwykle ograniczenia do 40, więc szybciej, to byłoby wbrew prawu... :twisted:

MM napisał/a:
Po drugie to ciekawy jestem ilu z was miało okazję "sportowo" pojeździć w oklatkowanym samochodzie.

Ja miałem okazję pojeździć kilkoma dość sportowymi i mocno podrasowanymi samochodami, ale co z tego?

pawel23 napisał/a:
A moim zdaniem dobrym symulatorem jest rFactor i GTR. W TOCA nie miałem przyjemności pograć więc się nie wypowiadam :razz:

Najfajniejsza symulacja jaką znam, to Richard Burns Rally - bardzo podobała mi się fizyka...
 
 
goltar 
Optyczny



Pomógł: 33 razy
Posty: 3212
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 30 Sie, 2008   

Jeśli już tak bardzo chcecie rozmawiać na ten temat to proszę bardzo :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12