Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Na linkowanej fotografii podłożem (prawdopodobnie) jest płyta akrylowa. Zawsze jednak będzie dużo pierdzielenia się z czyszczeniem, rysami i drobinkami kurzu, których normalnie nie widać, a na fotografii widać już każdą drobinko-sztukę. Być może jest to też zwyczajna obróbka w kompie do zrobienia w kilka minut.
[ Dodano: Pon 13 Lip, 2015 17:08 ]
olax napisał/a:
Nie jestem pewna, czy o tym samym zdjęciu mówimy
Mnie link przenosił do fotografii z odbiciem lustrzanym pierścionka, na tle w czarnym kolorze.
[ Dodano: Pon 13 Lip, 2015 18:49 ]
Byłem ciekawy, jak to wyjdzie z pierścionkiem..
Zauważ, że na tym pierwszym zdjęciu jest mała głębia ostrości i dolna część obrączki jak i tło są rozmyte. Dlatego struktura jest niewidoczna. Wiele z tych zdjęć jest robinych na podświetlanym od dołu stoliku z matowego szkła. Takie podświetlenie ułatwia późniejsze wycinanie tła i dokładanie w to miejsce sztucznego.
No trochę z tła to się nawycinałem. Wycina się nie tylko małe przedmioty, ale na przykład ludzi, ich włosy i tym podobne. Matowe szkło podświetlone od spodu sprawdza się raczej słabo, bo nie wszyscy chcą się na nim kłaść... poza tym podświetlane szkło na małym błyszczącym przedmiocie pozostawi światło, którego w żaden sposób nie można kontrolować. Przy wycinaniu przedmiotów innych niż włosy, tło może być w zasadzie dowolne. Można robić eksperymenty z odsunięciem fotografowanego przedmiotu od tła. Wtedy można się bawić oświetleniem, dla uzyskania maksymalnego efektu.
Czy matowe szkło podświetlane od dołu nie sprawi, że czerń stanie się szarością na zdjęciu?
Preskaler, ja robię w trybie super makro i tez mam rozmyty dół obrączki, jednak wszystko naokoło jest ostre. Tutaj całe podłoże wydaje się niewidoczne i jednolite, widać tylko odbicie.
Wczoraj znowu robiłam zdjęcia, tym razem próbowałam w świetle dziennym i odkryłam, że mój aparat robi tylko w odcieniu niebieskim, lub żółtym . Chyba w ogóle nie da się nim zrobić białego koloru.
Widać usunięte tło. Jeśli chcesz takie, jak na Twoim pierwszym ob93-2.jpg, to potrzebujesz szkło jako podłoże, czarne pleksi lub inny podobny materiał, którego nazwy z pamięci niestety nie podam. No i tej jakości pliki to jednak lustrzanka i obiektyw makro. To drugie mówiąc szczerze też mi się podoba i zrobione jest szerszym kątem z bliska, nie jest to typowe ujęcie typu 100mm makro.
olax, typowe obiektywy makro to 90 lub 100mm, w zależności od producenta. Są też dedykowane do małej matrycy odpowiedniki 60mm, są też – obecnie rzadsze, obiektywy makro o krótszej ogniskowej, dające szerszy kąt widzenia z małej odległości, bardziej to chyba wtedy przypomina zdjęcia z kompaktu.
Aparat - naprawdę sprawa drugorzędna jaki, to kwestia wygody. Dla jakości potrzebujesz dobry obiektyw, bazowe ISO, dobre oświetlenie, a potem obróbka w komputerze.
Cholera, uciekła mi cała strona wątku, odpowiadałem z opóźnieniem na pytania z poprzedniej strony. Płyta akrylowa o której przypomniał mi Tutejszyn, to jest chyba nazwa, która mi uciekła, choć pamiętam, że mam jeszcze kawałek takiej fajnej lustrzanej płyty, która miała inną nazwę, a której użyłem np. tu:
Odbicia lustrzane wygenerowane w komputerze, które opisał i pokazał Tutejszyn, mają tę wadę (dla niektórych pomijalną, dla innych nieakceptowalną), że pokazują fałszywy obraz. To znaczy prawdziwe odbicie od tła pokaże spodnią stronę obrączki, której nie widać zupełnie na obrazie pierwotnym. Widać to też na moich przykładach, kiedy można zobaczyć np. spodnią część elementów elektronicznych. Tego nie da się „oszukać” Photoshopem.
A czym się kierować, szukając obiektywu?
Wiem już, że musi być "makro":D Ale co oznacza "dobry" obiektyw?
Omijać jakieś konkretne? Czy szukać jakiegoś konkretnego?
Czy po prostu im droższy, tym lepszy, czy nie jest tak do końca?
