Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Właśnie trafiłem na ten wątek i chciałbym potwierdzić sugestie, że po kalibracji obrazek może wydać się sterylny i „coś jest z nim nie tak”. Ale owszem – jest dobrym punktem wyjścia do tego, żeby potem podciągnąć suwakami kontrast i nasycenie i od razu lepiej.
Fotografowałem żarcie z użyciem Passporta i sprawdził się, co nie oznacza, że zamawiającemu nie podciągnąłem różnych suwaków po kalibracji Passportem.
w skrocie jesli kolory maja byc takie same niezaleznie od ustawienia ekspozycji w ACR czy LR poto by bawic sie ustawieniem barw, to nalezy zmodyfikowac plik dng.
O jakiej niezmodyfikowalności mówisz? By plik DNG reprezentował kolorystykę światła zarejestrowanego przez matrycę, czy też by reprezentował kolorystykę światła padającego na matrycę?
O jakiej niezmodyfikowalności mówisz? By plik DNG reprezentował kolorystykę światła zarejestrowanego przez matrycę, czy też by reprezentował kolorystykę światła padającego na matrycę?
Przepraszam ale co to jest "kolorystyka swiatla padajacego na matryce"?
kufel, troszkę jesteśmy przyzwyczajeni do obrazu z nieco podbitym kontrastem, nasyceniem, niektórzy z nas (np. ja) lubią też nieco ocieplony obraz w stosunku do idealnego balansu bieli. Po zrobieniu zdjęcia sceny z Passportem i użyciu go do kalibracji reszty sesji wychodzi na to, że fotki są co prawda wierne kolorystycznie, ale nudne i surowe z powodów opisanych w pierwszym zdaniu. Dlatego po kalibracji, która zapewni nam brak zafarbów i jakichś mocnych odjazdów kolorystycznych,można podbić nasycenie, kontrast czy co tam kto lubi/potrzebuje.
ehh, a co ma zarejestrowac? swiatlo widzialne dla ludzkiego oka? pelne spektrum swiatla?
rejestracja pelnego spektrum swiatla widzialnego dla ludzkiego oka jest niemozliwa, a rejestracja fizycznego spektrum pelnego swiatla nie bardzo ma sens.
Z reszta podany link tlumaczy do czego sluzy dcptool i dlaczego konwerter Adobe "oszukuje", Jesli wiec plik DNG ma faktycznie dostarczac niezmienionej informacji zapisanej w raw poniewaz celem jest uzyskanie
Cytat:
sprowadza do absolutnego zera
w celu pozniejszego
Cytat:
nacechować kolorystykę kierunkiem przez nas pożądanym.
to usuniecie modyfikacji ktore wprowadza konwerter Adobe wydaje sie logiczne.
broch, nie wiem, czy właśnie soft do Passporta nie robi odkręcania tinty. Bo do kalibracji ze wzorcem używa chyba wyrenderowanego tiffa, czyli jako bazę traktuję dng po tych wszystkich modyfikacjach. Potem sprawdza jaki one mają wpływ na rozjazd kolorów, mierzy o ile trzeba barwy przesunąć i całość pakuje do profilu dng, którego się później używa.
Tak sobie głośno myślę...
broch, bawiłeś się kiedyś wzornikiem ColorChecker Passport?
Nie, nie uzywalem poniewaz ten sam efekt mozna osiagnac z dcptool za darmo (mowie o oprogramowaniu, nie o tablicy ktora i tak trzeba kupic)
dr11, nie Pasport faktycznie uzywa hue twists. tzn
sa trzy rodzaje hue twists
standard - najpierw zmiany w kompensacji ekspozycji potem twists
invariant - najpierw twists, potem kompensacja ekspozycji (Passwort software)
untwisted - wyzerowane
z punktu widzenia korekcji kolorow w APS ostatnia opcja jest najlepsza poniewaz jest najmniej modyfikowana.
Podobnie jak balansem bieli i histogramem w raw: poniewaz histogram jest tworzony z jpg, jego odczyt jest niedokladny przy pracy z raw. Aby pozbyc sie czynnikow ktore wplywaja na histogram mozna uzyc UniWB i wowczas histogram odzwierciedla z duza dokladnoscia ekspozycje raw.
Niemniej czy ktos uzywa untwisted profil do korekcji kolorow lub UniWB do poprawy ekspozycji jest rzecza indywidualna.
o dcptool napisalem tylko dlatego ze jest tani (a padlo pytanie o cene).
Do dyskusji wlaczylem sie dlatego ze interesuje mnie koncepcja kolorow i zawsze mozna sie czegos nowego dowiedziec, mam nadzieje ze nie nadwyrezam niczyjej cierpliwosci.
Nie, nie uzywalem poniewaz ten sam efekt mozna osiagnac z dcptool za darmo (mowie o oprogramowaniu, nie o tablicy ktora i tak trzeba kupic)
No za darmo to jest też DNG profile editor
Swoją jak uzyskać taki sam efekt za pomocą dcptool'a? Przecież to jest program do zupełnie czego innego...
Może jestem naiwny, ale chcąc uzyskać obrazek bezpośrednio z RAWa bez żadnych modyfikacji - użyłbym dcraw... Czy się mylę?
dcptool sluzy do generacji profilu, nie mam pojecia jak profil wygenerowac za pomoca dcraw. ekstrahowany plik dcp kopiuje sie do
..Adobe/CameraRaw/CameraProfiles (OS X)
lub
..Adobe\CameraRaw\CameraProfiles (Windows)
dcptool generuje profil uzywajac kodu Adobe DNG SDK w zwiazku z czym jest kompatybilny z APS i LR
Adobe DNG Profile Editor jest za darmo ale nie generuje "czystego" profilu, dodaje ekstra tint twists, podobnie Passport generowane DNG profil (invariate twist).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 9