I jeszcze głupie pytanie: czy te płyty akrylowe i lustrzane kupujecie specjalnie dedykowane do zdjęć np. w sklepie fotograficznym? Czy to są zwykłe kawałki czegoś przystosowane do zdjęć:)
czy te płyty akrylowe i lustrzane kupujecie specjalnie dedykowane do zdjęć np. w sklepie fotograficznym?
W miejscach, w których zaopatrują się agencje reklamowe. To są materiały przeznaczone głównie do wykonywania różnego rodzaju materiałów reklamowych i urządzania wnętrz komercyjnych. Niestety niektóre z tych materiałów są dość drogie i niezbyt wielorazowe – te moje czarne „lustra” po parokrotnym użyciu łapią rysy, zresztą nawet przetarcie ich szmatką zostawia na nich ślady. Stąd niektórzy wolą jednak szkło lub inne twarde materiały. Trzeba poeksperymentować i przede wszystkim sprawdzić co w naszej okolicy można kupić i za ile.
Co do tych podkładek, to zawsze myślałam, że to zwykłe wielorazowe płytki, szkło itd, tylko ja coś źle robię, że u mnie wszytko widać.
Dziękuję Wam wszystkim jeszcze raz.
Może od razu nie dokonam zakupu aparatu, ale już wiem, do czego dążyć.
A czy jeszcze ktoś mógłby mi napisać w sprawie "zużycia" aparatu?
Czy to jest możliwe, że po tylu zdjęciach aparat po prostu gorzej odwzorowuje kolory?
Z tego, co się naczytałam w internecie, to coś chyba jest nie tak na etapie ustawiania balansu bieli. Zwyczajnie nie mogę ustawić białego koloru. Zawsze jest zabarwiony na niebiesko, lub żółto. Czasem na czerwono.
Zresztą mam wrażenie, że kiedyś nie miałam takich problemów, mimo że nawet nie miałam namiotu bezcieniowego.
Z drugiej strony apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc może kiedyś miałam inne oczekiwania:)
Co do tych podkładek, to zawsze myślałam, że to zwykłe wielorazowe płytki, szkło itd
Nie wiem co to są zwykłe płytki ale jak chcesz mieć dobre efekty to musisz zastosować podłoże odpowiednie do efektu, oświetlenia itd. Ustalmy najpierw jaki powtarzalny na wielu zdjęciach efekt chcesz mieć i może wtedy uda się dobrać coś.
Co do balansu bieli to ciężko stwierdzić nie widząc jak pracujesz. Jeśli czasy masz dłuższe niż typu 1/200 czy 1/100 to pulsacja lamp nie powinna być problemem. Nie wiem czy masz możliwość wybrania konkretnego balansu bieli zamiast Auto. Jeśli na konkretnym ustawieniu (nie Auto) dostajesz za każdym razem inny kolor, to być może coś nie tak z aparatem, choć nigdy nie słyszałem o takim uszkodzeniu.
Przed każdym zdjęciem ustawiałaś balans osobno? No to znowu trudno powiedzieć Ustaw balans raz i zrób kilka zdjęć na tym samym ustawieniu. Jeśli różnią się kolorystycznie, to znaczy aparat świruje. Czasy jak widzę rzędu 1/13, więc o pulsacji światła nie ma mowy.
Przed każdym zdjęciem ustawiłam balans osobno.
Na jednym ustawieniu robi takie same zdjęcia.
Kłopot w tym, że jak za chwilę ustawie tak samo balans, w ta sama kartkę, z tego samego miejsca i odległości, to już są inne kolory.
Nie wiem, jak nad tym zapanować:( Tym bardziej, że na wyświetlaczu wygląda to bardzo ładnie, dopiero na komputerze widać różnicę.
Dlatego mam tyle zdjęć napstrykane:(
Robię ileśtam zdjęć i po wrzuceniu na komputer okazuje się, że wszystkie są niebieskie.
A czy jeszcze ktoś mógłby mi napisać w sprawie "zużycia" aparatu?
Czy to jest możliwe, że po tylu zdjęciach aparat po prostu gorzej odwzorowuje kolory?
Aparaty pod tym względem raczej przypominają żarówki. Działają dobrze, tak długo, aż dokonają żywota. Ale jak zwykle - trudno jest powiedzieć, że zawsze tak jest.
olax napisał/a:
Przed każdym zdjęciem ustawiłam balans osobno.
Jak ustawiasz balans bieli? Nie bardzo wiem, co to jest "ustawienie balansu bieli osobno". Tak, jakbyś ustawiała balans w aparacie.. Z balansem raczej nie powinno być problemu, jeśli fotografujesz szarą kartę (biała też może być), albo zwyczajnie wskażesz jakąś biel w obszarze kadru zdjęcia wykonanego "na gotowo".
Krótko mówiąc, balans bieli najwygodniej jest skorygować podczas obróbki... chyba
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,27 sekundy. Zapytań do SQL: 19